משפחת אפל השבוע בפארק ארנונה - אסף, מיכל, עילי ולירוי (צילום: ברוך סוינוב)
משפחת אפל השבוע בפארק ארנונה - אסף, מיכל, עילי ולירוי (צילום: ברוך סוינוב)

"נכון שאין לי הרבה זמן, אבל כל רגע פנוי מנותב לטובת מיכל והילדים"

אסף אפל, דובר סגן השר להגנת הסביבה, נשוי למיכל ואבא במשרה מלאה, מספר ל"כל העיר" על איך משפחה צעירה ירושלמית שורדת בעיר, על העבר המוזיקלי כחבר בלהקה עם תמר אייזנמן ועל השאיפות המקצועיות בעתיד: "אני מאוד רוצה להתברג בפוליטיקה", ראיון

פורסם בתאריך: 26.7.17 21:40

"שלוש פעמים הייתי עם רגל אחת מחוץ לירושלים, אבל בסופו של דבר החיבור הרגשי, המשפחה והעבודה הם שניצחו ואני כאן להישאר", מספר אסף אפל, דובר סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז (ליכוד). אפל, בן 36, נשוי פעם שנייה למיכל, 33, מהנדסת תוכנה ברשות המסים. לזוג יש שני ילדים, עילי בן ה-5 ולירוי בן השנה, המשפחה מתגוררת בשכונת הר חומה.

אפל, ירושלמי שורשי, גדל בשכונת רמת שרת והתחנך בתיכון זיו בבית הכרם. "גדלתי ברמת שרת כשהיא היתה פחות חרדית", הוא מתאר, "ולדעתי זו אחת השכונות הטובות שהיו לירושלים. אני ועופר ברקוביץ, היום סגן ראש העיר, היינו משחקים כדורגל ביחד", הוא צוחק. "כשהייתי תלמיד עסקתי בעיקר במוסיקה, אני מנגן בחמישה כלים: תופים, גיטרה, קלידים, כינור וחליל. עוד באותם הימים הייתי חלק מלהקה שנקראה 'שילוב זמני' שהיו חברים בה אורי אילוז, שמפורסם מאוד בארה"ב והרוקיסטית תמר אייזנמן".

 

מיכל ואסף אפל ביום החתונה (צילום: סטודיו קליפ)

מיכל ואסף אפל ביום החתונה (צילום: סטודיו קליפ)

 

עם הזמן בחר אפל לעסוק בתחום, איך לומר, מאתגר משהו, אבל אנחנו לא אובייקטיבים. את דרכו המקצועית הוא החל כעיתונאי ספורט בכמה כלי תקשורת בין השאר ברדיו ירושלים כשהאחרון מביניהם היה ב"כל העיר" ככתב שמסקר את קבוצת הפועל כדורסל. לפני כשנה וחצי החליט אפל לחצות את הקווים עד למשכן הכנסת ועבר לשמש דובר של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו). לפני חמישה חודשים הוא מונה להיות דובר של סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז (ליכוד). "פוליטיקה תמיד ריתקה אותי", הוא אומר, "היום אחרי שנה וחצי בתחום אני יכול להגיד שתקשורת הספורט היא משחק ילדים לעומת התקשורת הפוליטית, מכל הבחינות. העובדה שבסופו של דבר אני עובד לצידם של אנשים שיכולים להשפיע ולהניע מהלכים מרתקת אותי".

 

אסף אפל (צילום: ירון כרמי)

אסף אפל (צילום: ירון כרמי)

רגע, אז בעוד כמה שנים נראה אותך כפוליטיקאי?

"אכן חולפת לי המחשבה הזאת בראש לא מעט, וכן אני מאוד רוצה להתברג בפוליטיקה, עוד לא יודע אם זאת הפוליטיקה המקומית או הארצית, אני רק יודע שאני רוצה לתרום ולהשפיע".

 

אסף, מיכל ועילי בברית של לירוי (צילום: גולן מלמד)

אסף, מיכל ועילי בברית של לירוי (צילום: גולן מלמד)

 

 

משפחת אפל השבוע בפארק ארנונה - אסף, מיכל, עילי ולירוי (צילום: ברוך סוינוב)

משפחת אפל השבוע בפארק ארנונה – אסף, מיכל, עילי ולירוי (צילום: ברוך סוינוב)

 

בדיוק השבוע, ביום שלישי, חגגה המשפחה יום הולדת 5 לעילי בפארק בארנונה בנוכחות 70 חברים, בני משפחה והמון ילדים. "אני אבא שמאוד חשוב לו להיות מעורב בגידול הילדים", מספר אפל. "נכון שאין לי המון זמן אבל כל רגע פנוי מנותב לטובת מיכל והילדים. לזכות מיכל אשתי צריך להיאמר כי היא הכי תומכת ומבינה את דרישות העבודה שלי, ורק בזכותה אני מסוגל להיות גמיש ולהישאר מעורב מצד אחד בגידול הילדים, ומצד שני להיות מקצועי ביותר בעבודה". 

איך אתם מסתדרים כהורים צעירים בירושלים? 

"האמת? אנחנו מנהלים קובץ אקסל של כל ההוצאות וההכנסות שלנו, ילדים קטנים זקוקים למסגרות מאוד יקרות ושלא לדבר על ארנונה שאני משלם – 1,000 שקלים בחודש. הכל מאוד יקר ואנו מנסים להלך בין הטיפות. אני חייב להגיד שאף פעם לא אהבתי לשמוע את ההורים שמתלוננים שהחופש הוא ארוך ושאין להם מה לעשות או איך לשמור על הילדים, צריך לדעת לתכנן ולנתב את הדברים נכון ואז זה עובד".

 

אסף, עילי ולירוי אפל (צילום: אלבום פרטי)

אסף, עילי ולירוי אפל (צילום: אלבום פרטי)

 

טוב לכם בעיר?

"אני חייב להגיד ששכונת הר חומה, שבה אנחנו מתגוררים, הולכת ומדרדרת מבחינת החומר האנושי שיש בה. זוגות צעירים שמחפשים לקנות דירה מוצאים את עצמם בהר חומה מפני שיחסית לירושלים המחירים כאן יותר שפויים. האוכלוסיה שמגיעה להר חומה מוחלשת ואנו נתקלים בתופעות שונות כגון: ונדליזם, קריוקי עד לשעות הקטנות של הלילה, ואני מזכיר את מותו של הנער שהתרחש בנובמבר בשנה שעברה, שמת בעקבות קטטה עם נער אחר. אני יוצא בקריאה לראש העיר ומבקש ממנו שיתחיל לטפל בנוער הזה דרך החינוך הבלתי פורמאלי, כדי להפיג להם את השעמום.

"לגבי ירושלים –  אנחנו משפחה שאוהבת לטייל ולבלות", מבהיר אפל. "ולצערי בירושלים אין היצע גדול וכך אנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים מחוץ לירושלים. בכלל, לפני זמן מה ארגנתי מפגש שכבתי של 110 הבוגרים שלמדו איתי, ומתוכם כ-70 חברים כבר לא גרים בירושלים, חבל".

 

משפחת אפל מבלה בספארי (צילום: אלבום פרטי)

משפחת אפל מבלה בספארי (צילום: אלבום פרטי)

 

אז איפה אתם כן מבלים?

"קודם כל איפה אני לא מבלה וזה בים", הוא שוב צוחק, ומסביר: "בנושא זה אני מאוד ירושלמי, כל מגע קטן עם חול לא בא בחשבון. אז אנו נמצאים בבריכה, הולכים לצפות בסרטים, מסעדות טובות. דבר נוסף שאני מאוד אוהב ואני שמח שמיכל גם משוגעת על זה – 'חדרי בריחה'".

 

 

לסיום, לא תתחמק מהשאלון הקבוע:

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?

"חוזר לישון".

מה מרגש אותך?

"המשפחה שלי".

האם אתה שומר על דיאטה או כושר?

"אני מנסה בכל מאודי ומקווה שבסוף זה יצליח".

מתי היתה הפעם האחרונה שבכית?

"בברית של בני לירוי לפני שנה".

מה אתה הכי שונא בירושלים? 

"אני מאוד לא אוהב את המילה 'שונא', אבל קשה לי עם הכפייה הדתית".

מה אתה הכי אוהב בירושלים?

"אני מאוד אוהב את הבריזה הירושלמית".

 

מיכל, אסף ולירוי אפל (צילום: ברוך סוינוב)

מיכל, אסף ולירוי אפל (צילום: ברוך סוינוב)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר