חגית משה, עופר ברקוביץ (צילומים: יח"צ, אורן בן חקון)
חגית משה, עופר ברקוביץ (צילומים: יח"צ, אורן בן חקון)

הבחירות בירושלים, לקראת הסיבוב השני – חגית משה ל"כל העיר": "יש שיחות עם עופר ברקוביץ על תמיכה"

יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים חגית משה מוסיפה בשיחה עם "כל העיר" כי "כרגע אין שיחות עם משה ליאון"

פורסם בתאריך: 4.11.18 11:39

ל"כל העיר" נודע הבוקר, ראשון, כי הבית היהודי בירושלים עשוי לתמוך בעופר ברקוביץ בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר, שיתקיימו ביום שלישי הבא, 13.11.18.

חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים, אומרת הבוקר בשיחה עם "כל העיר" כי "יש שיחות עם עופר ברקוביץ על תמיכה בו, אני לא מכחישה את זה". לגבי המועמד הנוסף משה ליאון, מוסיפה ואומרת משה כי "כרגע אין שיחות עם משה ליאון, יכול להיות שיהיו, הכל פתוח".



אתמול בלילה, מוצ"ש, התכנסו ראשי רשימת הבית היהודי בירושלים וחבריה כדי לדון במי תתמוך הסיעה בקרב על ראשות העיר ירושלים – בעופר ברקוביץ או במשה ליאון. כידוע, בסיבוב הראשון תמכה סיעת הבית היהודי בזאב אלקין, שהתמודד על ראשות העיר, סיים במקום השלישי והפסיד את כרטיס ההעפלה לסיבוב השני.

כמה שווה הכוח האלקטורלי של סיעת הבית היהודי בירושלים? בבחירות האחרונות למועצת העיר שנערכו בשבוע שעבר, זכתה סיעת הבית היהודי בירושלים ב-14,252 קולות, המהווים שני מנדטים.

חגית משה (צילום: יח"צ)

חגית משה (צילום: יח"צ)

משה עוד מציינת הבוקר, בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו מתייעצים עם נציגי הציבור שלנו בשכונות – היתה אתמול (מוצ"ש) התייעצות מאוד חשובה כדי לשמוע מה הלך הרוח. היום (ראשון) יש התייעצות חשובה של רבני הציונות הדתית, שישקלו את תמיכה זו או אחרת. אנחנו באמת עושים התייעצות, מעבר למשא ומתן כי זה משהו דרמטי. זה גם עניין ערכי, זה לא רק מה מקבלים ואיך מקבלים – יש לזה משמעויות. אצלנו, בבית היהודי, הרבנים זה לא רבני ש"ס, אבל אני מקווה שתהיה אחדות לגבי הליכה משותפת בהצבעה, גם לגבי הסיעה בכנסת וגם של התושבים".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

בהתייחס למשא ומתן עם ברקוביץ מבהירה משה כי "עופר, לגמרי הוא לא סדין אדום, ממש לא".

משה מוסיף ואומרת כי "המשמעות היא לגמרי ציבורית. יש פה חמש שנים של עשייה – זה מה שיש לנו על המאזניים, מה יהיה לנו בחמש השנים הבאות, וכמה הציבור הדתי לאומי יהיה דומיננטי בהנהגת העיר. לפני הבחירות כולם כל כך כעסו עלי כשאמרתי שיהיו 15 חברי מועצה חרדים, חשבו שאני מפלצת. עכשיו כולם מבינים שיש לנו 17 חרדים, אם לוקחים את הסיעה של אריה קינג בחשבון. צריך לראות איך אנחנו מאזנים את זה, איך ציבור מאוד מאוד גדול בירושלים מקבל מענה. לא ליטופים. ליטופים זה טוב למקומות אחרים. אנחנו רוצים להיות משמעותיים".

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

את היית סגנית ראש עיר בקדנציה האחרונה – את דורשת להיות סגנית בשיחות מול עופר?
"כן, הכל עולה. גם עם עופר ברקוביץ, ואם יהיה משא ומתן עם משה ליאון גם זה יעלה. ואם לא יהיה משא ומתן עם משה, נישאר עם עופר", היא מבהירה.

מהבית היהודי בירושלים עוד נמסר :"אנחנו מנהלים את המשא ומתן באחריות ורצינות כלפי הציבור שלנו, וכלפי הערכים של הציונות הדתית. מפלגת הבית היהודי הוכיחה שהיא היחידה שעומדת לצד מאות מוסדות הציונות הדתית בירושלים ולכן האחריות שלנו כבדה מאוד. לדברי חגית משה: "הרבנים מחכים כעת לשמוע את מוצא פינו ומבחינתנו זה win-win. מה שבטוח הוא שהציונות הדתית לא תהיה סרח עודף באף קואליציה".

גורמים בבית היהודי מוסיפים ואומרים כי "משה ליאון טוען שהוא ציונות דתית, אבל עם כל הכבוד ראינו כמה קולות של ציונות דתית הוא קיבל בסיבוב הראשון. מי שחושב שהוא יכול להגיע לציבור הדתי לאומי נגד הרבנים טועה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוסף

    ברקוביץ היקר, יש להעיר בכל הכוח להעיר את כל המגזר הציבורי החילוני, להצביע הת!
    לא לתת צאנס לחרדים להשתלט על העיר הם יבואו עם המתים להצביע, הם החרדים מראים כאילו הם מפולגים, ברגע האחרון הם יצאו ברמקולים ובאידיש להוציא את בוחריהם לקלפיות, (כך עשו בבחירות של אולמרט) להצביע רק הת התעוררו!
    כי אורך ירושלים!!

  2. יואל

    עצה לחגית משה: תסיימו את המשא ומתן כמה שיותר מהר ותתחילו לעבוד עם עופר. משא ומתן מתמשך לא מציג אותכם באור טוב, ויכול לסייע חלילה לליאון שותפיו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר