אוהדי הפועל חוגגים ביציע (צילום: דני מרון - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)
אוהדי הפועל חוגגים ביציע (צילום: דני מרון - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)

דעה | המותג חזק מהכל: השם הפועל ירושלים סחף אחריו את האלפים

אלפי האוהדים שפקדו את יציעי טדי במשחק העלייה מול נס ציונה הגיעו בזכות השם שאיחד את כולם. עכשיו המטרה העיקרית צריכה להיות בניית קבוצה אטרקטיבית שתמשוך עוד אוהדים

פורסם בתאריך: 5.5.21 00:25

21 שנים עברו מאז שהפועל ירושלים היתה בליגת העל ועכשיו זה קורה. בשנים האלה עברה הקבוצה קרבות בין יוסי סאסי לבין האוהדים האדומים. 14 שנים – זה פרק הזמן שחלף מאז החליטו האוהדים הצעירים להניף את נס המרד ולהקים להם קבוצת אוהדים מתוך מטרה להחזיר לעצמם את האהבה למשחק ואת הקבוצה שאבדה להם בדרך, כדי להגשים את חלומם הגדול.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ביום שישי האחרון התקיים משחק העלייה וזה נעשה בדרך הקשה. בהפועל קטמון, שעליה מתבססת הפועל ירושלים, לא הצליחו להעפיל במשך שנים לליגת העל ונכשלו מקצועית פעם אחר פעם עם החלטות רעות בעיקר בעמדת המאמן, אבל בסוף זה הצליח להם תחת השם הפועל ירושלים – למרבה ההפתעה או שלא, תלוי את מי שואלים.

מבחינתי, שינוי השם הוא הסיפור שמאחורי הצלחת הקבוצה השנה. השקפת הקבוצה תחת קבוצת הפועל קטמון היתה בעייתית. הקבוצה מקטמון שמה לעצמה את הפעילויות הקהילתיות בראש הדגל וזה לא עזר למטרות המקצועיות ואולי אפילו הפריע על אף הפעילויות המבורכות. בסופו של דבר מדובר בקבוצת כדורגל וההיבט המקצועי הוא קריטי וחשוב כדי למשוך אוהדים. העובדה שהשנה אנשי הקבוצה שמו לעצמם בלי לחשוש את המטרה לעלות ליגה, היא זו שגרמה לסחף המקצועי להגיע וסייעה לא להישבר גם כשהיו משברים, זאת בניגוד לשנים קודמות.

יוסי ליפקין, אולי האיש החזק במועדון, הבין יותר טוב מכולם שקלף הזהב הוא השם "הפועל ירושלים". לא קטמון ולא מועדון האוהדים שיש בשם, רק המותג "הפועל ירושלים" הביא כל כך הרבה אוהדים לאצטדיון טדי, כי בלעדי השם לא היינו חוזים באלפי האוהדים במשחק העלייה מול נס ציונה.

איש העסקים הוא בחור חכם וניצל מצוין את ההפסד של יוסי סאסי בבית המשפט שהכריח אותו להיפרד מהקבוצה ומהשם. מכאן הדרך היתה קצרה לרכישת השם על ידי ליפקין במחיר נמוך, למרות שהוא שווה הרבה יותר.

המותג אמור לחבר שוב בחזרה את האוהדים שחיכו בשקט בחוץ עד לאיחוד המיוחל, כולל כאלה שכרגע לא מגיעים או תומכים, אך אני מאמין שבהמשך עם הזמן הם יחזרו לחייך ולפקוד את משחקי הקבוצה.

כפי שכבר אפשר לשים לב – הצלחה מקצועית מביאה קהל. אנשים אוהבים להיות מזוהים עם הצלחה וזה בדיוק מה שקרה בשבוע שעבר. בליגת העל יהיה קשה יותר וגם ימי שישי בצהריים האטרקטיביים ייעלמו בעונה הבאה, מה שיקשה על אוהדים להגיע לחלק ניכר מהמשחקים. לשם כך, יש לבנות קבוצה עם סגל חזק ואטרקטיבי שתשחק התקפה ללא פשרות ותגרום נחת לכולם.

אמנם לא הגעתי למשחק העלייה בשבוע שעבר, אבל התרשמתי דרך המרקע שיש בסיס לא רע בכלל וחלק מהשחקנים יכולים להמשיך גם לליגת העל. מעכשיו המטרה צריכה להתמקד במציאת רכש מתאים לליגת הגבוהה והמשימה מוטלת על המאמן זיו אריה והמנהל המקצועי שי אהרון שיצטרכו לבנות סגל מספיק חזק כדי להתמודד עם קבוצות ליגת העל מתוך מטרה להישאר בליגה מבלי להסתבך במאבקי תחתית מיותרים. להתראות ביציעים בעונה הבאה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אחד שעוקב

    יוסי ליפקין אינו האיש הכי חזק במועדון. רחוק מזה. האיש החזק הוא יו"ר הוועד כיוון שנבחר על ידי יתר הוועד שנבחר על ידי חברי העמותה שהם הם בעלי הבית! לראייה שליפקין הטריל את כל המערכת אחרי טיפה קשיים לאורך העונה, והציע לקחת לידיו את ניהול הקבוצה (תוך כדי אפס לויאליות למערכת) הנהלת המועדון אפילו לא הקדישה חצי דקה לדון בזה.. כי באמת (לאחר האיחוד) אין מה לקחת אותו ברצינות. אכן בלעדיו אין בטחון שהשם היה חוזר.

    לגבי הקהל זה עוד קשקוש. שקטמון עלו היו מספרים דומים מינוס אלף אוהדים.. מוזמנים לעשות גוגל/יוטיוב.. מי ש"השם" זה מה שעושה לו את זה היה צריך להגיע כבר עם פתיחת המשחקים לקהל הרחב.. בסוף הרוב זה אוהדי ניצחונות ללא אובססיביות לשם כזה או אחר במחנה האדום.

  2. אריה דיין

    הטענה של רמי מנדל על כך שהשם הפועל ירושלים הוא שהביא אלפי צופים לטדי היא טענה ממש מוזרה. במאי 2010, במשחק בו הפועל קטמון ניצחה בטדי את בית"ר אשקלון ועלתה מליגה ג' לליגה ב', היה יותר קהל מאשר במשחק ביום שישי האחרון נגד נס ציונה. גם כעבור שנה, כאשר הפועל קטמון ניצחה את מכבי שעריים ועלתה מליגה ב' לליגה א', היה יותר קהל מאשר ביום שישי האחרון
    מטרתו של מנדל שקופה. הוא מנסה לקדם את מעמדו של יוסי ליפקין, במטרה להפוך את הקבוצה מקבוצת אוהדים לקבוצה המתנהלת על פי מתכונת הבעלות והניהול המקובלת בכדורגל הישראלי. זה ניסיון לקדם תפיסה שמרנית ומיושנת על חשבון התפיסה המהפכנית והחדשנית שקטמון הביאה לכדורגל ושהוכתרה השבוע בהצלחה אדירה וחסרת-תקדים- טיפוס, תוך 11 שנים, מליגה ג' לליגת-העל. אני מאוד מקווה שהניסיון הזה ייכשל.

  3. ברטה

    כמה שטויות ודברי חנופה מנדל – אם השם הפועל ירושלים הביא אלפים – למה הוא הביא 260 איש במשחק הירידה של הפועל האמיתית עם כניסה חינם?
    הייתי, ספרתי ראשים ביציע.
    במשחק הפרידה של שי אהרון והעליה ללאומית מליגה א צפון היה אותו דבר.

    ליפקין שמיפקין – אנשים קטנים עם אגו גדול – הבעיה שהוועד נתן לו יות כבוד ממה שמגיע לו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר