השלט שהעירייה החרימה מרחוב בצלאל בנחלאות (צילום: יונתן סורוצקין)
השלט שהעירייה החרימה מרחוב בצלאל בנחלאות (צילום: יונתן סורוצקין)

אכיפה מוצדקת או סתימת פיות? העירייה החרימה שלט נגד ההסתדרות

פקחי עיריית ירושלים הסירו ממרפסת בית בנחלאות שלט שעליו הכיתוב 'אהוב את המלאכה, שנא את ההסתדרות'. תולה השלט יונתן סורוצקין מכין כעת תביעה וטוען כי "חדרו לשטח הפרטי שלי"

פורסם בתאריך: 15.9.19 13:50

פקחי עיריית ירושלים הסירו שלט שעליו הכיתוב 'אהוב את המלאכה, שנא את ההסתדרות' ממרפסת בית בשכונת נחלאות. בעל הבית, יונתן סורוצקין אשר תלה את השלט כאקט מחאה על התנהלות הסתדרות העובדים בישראל, מתכוון כעת לתבוע את עיריית ירושלים. לטענתו, "פקחי העירייה חדרו לשטח הפרטי שלי וגנבו את השלט ללא שום סמכות ובניגוד לחוק".

"תליתי את השלט כדי כדי להביע את המחאה שלי נגד ההסתדרות", מדגיש סורוצקין בשיחה עם "כל העיר", "רציתי להעלות לסדר היום את הנזק שההסתדרות יוצרת ליחסי העבודה במדינת ישראל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


את השלט תלה סורוצקין לפני כחודשיים, אך כעבור מספר ימים, כך הוא מספר, "קיבלתי טלפון מאדם שהציג את עצמו כפקח של העירייה שאמר לי 'תחזור הביתה תוריד את השלט'. לא הבנתי מה הוא רוצה ממני, אמרתי לו שאני לא מתכוון להוריד את השלט והוספתי שכל העיר מוצפת בשלטים".

"יום למחרת", ממשיך סורוצקין ומספר, "קיבלתי שיחה נוספת בטון מאוד מאיים ומזלזל. באותה השיחה נאמר לי שהשלט שתליתי פוגע ברגשות הציבור. אני הסברתי לאותו פקח שחופש הביטוי גובר על רגשות הציבור, למרות שהוא לא בדיוק הצליח להסביר באיזה ציבור אני פגעתי. מעבר לכך, האם בתואנה של פגיעה ברגשות אפשר למחוק את כל חופש הביטוי במדינת ישראל?".



סורוצקין, כמעט מיותר לציין, לא ויתר. אך גם עיריית ירושלים לא ויתרה. "פניתי לעורכת דין שפנתה בשמי לעירייה", מתאר סורוצקין. "היא דרשה שהפקחים יפסיקו להטריד אותי. אלא שבתגובה, היועץ המשפטי לעירייה שלח לי מכתב שאומר שהשלט שלי מהווה הסתה, ולכן דינו לרדת. במכתב לא הוסבר איך זה מסית ונגד מי. כעבור מספר ימים, בזמן שלא הייתי בבית, הגיעו פקחי עירייה עם מנוף, עלו אל המרפסת שלי, חדרו לשטח הפרטי שלי, וגנבו את השלט ללא שום סמכות ובניגוד לחוק".


יונתן סורוצקין (צילום פרטי)

יונתן סורוצקין (צילום: פרטי)


"החלטתי להיאבק בהם משפטית", מדגיש סורוצקין. "פתחתי קמפיין מימון המונים לצורך עתירה מינהלית בנושא. המטרה שלי בעתירה היא כפולה: האחת – שיחזירו לי את השלט, והשנייה שתהיה פסיקה תקדימית בנושא חופש הביטוי. אני מקווה לקבל פסיקה שתגן על חופש הביטוי בעניין הזה ושיפסיקו להטריד אותי".



את העתירה הגיש בשם סורוצקין עו"ד יצחק בם. בשיחה עם "כל העיר" מדגיש עו"ד בם כי "עיריית ירושלים חורגת מסמכותה, כאשר היא מנסה להשתיק אזרחים שמביעים דעות, אשר בכירי העיריה אינם אוהבים. אנחנו לא בטהרן וההסתדרות אינה מועצת האייטולות. אסור לעירייה להשתמש בכוח השלטוני כדי להשתיק אזרחים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הצגת שלט על מרפסת ללא רישיון אסורה על פי חוק עזר לירושלים שילוט, ללא קשר לכיתוב שבשלט, קל וחומר אם הכיתוב פוגעני. העירייה נתנה מספר התראות להורדת השלט, אולם הבעלים התעלם. אשר על כך פעלה העירייה להסרת השלט בהתאם לדין".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר