מרכז העיר (צילום: סיוון גיל)
מרכז העיר (צילום: סיוון גיל)

בעיות הקליטה הסלולרית בירושלים: מתווה לשיפור תשתיות התקשורת

האם בקרוב הקליטה הסלולרית בירושלים תשתפר? אחרי שנים של שיבושי קליטה בעיר - משרד התקשורת ועיריית ירושלים סיכמו על מתווה לקידום הקמת אנטנות בעיר

פורסם בתאריך: 18.6.20 08:18

אחרי שנים של בעיות קליטה קשות בכמה שכונות בירושלים, בהן פסגת זאב, הר חומה, בית הכרם, קרית היובל וארמון הנציב – השבוע סוכם בין משרד התקשורת לבין עיריית ירושלים על מתווה לשיפור התשתיות. למעשה התוכנית כוללת הצבת אנטנות סלולריות חדשות לשיפור הקליטה באזורים מסוימים בעיר.

כמה המצב בירושלים חמור? מנתונים שהגיעו לידי "כל העיר" כי כי בעוד בתל אביב ישנם 556 תושבים לאנטנה, בירושלים המספר עומד על 1,489 תושבים לאנטנה סלולרית.

ל"כל העיר" נודע כי בחמש השנים האחרונות הוקמה בירושלים עמדה אחת סלולרית אחת. השבוע נפגשו ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן וראש תחום פיקוח טכנולוגי רוני חורי. "מנכ"ל משרד התקשורת הציג את המתווה להשלמת פערי הכיסוי הסלולרי בעיר", מציינים במשרד התקשורת, "ראש העיר קיבל את המתווה ויקיים דיון פנימי להתנעת התהליך על מנת לקדם את המענה, כמו כן מינה ראש העיר יועץ שיפעל מול המשרד על מנת לזרז את ההליך".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שר התקשורת חבר הכנסת יועז הנדל מוסר כי "ירושלים בראש סדרי העדיפויות הלאומי. גאה לבשר על מתווה שישפר את התשתיות בבירת ישראל, תוך שיתוף פעולה מלא עם ראש העיר מר משה ליאון. לאחר שנים רבות, הגיעה העת להצעיד את ירושלים לעידן חדש בכל הקשור לתשתיות התקשורת, פרישת סיבים וקליטה סלולרית. מברך את ראש העיר ואעשה ככל שאוכל על מנת לעזור לו בקידום העיר".

ראש העיר משה ליאון: "בשנה האחרונה התרכזנו בצמצום פערים בכל התחומים, וכך גם בתחום התקשורת.
לאחר שנים רבות בקרוב תחל מהפכה תשתיתית גם בתחום התקשורת. אני מודה לשר התקשורת יועז הנדל ולמנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, על התגייסותם למען תושבי הבירה".


הפגישה שנערכה השבוע בעיריית ירושלים (צילום: פרטי)

הפגישה שנערכה השבוע בעיריית ירושלים (צילום: פרטי)


חבר המועצה יהודה פרוידיגר (הבית היהודי), תושב פסגת זאב – שכונה שבה נרשמות בעיות קליטה קשות, מספר כי בחודשים האחרונים הוא פעל לטובת קידום שיפור תשתיות התקשורת. "אני פניתי לראש העיר בגלל שכונת פסגת זאב אולם ראש העיר, אליו הגיעו תלונות מאזורים רבים, התגייס למען כל העיר", מציין פרוידיגר. "התחלנו לתקן את המעוות! ישבנו היום, ראש העיר, חבר המועצה נני גרוסבוים ואני, עם מנכ"ל העיריה, מהנדס העיר, מנכ"ל משרד התקשורת, מנהל האגף הטכני במשרד התקשורת ויועצים משפטיים ושמענו על מצבה העגום של העיר. ראש העיר, כמו כולם היה בהלם מההזנחה של הנושא הזה בעיר. למדנו בין השאר שבגלל מיעוט האנטנות, כל מכשיר בירושלים משדר בממוצע בעוצמה של פי חמש ממכשיר בתל אביב וכל אנטנה בירושלים משדרת בעוצמה של פי 14 מאנטנה בתל אביב".

"בימים אלו של קורונה", מוסיף פרוידיגר, "בה כל כך הרבה אנשים תלויים באיכות הקליטה, שמחתי להיות שותף למהלך שישנה איכות חיים של כל כך הרבה מתושבי ירושלים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. טר

    לחרדים סלולאריים ישנים דור 3 שמעיקים על האנטנות הקיימות.
    לחילונים דור 4 שלא מחייבים אנטנות רבות.

  2. אריק

    איזה קישקוש ! בירושלים בשנתיים האחרונות פירקו חברות הסלולר אנטנות רבות גם בשכונות שלא צויינו, כמו רמות, ארנונה. אני השכרתי אנטנות וקבלן הפירוקים הסביר לי שהוא עכשו רק מפרק כדי להוריד עלויות.

  3. תושב מודאג

    תחילת הופעתו של עידן ה-5G בבירת ישראל? ידיעה שנראית לכאורה כ"כ ידידותית באצטלה של צורך באנטנות לקליטה סלולרית מסתירה בין המילים דבר אחר ומאיים ביותר.

    האנטנות האלה הולכות לשבש את חיי כולנו ולהפוך אותנו לחולים יותר ופגועים יותר ע"י הממסד. כמה עוד קרינה אפשר להכיל?
    טוב יותר ללא האנטנות הללו- פחות נזק בריאותי.

    בקרוב האמת תצא לאור!!

  4. טל

    משום מה שכונת רמות לא מוזכרת מקווה שלקחו אותה גם בחשבון בשנה האחרונה עקב הסרת אנטנות הקליטה ברמה של מדינת עולם שלישי אפוא שאתה נמצא לא שומעים טוב ויש ניתוקים שלא לדבר על גלישה שזה נתקע כל שנייה למרות שיש חבילה כי אין קליטה אשמח שתביאו את תגובת משרד התקשורת וראש העיר לפתרון הבעייה בשכונת רמות כי כרגע לא צויין שכונת רמות אני מבין שהשמיטו אותה מהדיון

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסון סביביתי. נציגי ציבור שדואגים לסרטן את התושבים.

  6. H.M

    בשכונת הר חומה אפילו שידורי רדיו לא קולטים ואנחנו בעידן 121.מוגזם ביותר. בבקשה מכובד ראש העיר שיפור במידי.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם בשכונת רמת שלמה ובגבעה הצרפתית אין קליטה ברוב המקומות ובביתם בכלל אין בושה!!
    ותפסיקו עם החארטות של הקרינה כי בתל אביב יש הרבה יותר אנטנות ואנשים שם חיים מצוין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר