ילדות, כדורגל, ספורט (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

האם מדור הספורט של "כל העיר" מפסיד את כדורגל הנשים?

שחר פקטר, תלמידת כיתה ח' בחטיבת הביניים "קשת", זועקת על היעדר הסיקור של ספורט הנשים בעיתונים בירושלים. דעה

פורסם בתאריך: 11.6.18 16:39

בחטיבת הביניים "קשת" בירושלים, שם אני לומדת בכיתה ח', עבדנו במהלך השנה על פרויקט מיוחד שעסק בסטריאוטיפים בחברה ובאופן שרצוי להתמודד איתם. מטבע הדברים, נמשכתי לבדוק את נושא סיקור נשים בכלי התקשורת. אני אומרת "מטבע הדברים", מפני שהעולם שלי מורכב מספורט, ספורט וספורט.

אני משחקת כדורגל מגיל צעיר מאוד. בבית הספר, השתלבתי כבר בכיתה ו' בנבחרת הכדורגל, שמגיעה להישגים גבוהים באופן עקבי לאורך השנים (מקום ראשון בשנים 2018, 2017 ומקום שני בשנת 2016). בכיתה ו' הצטרפתי לקבוצת הילדות של הפועל קטמון, והיום אני מבלה שעות רבות ומאומצות באימונים ובמשחקים בקבוצת הנערות שנושאת בגאווה את שמה של שירה בנקי, ירושלמית אוהבת אדם שנרצחה במצעד הגאווה לפני שלוש שנים.



מדי שבוע אני מדפדפת בעיתוני השבת, ובפרט בעיתונים המקומיים. בעיתון זה, "כל העיר", יש כ-5-4 עמודים המסקרים את התחום. אני מנחשת שאלה עמודים פופולריים ביותר. ועדיין, בחיפושיי הקדחתניים אני לא מוצאת שום אזכור להישגי מחלקת הנשים של הקבוצה או של קבוצות נשים/בנות אחרות בעיר. לדוגמא, קיימות בירושלים קבוצות ילדות, נערות ונשים בענפי הספורט הבאים: כדורסל, כדורעף, כדור מים, שחייה, ג'ודו, התעמלות וכו'.

מחלקת הנשים של קטמון מונה כיום קבוצות של ילדות, נערות ו-5 קבוצות נשים המחולקות לשכונות ומשחקות זו מול זו. ב-2015 קבוצת הילדות של קטמון ניצחה בגמר גביע המדינה והביאה את האליפות הראשונה (!) למחלקות הנוער והילדים של קטמון.


שחקניות הכדורגל הפועל קטמון (צילום: חינית אורןו)

קבוצת הנערות של הפועל קטמון (צילום: חינית אורון)


כעבור שנה, ב-2016, קבוצת הנערות של קטמון זכתה באליפות ליגות צפון-דרום. הישגים אלה לא הגיעו לתקשורת, למרות שנחגגו אחר כבוד בקבוצתנו. הייתי מצפה קודם כל מהעיתונים המקומיים, שיביעו את גאוותם בבנות עירם, בתקווה שהתקשורת הכלל-ארצית תלך בעקבותיהם.

קבוצת הכדורגל של בית הספר אגרון בירושלים (צילום: סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים)

קבוצת הכדורגל של בית הספר אגרון בירושלים (צילום: סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים)

במסגרת העבודה שציינתי לעיל, ניסחתי מכתב ששלחתי לכל כלי התקשורת בארץ, כשלא זכיתי מהם לתשובה, התחלתי קמפיין רשת בעמודי הפייסבוק של הוריי ובאינסטגרם שלי. ביקשתי שהמכתב יפורסם כדי להעלות את המודעות לספורט נשים בארץ ובעולם ולפער בין הסיקור שמקבלים גברים ונשים בענפי הספורט השונים. הקמפיין זכה לתהודה וקיבלתי פניות מכמה מוקדים, בין היתר מעיתון זה.

 

 

כולנו יודעים עד כמה הישגי ספורט תחרותי קשורים באופן הדוק לקהל אוהד, שעוקב ומפרגן ונותן כוח. קהל שכזה צומח במידה רבה ממעורבות תקשורתית. אנחנו – שחקניות קבוצת "שירה בנקי", המאמנים וההנהלה, ואיתנו קבוצות הילדות והנשים של "הפועל קטמון", היינו שמחות לדעת שירושלים מעניקה לנו רוח גבית, מעודדת אותנו, מפרגנת למאמצים שלנו וגאה בהישגינו, כפי שאנו גאות לייצג את ירושלים במשחקי ידידות ובטורנירים תחרותיים ברחבי הארץ.

 

שחר פקטר,

תלמידה בכיתה ח', חטיבת הביניים "קשת",

כדורגלנית בקבוצת הנערות של הפועל קטמון,

תושבת ירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אתר ביתר

    שחר כל העיר זה אתר שעוסק בעיקר בביתר. כל השאר ובטח כדורגל נשים לא מעניין אותם. רק ביתר לצערי.

  2. אתר ביתר

    היה לי ברור שלא תפרסמו את התגובה שלי. קשה לכם המראה מול הפנים

  3. גיא כהן

    בשביל הדברים הגדולים הללו אני חבר בעמותת הפועל קטמון, אהבה והרבה אהבה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר