ראש העיר משה ליאון, עובדי טיאוט בירושלים, פעילויות שבת של העירייה, משאית זבל, הפרחים שנשתלו ברחבי ירושלים (צילומים: שלומי כהן, דוברות העירייה, ברלה, אגף התברואה, עיריית ירושלים, אלטרניטבה 1)
ראש העיר משה ליאון, עובדי טיאוט בירושלים, פעילויות שבת של העירייה, משאית זבל, הפרחים שנשתלו ברחבי ירושלים (צילומים: שלומי כהן, דוברות העירייה, ברלה, אגף התברואה, עיריית ירושלים, אלטרניטבה 1)

עם הפנים ל-2020: התוכניות של ראש העיר משה ליאון לשנה השנייה בתפקיד

ראש העיר משה ליאון סוגר שנה ראשונה בתפקיד - הנה התוכניות לשנה הבאה עם דגש על ניקיון, נראות, תרבות ובנייה. בשיחה עם "כל העיר" הוא גם מבטיח : "שנת 2020 תהיה טובה יותר"

פורסם בתאריך: 1.11.19 08:18

תוכנית העבודה המרכזית של ראש העיר משה ליאון בשנתו הראשונה בתפקיד היתה רפורמת הניקיון ושדרוג הנראות של ירושלים. הרפורמה הזו הודגשה בכל שיחה עם ראש העיר ועם בכירי העירייה. היא קיבלה ביטוי גם בשטח עם מספר מהלכים מעניינים – בראשם, מהלך פינוי האשפה מהשכונות במוצ"ש. נדבך נוסף של הרפורמה, שהולך ורוקם בימים אלה עור וגידים, הינו המהלך להפרטת חלק משירותי הניקיון והתברואה.

ראש העיר ליאון מתייחס לשנה הראשונה ואומר ל"כל העיר": "שנת 2019 היתה אינטנסיבית מאוד. נגענו בכל נושא, בכל סוגיה ובכל אתגר. בלי חשש, בלי עכבות ובלי משוא פנים. עשינו למען כל הציבור. חילוניים, דתיים, חרדים, ערבים, אורחים ותיירים".

"בעצם – מה התושב מבקש?", ממשיך ראש העיר, "לחיות בעיר המעניקה לו איכות חיים – עיר נקייה, עם חינוך מעולה, מערך תרבות מגוון, תשתית מתפתחת, תחבורה מתקדמת, פעילויות ספורט ופנאי, ובעיקר יחס ראוי. שנה זה לא זמן ארוך. אבל זה מספיק זמן לקבל אינדיקציה לעשייה. אז חשבנו, תכננו, והתחלנו לממש".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ל"כל העיר" נודע כי תוכנית הניקיון ושדרוג הנראות של העיר מככבת גם בראש תוכניות העבודה של ראש העיר ליאון לשנת 2020 – השנה השנייה שלו בתפקיד.

כזכור, התאריך הרשמי שבו נכנס ליאון לתפקיד ראש העיר היה ה-4.12.18, אז התקיים טקס חילופי ראש העיר בכיכר ספרא. את הניצחון בבחירות הוא השיג שלושה שבועות קודם לכן, ב-13.11.18, אז הוא ניצח בהפרש של אלפי קולות בודדים את עופר ברקוביץ בסיבוב השני של הבחירות.

רגע לפני שהשנה השנייה בתפקיד יוצאת לדרך, הנה חלק מהתוכניות המרכזיות של ליאון. רפורמת הניקיון, כאמור, מככבת במרבית התוכניות העירוניות. כך למשל, ל"כל העיר" נודע כי בכוונת העירייה להמשיך ואף להגביר עוד יותר את פינוי האשפה במוצ"ש.


משאית זבל (צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)

משאית זבל (צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)


פחות 100 משאיות אשפה בכבישים

בכיכר ספרא, חשוב לציין, מודעים לתלונות התושבים בנוגע לרעש שנוצר בעקבות פינוי מיכלי האשפה במוצ"ש. על כן, יצאה הנחיה גורפת לצוותים השונים לשמור ככל הניתן על השקט, וגם אם לא תמיד זה עובד – בעירייה מציינים כי היתרונות גדולים מהחסרונות. היתרון המרכזי שעליו מצביעים בכיכר ספרא הוא הורדת 100 משאיות אשפה מכבישי העיר ביום ראשון בבוקר, מה שמוביל לצמצום משמעותי של עומסי התנועה ברחבי העיר. עוד מציינים בעירייה בנושא כי "הפינוי במוצ"ש מוריד משמעותית את התלונות מצד התושבים על ניקיון ועל פחים מלאים".


עובדי טיאוט בירושלים (צילום: דוברות העירייה)

עובדי טיאוט בירושלים (צילום: דוברות העירייה)


600 עובדים יתווספו למערך ניקיון הרחובות

במסגרת התוכנית לשיפור הניקיון ברחבי ירושלים יושם בשנת 2020 דגש משמעותי על נושא הטיאוט. ל"כל העיר" נודע כי במסגרת המהלך להפרטת שירותי הטיאוט, צפויים להצטרף למערך הטיאוט כ-600 עובדים חדשים. עוד נודע ל"כל העיר" כי מדי יום יופעלו במרכז העיר ובמרכזי הבילוי והמסחר 50 רכבי שטיפה, ובנוסף יפעלו 30 רכבים לטיפול במפגעי אשפה.



בעירייה, חשוב לציין, בטוחים כי מהלך ההפרטה הוא הנכון ביותר. "במהלך שנת 2020 הניקיון יתרחב לשטחים פתוחים במרחב הציבורי ושכיום אינם מטופלים בשוטף", מדגישים בעירייה. "אגף התברואה יפעיל מערכות טכנולוגיות לניהול, פיקוח ובקרה אחר החברות שיופעלו ברחבי העיר".


הפחים המוטמנים - הדגם המשופר (צילום: גילי גורני)

הפחים המוטמנים (צילום: גילי גורני)


עוד 1,000 פחים מוטמנים ברחבי העיר

את פרויקט הפחים המוטמנים יזם ראש העיר הקודם ניר ברקת, אך המהלך נמשך בכל הכוח גם תחת ליאון ובסך הכל הותקנו בשנים האחרונות כ-1,700 פחים מוטמנים בירושלים. תוכנית העבודה לשנת 2020, כך נודע ל"כל העיר", כוללת התקנת כ-1,000 פחים מוטמנים נוספים בגילה, ברמות, בסנהדריה ובפסגת זאב. עלות התקנת הפחים החדשים נאמדת בלמעלה מ-100 מיליון שקלים.

התקציב כולל, כמובן, את הביצוע במלואו – החל מהתכנון, דרך עבודות החפירה ותשתיות הבטון, ועד רכישת משאיות פינוי חדשות והתקנת חיישנים לטיוב מסלולי הפינוי. לצד זאת, יש לציין כי גם פרויקט האכלת חתולי הרחוב, שאמנם תקוע בשלב זה, אמור להתרחש והעלות הכוללת שלו היא כ-200 מיליון שקלים.


פרחי סתיו בירושלים (צילום: אלטרנטיבה 1)

פרחי סתיו בירושלים (צילום: אלטרנטיבה 1)


שתילת מאות אלפי פרחים עונתיים

בחודש מרץ האחרון, רגע לפני פסח, החל אחד הפרויקטים המרעננים של השנה – שתילת מאות אלפי פרחים חדשים ברחבי העיר. ההצלחה של המהלך היתה גדולה וראש העיר ליאון החליט על שתילת פרחים עונתיים בכל חציון. לקראת 2020, מתוכננת שתילת של מאות אלפי פרחים נוספים כשהמטרה היא שדרוג הנראות ככל הניתן.

"ב-2020 ישתלו יותר פרחים, ביותר מקומות, וביותר סוגים, למען התושבים", מציינים באגף שפ"ע. "הפרחים ישתלו בערוגות גינון, באיי תנועה באדניות ועציצים הפזורים בכיכרות ברחבי העיר. כל אלה למען ליצירת סביבה פורחת ומלבלבת".


עבודות לשדרוג רחובות (צילום: ראובן מילון)

עבודות לשדרוג רחובות (צילום: ראובן מילון)


100 מיליון שקלים לשדרוג רחובות

כאמור, הדגש בעירייה לקראת 2020 הוא על הניקיון אך גם על הנראות של המרחב הציבורי. לצורך כך בוצעו בשנה האחרונה עבודות במספר רחובות מרכזיים ברחבי העיר. ל"כל העיר" נודע כי במהלך 2020 יושקעו למעלה מ-100 מיליון שקלים בשדרוג ופיתוח רחובות מרכזיים נוספים ברחבי העיר.

עוד נודע כי תוכנית העבודה לכל אחד מהרחובות כוללת קרצוף וריבוד הכביש, הסדרת התנועה, שדרוג המדרכות כולל החלפת אבני השפה והתקנת אבנים משתלבות, הוספת ונטיעת עצי , התקנת מערכות השקיה, ריהוט רחוב הכולל אשפתונים, ספסלים ותחנות אוטובוסים לפי הצורך. כמו כן יוחלפו עמודי התאורה והפנסים לנורות לד איכותיות וחסכוניות ויתווספו עמודי תאורה במקומות בהם חסר. בתום הריבוד יצבעו ויסומנו הכבישים.



במקביל, יבוצע ב-2020 גם שדרוג כיכרות ויצירת כיכרות נוספות לטובת הזרמת תנועה טובה ובטוחה יותר. סך ההשקעה בשדרוג הכיכרות עומד על 10 מיליון שקלים ועבודות יבוצעו במערב ובמזרח העיר. העבודות בכיכרות, כך על פי תוכניות העבודה, כוללות החלפת אבני שפה, תוספת פס אבן סביב הערוגות, טיפול במדרכות הסמוכות, צמחיה חדשה, דשא, שתילת פרחים עונתיים צבעוניים, הוספת תאורה, התקנת מערכות השקיה, בחלק מהכיכרות יוצבו גם אדניות ועוד.

שיפוץ השירותים הציבוריים והצבת מתקנים נוספים

מבני השירותים הציבוריים הפרושים כיום ברחבי העיר ישופצו. תוכנית העבודה כוללת ריצוף, חיפוי תאורה, החלפת אביזרים והצבת מתקני החתלה גם בשירותי הגברים.

בנוסף, כך על פי תוכניות העבודה לשנת 2020 שהגיעו לידי "כל העיר", יוצבו באזורי הבילוי המרכזיים בשוק, בנחלאות ובמרכז העיר מבני שירותים יבילים. זאת ועוד, ייבנו שירותים ציבורים במרחבים הציבוריים – בפארקים ובגנים ברחבי ירושלים.

בעירייה מוסיפים ומציינים כי "יוארכו שעות פתיחתם של השירות הציבוריים ובכלל זה בלילות, וכמובן יוודא ניקיונם הראוי".


מתוך פעילות של "שבת ירושלמית" (צילום: ברלה)

מתוך פעילות של "שבת ירושלמית" (צילום: ברלה)


פעילויות השבת למשפחות – התנופה נמשכת

בחודש יולי האחרון, במהלך ראשון מסוגו, החליטה עיריית ירושלים בראשות ליאון על מתן תקציב משמעותי לטובת קיום פעילויות למשפחות במרחב הציבורי בשבתות. מדובר על מהלך משמעותי שקרה לראשונה בעיר ואולי אף בישראל כולה. היוזמה זכתה להצלחה גדולה עם השתתפות של כ-600-500 תושבים בכל שבוע בפעילויות בשכונות.

הפעילויות, שהוגדרו כ'שומרות שבת', משכו אליהם משפחות צעירות מכלל המגזרים, שהגיעו לפארקים בשכונות ונהנו מדי שבת מהצגה או משעת סיפור, ממתחם משחקי ספורט, משחקי קופסא ומפעילות קהילתית שכונתית.

הפעילויות יצאו להפסקה במהלך תקופת החגים, ובשבת הקרובה, 2.11, הן אמורות לחזור בקונספט קצת שונה בשל החורף שהגיע – קיום הפעילויות בתוך המבנים של המינהלים הקהילתיים. הפרויקט תוקצב, כידוע, עד לסוף השנה – אך בעירייה מדגישים השבוע כי הוא יימשך גם ב-2020.

בעירייה מסכמים את החודשים האחרונים ומציינים כי "שלושה חודשים. 13 שבתות. 52 פעילויות ב-13 שכונות שונות ברחבי העיר בהשתתפות אלפים. יותר מ-300 אלף שקלים הושקעו במיזם הייחודי, והיד עוד נטויה".

והיד, כך נודע ל"כל העיר" אכן עוד נטויה בנושא הזה. כבר בשבת הקרובה, 2.11, הפעילויות יעברו, כאמור, למתכונת חורף – פעילות בשעות הבוקר בתוך חללי המינהל הקהילתי והספריות הציבוריות עם שורת קונספטים ייחודיים – 'שבת בפיגמה'- מסיבת פיג'מות שכונתית להורים וילדים, שבת 'סיפורי ילדים' כאשר כל המתחם הופך למתחם הפעלה ברוח ספרי ילדים מוכרים; 'שבת voca' עם מקהלה משותפת של הורים ילדים, סיורים שכונתיים ומשחקי ניווט בתוך השכונה, יוגה והפעלות ספורט לילדים והורים ועוד. התוכנית תפעל מדי שבת בארבע שכונות ברחבי העיר וההשקעה נאמדת בלמעלה ממיליון שקלים.


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


ראש העיר ליאון: "שנת 2020 תהיה טובה יותר"

"הנחתי את גורמי העירייה על שלושה צירי פעילות מרכזיים – רפורמת ניקיון רחבה ועמוקה שתגיע לכל פינה בעיר; האצה משמעותית בתכנון ובביצוע בניה למגורים, מסחר ומלונאות; תרבות מגוונת, זמינה ואיכותית", מסכם ראש העיר ליאון את התוכניות. "לשמחתי אני רואה ברכה בעמלנו. וזו רק ההתחלה – התוכנית האסטרטגית שלי רחבה ומגוונת ואני מתכוון לממשה בעקביות, יסודיות ותכליתיות. אני מבטיח ששנת 2020, בעזרת השם, תהיה טובה אף יותר. השליחות שלי היא לשרת את ירושלים ותושביה, ואין מאושר ממני על כך שנתתם לי את ההזדמנות לכך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אידה ארבר

    עד כה שמענו רק הבטחות, בפועל החיים בעיר נוגעים כמעט בבלתי נסבלים. הלכלוך ברחובות, מחסור בפחי אשפה, מנקי רחובות שיוצאים לנקות רק עם מטאטא ודוחפים את הלכלוך מתחת לכל דבר. הפקקים הבלתי אפשריים בגלל עבודות בכבישים בכל העיר ללא תכנון מראש ומחשבה על איכות חיי התושבים. אדוני ראש העיר אני מודיעה לך פה כי החיים בעיר הפכו לכמעט בלתי אפשריים. אני תקווה שהתוכנית החדשה שלך אכן תבוצע על הצד הטוב ביותר ושמישהו יבדוק ויפקח על ביצועה.

  2. בברכה

    אדוני ראש העיר.
    אני מאחל לך הצלחה. כיום אין בעיר מסלולי תנועה לאופניים ורכב מסוג זה ולא ניתן להשתמש בחלופה זו אפילו לא באופן חלקי…
    בנוסף. מרכז העיר תמיד מטונף למרות שרואים נסיון מה לשפר את המצב…והכי חשוב החילונים בורחים מהעיר…מה בדעתך לעשות ?

  3. יעל נטר

    שלחתי מכתב לראש העיר בתחילת דרכו ולא קיבלתי תשובה. חברי המועצה שלו לא עוזרים. כולם יודעים רק למרוח את התושבים ולחייך מול מצלמות. אני לא מתכוונת לוותר, לא מתכוונת לברוח מהעיר שבה נולדתי ושאני מאוד מאוד אוהבת.
    מדרכות וחניות דרושות שיפוץ על חשבון העירייה, ולא תירוץ שזה שטח פרטי.
    העירייה בנתה חניות, לא התושבים. תשפצו לפני שעגלה של תינוק תיתקע במדרכה תקולה והילד ייפול על המדרכה וייפצע. זה יעלה לעירייה הרבה יותר משיפוץ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר