הר הבית, לאחר הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות תוכנית המאה של טראמפ: היערכות משטרתית מוגברת בהר הבית

על רקע החשש להפרות סדר בשל ההתנגדות הפלסטינית לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ - משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים בהר הבית

פורסם בתאריך: 31.1.20 07:16

היום, שישי, 31.1, משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים בהר הבית – זאת בעקבות החשש להפרות סדר במתחם. החשש נובע מהתנגדות הפלסטינים לתוכניתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להסדר מדיני בין ישראל לבין הפלסטינים.

מאות שוטרים ושוטרות, לוחמות ולוחמי מג"ב יתפרסו ברחבי העיר העתיקה בירושלים ובמקומות הומי אדם.

הבוקר, עם סיום התפילות בהר הבית החלו כמה עשרות לקיים תהלוכה תוך קריאות לאומניות. במשטרה מציינים כי כוחות המשטרה נכנסו אל שטח הר הבית בהנחייתו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, פיזרו אותם והשיבו את השגרה למקום.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "בתום הערכת מצב שהתקיימה בראשותו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הוחלט על היערכות מוגברת של המשטרה במהלך תפילות יום השישי בהר הבית".

במשטרת ירושלים מדגישים כי "משטרת ישראל תנקוט ביד קשה כנגד כל כוונה להפר את הסדר ולפגוע בקיומן התקין של תפילות יום השישי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הר הבית כוננות העיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


כפי שפורסם – לפי תוכניתו של נשיא ארה"ב טראמפ – עליה מברכים בצד הישראלי אך מקללים בצד הפלסטיני – תוך ארבע שנים לפלסטינים תהיה מדינה עצמאית שבירתה אבו דיס, וירושלים תהיה בירתה הנצחית של ישראל. כמו כן, כמה שכונות יעברו לשליטת הפלסטינים, ביניהן מחנה פליטים שועפאט.

בנוסף, כ-30 אחוזים מהגדה יסופחו לישראל, והיתר יהיו בסיס להקמתה של מדינה פלסטינית מפורזת. לפי ההסכם על חמאס להתפרק מנשקו – כולל ארסנל הטילים והרקטות.


דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)


 


עוד לפי התוכנית, 15 התנחלויות יישארו כמובלעות בישראל, בקעת הירדן כולה וצפון ים המלח יישארו בשליטת ישראל ויתבצעו חילופי שטחים באזור עזה. בנוסף, תיבנה מנהרה ארוכה, שתחבר בין יהודה ושומרון לבין רצועת עזה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר