כנס תרבות במשכנות שאננים (צילומים: ודים מיכיילוב, גאיה ס. טרטל, עמית ישראלי)
כנס תרבות במשכנות שאננים (צילומים: ודים מיכיילוב, גאיה ס. טרטל, עמית ישראלי)

משכנות שאננים: מסע בין תרבויות הים התיכון

מרכז התרבויות במשכנות שאננים יארח השבוע את כנס 'תרבויות הים התיכון', שבו מפגשים ומופעים על על מיתוסים ספרותיים, קולינריים ותיאטרליים

פורסם בתאריך: 18.11.17 11:30

מרכז התרבות במשכנות שאננים יארח השבוע את כנס תרבויות הים התיכון, שמתקיים השנה בסימן “מסעות”. במשכנות שאננים מציינים כי "כנס תרבויות הים התיכון מקים השנה נמלים-של-רגע: אתרים לצאת מהם להפלגה חטופה, במפגשים ומופעים מעוררי מחשבה על מיתוסים ספרותיים, קולינריים, תיאטרליים וקולנועיים, שבהם ניחשף לתנועה, להצטלבות, לריבוי ולאחדות, למיתוסים ולזהות השוקקת של הים התיכון.

הכנס יחל ביום רביעי (22.11) עם שיח בין הסופר א.ב. יהושע לבין משה סקאל, המנהל האמנותי של הכנס. השניים ישוחחו על הים התיכון כמַפתח של זהות תרבותית ופוליטית בהווה ובעתיד, על כוחה של המלה הכתובה, ועל תפקידו המיוחד של הסופר בן המקום באקט החזרה למחוזות רחוקים וקרובים במרחב. את האירוע ילווה מוזיקלית שי צברי. (אודיטוריום דה בוטון. 18:30. 30-20 שקל).


 

רונה קינן (צילום: עמית ישראלי)

רונה קינן (צילום: עמית ישראלי)


בהמשך הערב יתקיים מופע אקוסטי של יסמין לוי, שנוצר במיוחד לאירוע. לוי תשיר שירים חדשים ונבחרים בספרדית ובלאדינו, קלאסיקות לטיניות וטנגו. בהשתתפות יחיאל חסון בגיטרה ספרדית, נדב ביטון בקלידים וישי אמיר בכלי הקשה. (21:00. 50-40 שקל).

 

ביום השני והאחרון של הכנס, חמישי (23.11), יתקיים שיח תחת הכותרת “מאדיפוס ועד סופיה לורן – מיתוסים ים תיכוניים”. הים התיכון הוא ערש המיתוס – מסיפורי האֵלים ועד דמויות בשר ודם "גדולות מהחיים". חתן פרס ישראל פרופ' עירד מלכין וחגי דגן ישוחחו על המיתוסים הגדולים של הים התיכון, ויבקשו לברר כיצד נוצרו ומה משמעותם בתרבות ימינו. מנחה: נועה מנהיים. (אולם ג’יגולי. 17:00. הכניסה חופשית בהזמנה מראש).

בהמשך יתקיים השיח “בצל הפירמידות”. אורלי קסטל-בלום ואיל שגיא ביזאווי בשיחה על קהיר של ז'קלין כהנוב ושל קוואפיס, על קהיר של נגיב מחפוז ואום כולתום ועל קהיר של ימינו, כמו גם על המתח בין ערביות לקוסמופוליטיות כשם שהוא מתגלם בעיר. ליווי מוזיקלי: אנסמבל שאמש. מנחה: דר' עמוס נוי. (אודיטוריום דה-בוטון. 18:30. 40-30 שקל).


שי צברי (צילום: גאיה ס. טרטל)

שי צברי (צילום: גאיה ס. טרטל)


הכנס ייחתם בשיח “הגעגועים להווה – מחווה ל’ספר התענוגות’ של עמוס קינן”. במסגרתו שלומציון קינן בתו של עמוס קינן יוצר “ספר התענוגות”, תשוחח עם אחותה רונה קינן (שגם תלווה מוזיקלית) ועם אלונה קמחי והילה אלפרט על נהנתנות ועל האופן שבו השפיע הספר על הקולינריה הישראלית דאז, בדגש על שינויי העתים והתרבות. דבל’ה גליקמן יקרא מתוך הספר. (אודיטוריום דה-בוטון. 21:00. 30-20 שקל).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר