מסוף אוטובוסים במזרח ירושלים (צילום: מוהנד אבו אחמד)
מסוף אוטובוסים במזרח ירושלים (צילום: מוהנד אבו אחמד)

החל ממחר: שירותי התחבורה הציבורית במזרח ירושלים יופסקו

עשרות אלפי תושבי מזרח העיר ייאלצו להסתדר החל ממחר, שני, ללא שירותי תחבורה ציבורית, זאת לאחר כישלון המשא ומתן בין החברות המפעילות למשרד התחבורה

פורסם בתאריך: 8.9.19 06:03

חברות התחבורה הציבורית במזרח העיר מתכוונות להשבית את הפעילות החל מיום שני הקרוב, 9.9.2019, זאת על רקע כישלון המשא ומתן שהן ניהלו עם משרד התחבורה. לטענת החברות המפעילות, משרד התחבורה מסרב להשוות את התנאים שהם מקבלים לאלו שניתן במערב העיר, מה שלמעשה מוביל לפערים אדירים בשירות שמוענק לנוסעי התחבורה הציבורית במזרח העיר לעומת הנוסעים במערב העיר.

ל"כל העיר" נודע כי המחלוקת בין החברות לבין משרד התחבורה נוגעת במספר רב של תחומי, בהם מצב האוטובוסים, התשתיות במזרח העיר והטמעה של טכנולוגיות חדשות. עוד טוענים בחברות המפעילות את התחבורה הציבורית במזרח העיר כי פערים גדולים קיימים גם בשכר הנהגים שנמוך בעשרות אחוזים לעומת השכר במערב העיר, ובשימוש ברב-קו – כאשר תושבי מזרח ירושלים לא יכולים להשתמש ברב קו שברשותם במערב העיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין החברות לבין משרד התחבורה, אולם בשבוע האחרון עלה המו"מ על שרטון. לטענת החברות המפעילות – משרד התחבורה מסרב להזרים כספים שיאפשרו את המשך הפעילות שלהן.
יצוין כי במזרח ירושלים פועלות כיום 7 חברות תחבורה ציבוריות, אשר מסיעות מדי יום כ-50 אלף נוסעים.

בשיחה עם "כל העיר" מסביר מוהנד אבו אחמד, מנכ"ל חברת 'ירושלים רמאללה' כי "בדומה לשאר חברות התחבורה הציבורית בישראל גם אנחנו כפופים למשרד התחבורה, אך אנחנו לא מקבלים את אותם התנאים. לדוגמא, נהג במזרח העיר מקבל שכר של 30 שקלים לשעה לעומת 47 שקלים לשעה במערב העיר, מה שמוביל למחסור עצום של נהגים. מדובר בקיפוח של ממש. גם מצב התשתיות במזרח העיר לא פשוט – כבישים רבים לא תקינים ולא מאפשרים נסיעה בטוחה. הנהגים לא רוצים לעבוד בתנאים האלה, ובצדק".



אבו אחמד מוסיף וטוען כי "האוטובוסים שלנו ישנים. אנחנו עובדים על אוטובוסים משנת 2007/8, לעומת החברות הישראליות שמקבלות אוטובוסים חדשים בסבסוד של משרד התחבורה. לאוטובוסים במערב העיר יש מיזוג, אפשרות לשים רב קו, שירותי כריזה ונגישות – אצלנו זה לא קיים".



ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מצרה על החלטתם של מפעילי התחבורה הציבורית במזרח ירושלים להשבית את השירות לנוסעים. הרשות נמצאת בימים אלה במשא ומתן עם המפעילים. לצערנו מפעילי התחבורה התעלמו מההצעות הנדיבות שהוצעו להם. מדובר בין השאר, בהגדלת סבסוד שכר הנהגים בעשרות אחוזים, הגדלת סבסוד הנסיעות, הפסקת הקנסות ואף פתרונות ביניים עד לסיום המו"מ בין הצדדים, שיאפשרו למפעילים רווח כספי. מפעילי התחבורה הציבורית לא הציגו לרשות שום אסמכתא התומכת בדרישתם הכספית. לצערנו, המפעילים דחו את מימוש החוזה הקיים בין המדינה ובינם עד למיצוי המשא ומתן ובחרו בדרך שתפגע בציבור הנוסעים. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף פנו למפעילים בבקשה להימנע משביתה שתפגע בנוסעים. זאת, לאור המאמצים הרבים שהרשות עושה במטרה לשפר את התחבורה הציבורית במזרח ירושלים".

מוהנד אבו אחמד מתייחס להצעות של משרד התחבורה וטוען כי "זה פתרון זמני. סוג של אקמול. הרי גם ככה חלקנו חיים על ההלוואות שלקחנו במהלך השנים, אם לא נקבל את המענקים והטבות ששאר החברות מקבלות לא נצליח לשרוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מושיקו

    אתם שכחתם שאתם חיות תתי האדם ולכן לא מגיע לכם כלום גם אוטובוס משנת 2007 זה יותר מדי לכם. אתם חמורים ותרכבו על חמורים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר