בית הכנסת הגדול (צילום: שלומי הלר)
בית הכנסת הגדול (צילום: שלומי הלר)

לראשונה: בית הכנסת הגדול בירושלים ייסגר בחגים

בשל סכנת התפשטות הקורונה - במכתב ששלחה הנהלת בית הכנסת למתפללים נכתב כי "על מנת להבטיח שלומו ובריאותו של כל אחד ואחת מכם, השנה, לראשונה מאז החלו התפילות עוד ב'היכל שלמה' בשנת 1958, שערי ההיכל יישארו נעולים"

פורסם בתאריך: 13.9.20 09:36

לראשונה: מאז 1958, בית הכנסת הגדול בירושלים יישאר סגור בתפילות חגי תשרי הקרובות. בהנהלת בית הכנסת חוששים מהדבקות המוניות במהלך תפילות חגי תשרי.

במכתב ששלחה הנהלת בית הכנסת למתפללים, נכתב בין השאר כי "שיקולים רבים קרצו לנו להטות את הכף, לטובת פתיחת ההיכל ועריכת התפילות במתכונת זו או אחרת. קל היה מאוד להטות אוזן לשיקולים אלה. על פניו, זה היה הדבר הנכון לעשות. לטובת קהל המתפללים, לטובת בית הכנסת, לטובת כל המבקש לשפוך לבו לפני בורא עולם. על מנת שבית הכנסת יוכל למלא את תפקידו המרכזי  היכל תפילה של כל עמך ישראל,  לשמוע אל הרינה ואל התפילה הכל כך מיוחדת – נחלת בית הכנסת הגדול בירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במכתב מסבירה ההנהלה כי "השיקול המכריע הינו ביטחונם האישי של כל אחד ואחד מכם. מרכיב מכריע בשיקול זה הינו חוסר הידע, הבלבול, הוויכוח בין המומחים והשינויים בהנחיות. בית הכנסת הגדול אינו כבית תפילה אחר.  הוא רחב, הוא מחייב בדיקות בריאות בכניסה,  הוא מחייב לאסור כניסתם של מתפללים, אשר לא נרשמו מראש וכמובן, הוא מחייב מגבלה במספר המתפללים.  וגם אם באלה נעמוד, עדיין הסיכון קיים. אחד ששגה, אחד שנמצא חיובי ולא ידע,  אחד שיכול להדביק את האחר.  את הסיכון הזה מבקש בית הכנסת הגדול למנוע מכל אחד ואחת מכם".

"לאחר חשיבה ארוכה, החליטה הנהלת בית הנסת הגדול בצער, על מנת להבטיח שלומו ובריאותו של כל אחד ואחת מכם, שהשנה [לראשונה מאז החלו התפילות עוד ב'היכל שלמה' בשנת 1958]  שערי ההיכל יישארו נעולים. כולנו נתפלל לשנה טובה יותר, ואם ירצה השם נתפלל בבית הכנסת הגדול במהרה ״ברוב עם הדרת מלך״, בריאים ושלמים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר