אילוסטרציה הסעה, הסעות תלמידים
(צילום אילוסטרציה)

מסלולים ארוכים ואיחורים: שוב טענות קשות על מערך ההסעות לילדי החינוך המיוחד בירושלים

הורים לילדי החינוך המיוחד בעיר טוענים כי הבעיות בהסעות של ילדיהם למוסדות החינוך לא מטופלות כראוי. לטענתם - האכיפה של העירייה לא מספקת ושיטת הקנסות לא מוכיחה את עצמה

פורסם בתאריך: 18.12.19 08:08

הורים לילדי החינוך המיוחד בירושלים, שילדיהם מסתייעים במערך ההסעות של עיריית ירושלים, שבים ומתלוננים על מגוון בעיות ותקלות בהסעות. לטענת ההורים, הבעיות העיקריות הן איחורים, מסלולים ארוכים מהרגיל, ונסיעות ללא מלווה.

ההורים, חשוב לציין, מפנים אצבע מאשימה כלפי חברות ההסעות וכלפי עיריית ירושלים, שאינה אוכפת לטענתם את הכללים שהיא קבעה. עוד טוענים ההורים כי שיטת הקנסות שהשיתה העירייה בתחילת השנה אינה עובדת. לדברי ההורים – הבעיות המערך ההסעות רק מחמירות עם כל יום שעובר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"האכיפה של העירייה על מערך ההסעות לא טובה, אם היא בכלל קיימת", טוענת בשיחה עם "כל העיר" דינה גולדמן-אלטורה מרמות, אם לילד בכיתה ו' בחינוך המיוחד. "לפני כשבועיים, בני בן ה-12 שלומד בבקעה הגיע ללא מלווה, שזה חובה. הנהג שהגיע לאסוף את בני אמר שאת המלווה הוא יאסוף בהמשך, בפועל הוא לא אסף אותו, אני התקשרתי למנהלת שאסור לו לעלות על ההסעה ללא מלווה".

"כל שנה אני חווה בעיות", ממשיכה וטוענת גולדמן-אלטורה. "הבעיה המרכזית השנה היא זמן המסלולים, אני גרה ברמות ובית הספר של בני נמצא בבקעה, ועל מנת לחסוך כסף לקחו ילדים מכל מיני שכונות רחוקות ושמו אותם יחד, כאשר זמן ההסעה היה שעה ו-50 דקות, ילדים היו מתאפקים לשירותים הרבה זמן. הנוהל שאפשר להיות עד שעה בהסעה, הבן שלי היה מאחר לשיעור כחצי שעה לפחות".

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר" בעקבות התקלות החוזרות מדי שנה במערך הסעות בחינוך המיוחד בירושלים, עיריית ירושלים השיקה בתחילת השנה מרכז שליטה ובקרה חדש שבו ההורים יכולים להתעדכן במצב ההסעות. בנוסף, רכבי ההסעות צוידו במכשירי GPS למעקב אחר ההסעה בעיר בעלות של כ-14 מיליון שקל. אך, עדיין נראה כי הבעיות ממשיכות במערך ההסעות.


מרכז השליטה להסעות בעירייה (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)


לדברי גולדמן-אלטורה , האכיפה של העירייה על מערך ההסעות לחינוך המיוחד אינה מתבצעת כראוי וללא פיקוח כפי שהבטיחו שיהיה השנה. כתוצאה מכך, גופי ההסעות עדיין אינם עומדים בנהלים שנקבעו, והמצב רק מחמיר.

"האכיפה והתשובות שניתנות מהמוקד ממש לקוניות, העירייה אומרת כל פעם שהיא תקנוס את ההסעות, וכלום לא קורה", מציינת גולדמן-אלטורה. "גם אם העירייה קונסת – הקנס כנראה שווה לחברת ההסעות, כי הוא מינורי. מתחילת השנה יש המון בעיות, והמצב נהיה יותר גרוע מהשנים עברו".



חבר מועצת העירייה אלעד מלכא (התעוררות), מוסיף כי "ילדי החינוך המיוחד סובלים שעות רבות בדרכים. לצערי העירייה אינה מפקחת ואוכפת באופן מספק את תנאי המכרז הדורשים מסלולי נסיעה קצרים. צריך לפקח בזמן אמת על אורך מסלולי הנסיעה, לאכוף את תנאי המכרז על הספקים ולקנוס את אלו שמסיעים את הילדים במסלולים ארוכים מהמותר. תשובות העירייה כרגע מתמקדות ביישום מסקנות ועדה מקצועית, אולם שיפור בשטח אין".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "המסלול בתחילת שנה היה ארוך מהמקובל ולאחר טיפול המסלול פוצל באיסוף ובפיזור, כך שאינו עולה על שעת נסיעה. נושא היעדר המלווה מטופל ונעשה בירור מעמיק. כמו כן, התקיימה שיחה עם האם ועם סיום הטיפול מול המלווה, היא תעודכן בהתאם. העירייה פועלת בתשומת לב רבה להסעות הנדרשות ותמשיך לעשות כך גם בהמשך".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר