אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות נתוני התחלואה המעודדים: דיונים על הקלות במגבלות בירושלים

היום - שר הבריאות ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב יגבשו מתווה שיקל על הגבלות בירושלים, וזאת על רקע הירידה בנתוני תחלואת הקורונה בעיר

פורסם בתאריך: 20.4.20 12:07

היום, שני, 20.4, החליטו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לגבש מתווה שיקל על ההגבלות בירושלים, וזאת בשל הירידה בנתוני תחלואת הקורונה בעיר.

אחרי שאתמול בבוקר, ראשון, הוסרו חלק מהמגבלות שנמשכו עוד מהחג השני – הלילה הוחלט בשיחה משותפת שהתקיימה ביניהם כי פרטי המתווה ייקבעו היום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אתמול בחצות הסתיים הסגר שהוטל על 17 שכונות 'אדומות' בירושלים, שבהן התחלואה היא גבוהה. בשכונות אלו היו הגבלות יציאה רק במקרים חיוניים כמו טיפול רפואי, יציאה לעבודה, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים והליך משפטי. למעלה מ-1,000 שוטרים נפרסו בשכונות אלה ועשרות מחסומים הוצבו. כאמור, כעת נראה כי יגובש מתווה שישחרר את ההגבלות המיוחדות שהוטלו על ירושלים ובני ברק, שיהיה דומה למה שקורה בערים ברחבי הארץ.


אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" – מספר חולי הקורונה החדשים בירושלים נמצא במגמת ירידה. אמנם ירושלים עדיין נמצאת בראש רשימת הערים שבהם מספר החולים הגבוה ביותר – 2,579 חולים – אך מספר החולים שמתגלים מדי יום נמצא בירידה חדה ועומד על 64.2 חולים חדשים בממוצע ליום מאז יום שלישי, זאת לעומת ממוצע של למעלה מ-120 חולים חדשים לפני כן. נתונים מעודד נוסף בירושלים: 358 מחלימים. בהקשר זה יש לציין כי ביום שלישי האחרון, ערב החג השני של פסח, עמד מספר המחלימים בירושלים על 177 בלבד – כך שמדובר בזינוק של 100 אחוזים במספר המחלימים.

מדובר, כאמור, על מגמה מעודדת וחיובית. על פי הנתונים של השבוע האחרון קצב ההכפלה של החולים בירושלים עומד על אחד לשבועיים וחצי, כאשר לפני כעשרה ימים עמד קצב ההכפלה על אחד לעשרה ימים.

לצד זאת, החשש בקרב גורמי המקצוע הוא מהתפרצות מחודשת של הקורונה במוקדים, שבהם נרשמים אירועים של אי שמירת מרחק חברתי. כמו למשל, הלילה שוב פעלה משטרת ירושלים במאה שערים בעקבות הפרות של חרדים קיצוניים שהתקהלו בניגוד להגבלות הקורונה. כמו כן, המתפרעים השליכו חפצים חדים ואבנים לעבר השוטרים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר