מרכז ציפורי (צילום: מתוך דף הפייסבוק של מרכז ציפורי)
מרכז ציפורי (צילום: מתוך דף הפייסבוק של מרכז ציפורי)

פיצויים בסך 9 מיליון שקלים – מינהל יובלים תובע את עיריית ירושלים

תביעת ענק חסרת תקדים בסך תשעה מיליון שקלים הוגשה לבית המשפט המחוזי בעיר על ידי המינהל הקהילתי יובלים נגד העירייה, בשל סכסוך סביב האחריות על ניהולו של מרכז 'ציפורי' ביער ירושלים, שלטענת המינהל הוביל לגרעון כלכלי

פורסם בתאריך: 5.8.20 20:10

מינהל קהילתי יובלים הגיש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת ענק בסך של כ-9 מיליון שקלים נגד עיריית ירושלים, לאחר שזו החליטה שלא לאפשר למינהל להמשיך ולנהל את מרכז ציפורי ביער ירושלים.

בכתב התביעה נטען כי "בשלהי שנת 2006 פנו הקרן לירושלים והעירייה למינהל יובלים וביקשו שתנהל את מרכז ציפורי (שהיה עד לאותה עת תחת ניהולה של החברה למתנ"סים) וזאת במטרה לשקם את מרכז ציפורי שהיה מצוי במשבר ניהולי ותקציבי חמור. המינהל ניאות לקבל על עצמו את ניהול מרכז ציפורי, וכך בשנת 2007 הוכנסה פעילות מרכז ציפורי לחלק משגרת פעילותה וניהולה של התובעת הלכה למעשה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במטרה להסדיר את פעילות המרכז ולהעלותה על דרך המלך, נדרש מינהל יובלים – שוב על ידי עיריית ירושלים והקרן לירושלים – להשקיע מיליוני שקלים בבניית מרכז ציפורי, בניהולו ובתפעולו השוטף. לשם כך, כך על פי כתב התביעה, המינהל ניתב כספים שנצברו בחשבונו ואשר אמורים היו לשרת את תושבי המינהל, לטובת בנייה ותפעול מרכז ציפורי. בהקשר זה, מצוין בכתב התביעה כי בין השנים 2013-2007 השקיע המינהל במרכז ציפורי למעלה מ-5 מיליון שקלים.

בשנת 2008 התקבלה החלטה על ידי העירייה והקרן לירושלים לסגור את החברות שניהלו המרכזים הקהילתיים בירושלים, ולהקים תחתיהן עמותות שישמשו תאגידים מעין עירוניים, זאת ככל הנראה עקב דרישות שהופנו כלפי העירייה והקרן. לאור זאת ובמקביל, הוחלט להעביר את הניהול של המתנ"סים לעירייה ולחברה למתנ"סים, ובהתאם לכך הוקמו כ-4 מינהלים קהילתיים שהתאגדו כעמותות מעין עירוניות, ביניהם גם מינהל קהילתי יובלים.

לטענת המינהל וכפי שמפורט בכתב התביעה, גם אחרי השינוי במבנה המשפטי/ניהולי של מינהל יובלים, מרכז ציפורי היה עדיין תחת אחראיות המינהל, זאת בשל הנחיית העירייה להמשיך ולתפעל את מרכז ציפורי בכל תקופת המעבר בין השנים 2013 ו-2016.

למרות שבין הצדדים הושגו הסכמות בדבר ההתחשבנות בכל הקשור להיבטים הכספיים (הכנסות, הוצאות והשקעות, ש"ה) במהלך תקופת המעבר ולאחריה, טוען המינהל הקהילתי כי העירייה החליטה באופן חד צדדי לחסל סופית את הקשר בין הקרן לירושלים למינהל יובלים, ובכך למעשה הותירה את המינהל הקהילתי יובלים בגרעון של של כ-9 מיליון שקלים בגין ההשקעה במרכז ציפורי. כמו כן, נטען בכתב התביעה כי מאז ועד היום נמנעת העירייה לפצות כספית את המינהל בגין גרעון זה.


בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

בניין עיריית ירושלים (צילום: שלומי כהן)


לטענת המינהל ההשקעה במרכז ציפורי "נעשתה מתוך ראייה אסטרטגית ארוכת טווח לפיה השקעה במרכז תניב בעתיד פירות אשר באמצעותם יוכל המינהל לשפר ולייעל את השירותים הניתנים לתושבי השכונות שבאחריותו. בזכות השקעה זו, אשר הלכה למעשה באה על חשבון השכונות ותושביה, הפך המרכז להיות מקום פעיל המשרת את עובדי עיריית ירושלים, אנשי חינוך ואת כלל הציבור הירושלמי".

"נוכח האמור לעיל, החלטת העירייה שלא להעביר את מרכז ציפורי לידי התובעת הייתה למעשה פגיעה בה ובתושבי השכונות שכן אלו לא יזכו ליהנות מפירות ההשקעה שנעשתה על חשבונם", נכתב לסיכום בכתב התביעה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בהליך גישור שהתנהל בין העירייה למינהל טרם הגשת התביעה, המגשר לא מצא כל יסוד בטענות המינהל והמליץ שלא לשלם את תביעת המינהל. נגיב לתביעה בבית המשפט".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר