מדורות ל"ג בעומר במאה שערים השבוע, סגן ראש העיר חיים כהן, אלחנן גרויסבוים (צילומים: אוהד צויגנברג, יעקב כהן, חזקי זלץ)
מדורות ל"ג בעומר במאה שערים השבוע, סגן ראש העיר חיים כהן, אלחנן גרויסבוים (צילומים: אוהד צויגנברג, יעקב כהן, חזקי זלץ)

המדורות במאה שערים: חברי המועצה החרדים תוקפים את משטרת ירושלים

בזמן שרוב התגובות בכל הקשת הפוליטית היה גינוי מוחלט של ההפרה הבוטה בערב ל"ג בעומר במאה שערים - חבר המועצה אלחנן גרוסבוים תוקף את משטרת ירושלים: "היו צריכים יותר הסברה בשכונות החרדיות, במקום לנהוג באלימות ובחוסר רגישות כלפי התושבים"

פורסם בתאריך: 15.5.20 11:54

הסערה סביב המראות הקשים השבוע מחגיגות ל"ג בעומר, שנערכו בבתי אונגרין ביום שני האחרון, נמשכת – בעיקר על רקע החשש הגדול כי צפויה התפרצות נוספת של קורונה בשכונה, שמסכנת את בריאות הציבור. במשאל שערך "כל העיר" השבוע בעקבות ההפרה הבוטה והגסה של מגבלות הקורונה, התבקשו הגולשים לענות על השאלה "האם צריך להטיל הבוקר סגר על מאה שערים" – רוב מוחץ מבין העונים, 89 אחוזים, הצביעו "בהחלט – הם מסכנים את כולם". מנגד, 11 אחוזים בלבד הצביעו "לא – אין בכך שום תועלת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מנגד, בשיחות עם "כל העיר" תוקפים חברי מועצת עיריית ירושלים מסיעות דגל התורה וש"ס את הקריאות לסגר על השכונה. "הקריאות לסגר על מאה שערים מהוות ניסיון לעונש קולקטיבי", טוען חבר המועצה ומחזיק תיק הרווחה אלחנן גרוסבוים (דגל התורה), "אני לא מצדיק מה שהיה שם כי בסופו של דבר ההתקהלויות הללו הן סכנת חיים, אבל אני חושב שהיתה פה בעיה של חוסר בהסברה מצד המערכת, גם המשטרתית, שפועלת בכוח ובחוסר הבנה כלפי הציבור. אנחנו רואים את ההתקהלויות בתחנות המרכזיות או בטיילת בתל אביב, לעומת זאת אנחנו רואים את ההתנהלות הברוטלית מצד המשטרה כלפי התושבים במאה שערים – המערכת גם צריכה לבדוק את ההתנהלות שלה. היתה צריכה להיות יותר הסברה היו צריכים יותר הסברה בשכונות החרדיות, במקום לנהוג באלימות ובחוסר רגישות כלפי התושבים, התנהגות ברוטלית זו לא הסברה נכונה במערכת הבריאות".

לקריאה להטיל סגר על מאה שערים הצטרף גם סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים), כפי שאמר השבוע ל"כל העיר": "עוצר על הקהילה וסגר על השכונה – הוא הנכון". המשנה לראש העיר חיים כהן (ש"ס) מוסיף ותוקף את קינג על כך: "רק לפני שבועיים בערך פורסמו תיעודים מחגיגות הרמדאן ההמוניות במזרח ירושלים, מתחת לבית שלו (הבית של אריה קינג שמתגורר בשכונת מעלה הזיתים, ש"ה), בהיקפים יותר גדולים ממה שראינו, ולא שמענו ממנו לעשות סגר על מזרח ירושלים, להפך, הוא תקף את ראש העיר ואת ראש הממשלה על עצם הדיון לסגר במזרח ירושלים. במילה אחת – צבוע".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה לטענות: "מדובר בטענות המופרכות מיסודן, שכן מדינת ישראל נמצאת בתוך משבר נגיף הקורונה מזה תקופה ארוכה, שבמהלכה פעלה ועודנה פועלת משטרת ישראל בחזית המאבק בהתפשטות הנגיף, תוך דגש מרכזי להסברה, פעילות ואכיפה במגזר החרדי שברובו נשמע להנחיות, וזאת באמצעות מרכז השרות החרדי שהוקם במשטרת ירושלים. נדגיש, כי משטרת ישראל פעלה עד כה במקרים רבים לפיזור התקהלויות אסורות בדגש לאזור שכונת מאה שערים על ידי קיצוניים, שדורסים ברגל גסה את הנחיות משרד הבריאות, ובכך מסכנים את עצמם, את הסובבים אותם ואת השוטרים. עוד נדגיש, כי אף נפצעו שוטרים עקב אלימות קשה שהופעלה נגדם, והכל במטרה לשמור על בריאות הציבור".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. Mem

    תירוצי ההסברה נגמרו באפריל.
    יש מישהו שעדיין צריך להסביר לו היום מה זה קורונה מה הסכנות ואיך מתנהגים??

  2. העצבני מהשפלה

    לא צריך סגר !!! פשוט מאוד , לפנות את תושבי מאה שערים למקומות אחרים , לשמר את השכונה היפיפיה , ולהפוך אותה לאתר תיירות מכניס ומועיל הן לירושלים והן לכלכלת ישראל .

    לא חסרות ערים חרדיות לשם אפשר להעביר את התושבים האלו

  3. זירבל

    נכנעתי, מוכן להחזיר את מזרח ירושלים בתנאי שיקחו גם את מאה שערים

  4. רונה

    לא, זה לא עניין של "הסברה" – זה עניין של מנהיגי הציבור הזה, שפישלו, ובגדול !!
    הרי ידוע שמדובר בציבור שפועל לחלוטין לפי הוראות ופקודות הרבנים.
    איפה רבני הציבור הזה ? הם לא שמעו על "פיקוח נפש" ??

  5. יוסי

    עוד הפעם המשתכנז חיים כהן מחפש רק איך להגן על הפרחחים ממאה שערים.
    חבל שהוא לא קופץ לעזרת אחיו הספרדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר