עיסאוויה (צילום: Hidro מתוך ויקיפדיה)
עיסאוויה (צילום: Hidro מתוך ויקיפדיה)

הקפאת הריסות הבתים בעיסאוויה – ראש העיר משה ליאון: "תוכנית המתאר תביא להסדרת ייעודי הקרקע"

ראש העיר משה ליאון הנחה אתמול להאריך בחצי שנה את צווי ההריסה לבתים בשכונת עיסאוויה - לצורך גיבוש סופי של תוכנית מתאר לשכונה

פורסם בתאריך: 20.2.20 08:03

בחודשים האחרונים – שכונת עיסאוויה רותחת. לצד פשיטות המשטרה והפרות הסדר שמתבצעות בשכונה על ידי משטרת ירושלים, נהרסו מספר מבנים נגדם עמדו צווי הריסה. אתמול בערב, רביעי, הודיע ראש העיר משה ליאון כי הוא מקפיא את הריסות הבתים בעיסאוויה לתקופה של כחצי שנה – עד ל-1.9.20. בתקופה זו ליאון הכריז כי הוא מתכוון לקדם את גרסתה הסופית של תוכנית האב לשכונה, שאמורה להסדיר את הבנייה.

ראש העיר משה ליאון מסר אתמול בערב כי "מדובר בבשורה גדולה לתושבי שכונת עיסאוויה. תוכנית המתאר תביא להסדרת ייעודי הקרקע וזכויות הבניה בהתאם לאופיה של השכונה ומגמות הפיתוח העתידיות בה – לרווחת התושבים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


ההחלטה של ליאון התקבלה לאחר שיחות שהוא ערך בימים האחרונים עם הנהגת השכונה – עומר עטיה וחדד עביד. "בשנים האחרונות מקדמת עיריית ירושלים תוכנית מתאר לשכונת עיסאוויה אשר נמצאת בשלבים אחרונים של תכנון מפורט", נמסר מהעירייה. "העירייה מעוניינת להביא אישור סופי לתוכנית בזמן קצר, בתאום ובשיתוף התושבים והנהגת השכונה, לרווחת התושבים ובמטרה לקדם הסדרה ופיתוח השכונה".

בעיסאוויה קיימים צווי הריסה שיפוטיים רבים שניתנו בעשרות השנים האחרונות עקב ביצוע עבירות בנייה. צווים אלו ניתנים להארכה לפי חוק התכנון והבניה ותקנות הגשת בקשה לפי סעיף 207. "במשך שנים רבות תוכנית המתאר לשכונת עיסאוויה קודמה לאיטה, מבלי לקבוע מועד סופי להשלמת התכנון", מסבירים בעירייה, "דבר שעצר התקדמות תכנונית אמיתית בשכונה. משכך, אין עילה משפטית ותכנונית לפי פסיקת בית המשפט העליון למתן ארכה לצווי ההריסה. יחד עם זאת, לאור פעילות ההנהגה החדשה בשכונה, הוחלט על ידי ראש-העיר לתת הזדמנות נוספת ואחרונה כדי להביא לידי אישור את התכנית ולקדמה מהותית. כל זאת, בתאום ובשיתוף התושבים – במטרה להגיע להסכמה על מתווה סופי בתוך כחצי שנה מהיום, תוך הגשת התכנית המוסמכת, המאושרת והמפורטת לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה".

המתיחות בשכונת עיסאוויה החלה, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשנה האחרונה בין המשטרה וכוחות הביטחון לבין התושבים. המתיחות הגיעה לנקודת רתיחה כשבוצעו בשכונה פשיטות משטרתיות רבות – נגד מהלכי המשטרה אף נערכו הפגנות מול ביתו של ראש העיר ליאון, בטענה כי המשטרה נוקטת בשכונה ביד קשה. אחרי כמה חודשים שבהם נרשם שקט באופן יחסי – ביום שבת במהלך פעילות של כוח משטרה בשכונה, נפגע מאלק עיסא, בן ה-9, מכדור ספוג שנורה לעברו על ידי שוטרים. כפי שפורסם ב"כל העיר", עיסא מטופל בבית החולים הדסה עין כרם וקיים חשש כבד כי הוא איבד את ראייתו בעין אחת. במשטרת ירושלים נפתחה בדיקה ובמח"ש נפתחה חקירה.



בעירייה מוסיפים ומציינים כי כל בית שנבנה ללא היתר בשכונת עיסאוויה ועומד בקריטריונים יפעל לקבלת מכתב רשמי אודות הסטטוס העתידי של הבנייה האמורה, והוא יהווה תנאי לכל בקשה לבית המשפט, או כל בקשה משפטית אחרת. כמו כן, הנהגת השכונה תתחייב לפעול ליצירת שקט ולהרגעת המצב הביטחוני בכפר, מתוך רצון להחזיר את חיי התושבים לחיים שגרתיים. "העירייה מצפה לשיתוף פעולה מלא מצד כל תושבי השכונה, היות ומדובר בתוכנית אשר מיטיבה עם השכונה והזדמנות אמיתית והיסטורית להסדרת התכנון והבינוי בה", מדגישים בעירייה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי אתה עוזר לערבים לבנות בתים חדשים אם כן אז כל הכבוד לך. ואם אתה מתכוון לשים יהודים שם בשביל כיבוש אז זה דבר נוראי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר