זירת פיצוץ הגז בבקעה (צילום: אגף חירום וביטחון עיריית ירושלים)
הבניין בבקעה לאחר פיצוץ הגז (צילום: אגף חירום וביטחון עיריית ירושלים)

שלושה חודשים לאחר פיצוץ הגז בבקעה – עשרות משפחות בלי גז

עשרות משפחות במתחם ברחוב דן בלי גז לבישול ולחימום: "מתי סוף סוף נוכל לחזור לעולם הציביליזציה?"

פורסם בתאריך: 8.5.18 12:06

שלושה חודשים חלפו מאז שהתרחש פיצוץ הגז ברחוב דן בשכונת בקעה בירושלים, שגבה את חייו של פועל שעבד במקום – ומאז, ל"כל העיר" נודע כי כ-70 משפחות שמתגוררות במתחם אינן מחוברות למערכת הגז. למעשה, עשרות המשפחות מנותקות מגז ונותרו בלי גז לבישול ובלי גז לחימום מים חמי, כמו כן, בימים הקרים הדיירים לא יכלו לחמם את הבתים באמצעות ההסקה. הדיירים נאלצו במהלך כל התקופה הזו להשתמש בעזרים חשמליים – כיריים חשמליים, חימום מים חמים באמצעות דוד ותנורים חשמליים לחימום הבית.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

זירת הפיצוץ בבקעה (צילומים: אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)

זירת הפיצוץ בבקעה (צילומים: אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)


מאז פיצוץ הגז פנו הדיירים לכל הגורמים המעורבים בעניין – מינהל הגז במשרד האררגיה, חברת גז יגל ועיריית ירושלים, אך, כאמור, עד כה לא קיבלו מענה. "אנחנו לא מקבלים שום התייחסות עניינית, רק גרירת רגליים נוראית", מציין אחד הדיירים. "מתי סוף סוף נוכל לחזור לעולם הציביליזציה, שבו הדירות מחוברות לגז? אנחנו כבר ממש אובדי עצות. אין עם מי לדבר".


זירת פיצוץ הגז בשכונת בקעה (צילום: נתי שפירא)

זירת פיצוץ הגז בשכונת בקעה (צילום: נתי שפירא)


כזכור, פיצוץ הגז ברחוב דן בשכונת בקעה התרחש ביום שלישי, 20.2.18, בשעות הצהריים המוקדמות, בחניון של בניין המגורים. כתוצאה מהפיצוץ, נזק נרחב נגרם לחניון ולמספר רב של דירות מגורים מעל החניון. למקום הוזעקו צוותי כיבוי וחילוץ רבים, אשר פעלו לחילוץ לכוד מתחת ההריסות, פינוי אזרחים מהדירות שנפגעו ומניעת קריסה משנית של המבנה. לאחר פעילות ממושכת ומורכבת, חולץ פועל, בן 40, על ידי הכבאים, מתחת להריסות הבניין, כשהוא ללא רוח חיים. לפי מסקנות חקירת אירוע הפיצוץ, כפי שנחשף ב"כל העיר" – הסיבה לפיצוץ היתה עבודות ריתוך שבוצעו במקום, למרות ריח הגז החריף. מיד לאחר הפיצוץ נסגר הבניין לדיירים, שלא הורשו לחזור לבתיהם – נזק כבד נגרם לשמונה דירות בבניין.


זירת פיצוץ הגז בשכונת בקעה (צילום: נתי שפירא)

זירת פיצוץ הגז בשכונת בקעה (צילום: נתי שפירא)


 


וידאו – דיירי משכנות האומה חיים בתוך אתר בנייה

הפקק להר חוצבים קצת השתחרר, אבל מצוקת החניה החריפה


תגובות

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "זה לא קשור לעירייה יש לפנות אל מינהל הגז במשרד האנרגיה".

ממשרד האנרגיה נמסר בתגובה: "משרד האנרגיה מצר מאוד על מצוקת הדיירים. לאור האמור פעל המשרד באופן נמרץ והוציא לחברה המספקת את הגז הנחיות ברורות לגבי הפעולות המחייבות לצורך קבלת אישור מחודש להזרמת גז. עד כה לא התקבלו במשרד הוכחות כי פעולות קריטיות אלו בוצעו, ולפיכך לא ניתן עדיין לאשר את החזרת הגז למתחם. משרד האנרגיה ימשיך להגן על הציבור ולא יתפשר בנושא בטיחות ומפגעים העלולים לסכן את שלום הציבור".

מחברת גז יגל נמסר בתגובה: "כידוע, לפני מספר שבועות התרחש במקום אירוע גז שאינו קשור לגז יגל, ואשר התרחש ככל הידוע, עקב עבודות פרטיות שביצע אחד הדיירים בלא תיאום עם גז יגל, ואשר פגעו בתשתיות הגז. מיד עם קרות הארוע, ובהתאם להנחיית משרד התשתיות נוטרלה מערכת הגז במקום. גז יגל קיבלה ממשרד התשתיות רשימה ארוכה של דרישות שהינן תנאי לחידוש אספקת הגז, ובכללן ביצוע בדיקות שונות ופעולות מורכבות לשיקום מערכת הגז שנפגעה, ואשר ביצוען כרוך בעבודה מול מעבדה מאשרת וגורמים נוספים שאינם בשליטת גז יגל. גז יגל מבינה היטב את מצוקת צרכני הגז, היא העמידה צוות נרחב האמון על ביצוע דרישות משרד התשתיות ועושה כל שביכולתה על מנת לקרב ככל הניתן את מועד חזרת פעולת הגז לפעילות. גז יגל משקיעה רבות בשיקום מערכת הגז, ופרט לשיקום המערכת המרכזית, היא עורכת בדיקה וטיפול פרטני לכל אחת מהדירות המחוברות למערכת הגז, לאחר תיאום עם כל אחד מהדיירים. פעולות אלו כמובן דורשות מאמץ רב ולא מעט זמן לצורכי תיאום וביצוע. החברה מקווה שחידוש אספקת הגז יתאפשר בתוך מספר ימים בכפוף לקבלת אישור משרד התשתיות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר