ארמון הנציב, הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום: שלומי הלר; הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)
ארמון הנציב, הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום: שלומי הלר; הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

מאבק התושבים הצליח – ראש העיר משה ליאון מבטיח: "הרכבת הקלה תיכנס לשכונת ארמון הנציב"

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": בכנס תושבים שנערך בארמון הנציב הבטיח ראש העיר משה ליאון שהקו הסגול של הרכבת הקלה יעבור בשכונה

פורסם בתאריך: 7.12.19 18:53

ההבטחה שתשנה את פני ארמון הנציב: ראש העיר משה ליאון הבטיח לתושבי השכונה כי הרכבת הקלה תעבור בארמון הנציב. כך נודע ל"כל העיר".

ההבטחה ניתנה בכנס תושבים שנערך ביום שני שעבר (25.11) במינהל הקהילתי תלפ"ז, כשלדברי תושבים שנכחו במפגש אמר ראש העיר כי הקו הסגול, שלוחה של הקו הכחול של הרכבת הקלה, יעבור בארמון הנציב.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"משה ליאון אמר בכנס כי הקו הסגול יגיע לשכונה, ושנוריד את זה מסדר היום", מספרת ל"כל העיר" תושבת ארמון הנציב ופעילה חברתית בנושא, שנכחה במפגש. "הוא אמר שיבדקו חלופות שיגיעו לשכונה, ושהוא נתן הוראה מפורשת – שלא ייתכן שתהיה שכונה מנותקת מקו הרכבת הקלה".

במענה לפניית "כל העיר" מאשרים בלשכת ראש העיר ליאון את הפרטים ומוסרים כי "בהתאם למדיניות של ראש העיר, הרכבת הקלה תיכנס לשכונת ארמון הנציב כשלוחה של הקו הכחול. נכון להיום ההליך נמצא בשלב בחינת החלופות של תכנון הקו. החלופה הטובה ביותר תיבחר".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודשיים, ההבטחה מגיעה בעקבות דרישה שעלתה מהשטח, כאשר תושבי ארמון הנציב בשיתוף המינהל הקהילתי פתחו במאבק להכנסת הרכבת הקלה לשכונה.

יצוין כי הקו הסגול של הרכבת הקלה צפוי להיות קו רוחב משכונת עין כרם, דרך קרית היובל ועד לתלפיות, כאשר ארמון הנציב לא נכללה בתכנון הראשוני. בעקבות כך תושבי שכונת ארמון הנציב, שמתלוננים על מחדלי התחבורה הציבורית בשכונה – העלו הילוך במאבקם ולפני כחודשיים נפגשו נציגי השכונה עם צוות תכנית אב לתחבורה, ודרשו כי הקו של הרכבת הקלה יחלוף בתוך שכונת ארמון הנציב.

כעת, נראה כי מאבקם בנושא הצליח, וכי ראש העיר, נתן הבטחה לתושבים כי תעבור חלופה בשכונה שתשרת את התושבים.



חבר מועצת עיריית ירושלים יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח), יו"ר מינהל קהילתי תלפ"ז בעבר, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי הנושא נבחן ונעשים מאמצים רבים לשנות התכנית הקודמת ולכלול את ארמון הנציב בקו הסגול. "לפני כחודש וחצי העליתי את הנושא בפני ראש העיר משה ליאון", מציין בן יוסף. "מנקודה שהקו לא יעבור כלל בשכונה, הנושא נכנס לדיון כללי מחדש בתוך כל המערך הקיים. בישיבה שנערכה ביום שני שעבר במנהל קהילתי ארמון הנציב העליתי את הבעיה שכ-100 אלף תושבים זקוקים לרכבת קלה, זה לא רק הבעיה של שכונת ארמון הנציב אלא של ארנונה, נוף ציון, אום ליסון, אום טובא, צור באהר ועוד. הם דורשים את זה, אין להם דרך אחרת לצאת מהשכונה".



"ראש העיר החזיר חזרה את הנושא לדיון בצורה מהותית, שכן הקו הזה יעבור בארמון הנציב", מוסיף ומדגיש בן יוסף. "חשוב להבין שהעירייה היא לא הגוף היחיד שפועל כאן, אלא גם משרד התחבורה וצריך לחבר אותו. ולכן, פועלים דיונים מול משרד התחבורה לשנות התכנית הקודמת, אי אפשר לשכוח את דרום מזרח העיר. אני אעשה ככל יכולתי שזה יקרה, אני מכיר את הצורך הקיים – זה ימנע את הפקקים ויעניק תחבורה איכותית ל-100 אלף איש, וזה הפתרון הראשי לבעיה הפקקים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר