ראש העיר משה ליאון, לורה ורטון ואייל לוריא (צילום: יח"צ)
ראש העיר משה ליאון, לורה ורטון ואייל לוריא (צילום: יח"צ)

הסכם מפתיע: סיעת "מרצ ירושלים" בקואליציה של ליאון

למרות התנגדותם של ראשי סניף "מרצ ירושלים", ביניהם סגן ראש העיר לשעבר פפה אללו: חברי הסניף אישרו את ההסכם הקואליציוני בין יו"ר הסיעה לורה ורטון לבין ראש העיר משה ליאון. מרצ, לאחר חמש שנים באופוזיציה, נכנסת לקואליציה

פורסם בתאריך: 25.12.18 15:25

לפני מספר דקות, חתמה סיעת "מרצ-ירושלים" על הסכם כניסה כניסה לקואליציה מול ראש העיר משה ליאון. לאחר חמש שנים באופוזיציה, יו"ר סיעת מרצ ירושלים לורה ורטון תיכנס לקואליציה. לפי עיקר ההסכם: ורטון תקבל את תיק קידום מעמד האישה ותיק איכות השירות. כמו כן, במחצית השנייה של הקדנציה ורטון תהיה אחראית על תיק הגמלאים.



במהלך השבוע נרשמו ההסתייגות מצד ראשי סניף מרצ-ירושלים לגבי כניסתה של הסיעה לקואליציה של ליאון. ההסתייגות נובעת בעיקר מהימנעות מישיבה בקואליציה לצד דמויות ימניות כמו יו"ר סיעת "מאוחדים" אריה קינג ויו"ר "הבית היהודי בירושלים" חגית משה. ביום ראשון קיימה סיעת מרצ ישיבה דחופה בנושא – יו"ר הסניף בירושלים עמיר סגל התנגד לכניסתה של מרצ לקואליציה, כמו גם פפה אללו, סגן ראש העיר לשעבר מסיעת מרצ, מבכירי הסניף.

במכתב ששיגר סגל לראשי מפלגת מרצ בכנסת הוא מציין בין השאר כי "הקואליציה המסתמנת כוללת את נציגי הליכוד, הבית היהודי וסיעה שחבריה כהניסטים ונאמני בית המקדש. בדיוק הקואליציה שמרצ התריעה מפניה במהלך הקמפיין וקודם לו. לא ברור כיצד אפשרי לקחת חלק בקואליציה מסוג זה. מלבד המהלך הערכי הפסול – ישיבה בקואליציה בעייתית כזו בעיר הבירה עלול להקרין גם על מרצ ברמה הארצית ולהעכיר את תדמיתה".

בעקבות כניסתה של מרצ לקואליציה הודיע סגל לפני שעה קלה על התפטרותו.

ורטון מסרה: "אני מקווה שנעשה רק טוב לכל תושבי העיר ומאחלת לכולנו הצלחה רבה".

ליאון מסר כי "היום עשינו היסטוריה וצירפנו לקואליציה הרחבה שאני מקים גם את סיעת מרצ אחרי 5 שנות אופוזיציה. אני מברך על כך וסבור שהחל מהימים הקרובים קואלציית ליאון תייצג בגאון את כל גווני אוכלוסיות העיר".

כפי שפורסם הלילה ב"כל העיר" המשא ומתן בין ליאון לבין עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, התפוצץ. השניים היו אמורים לחתום היום, שלישי, על הסכם קואליציוני, אולם בסופו של דבר הודיעה התעוררות כי פניה לאופוזיציה.  ל"כל העיר" נודע כי לאחר שיוסי חביליו, יו"ר סיעת "מצילים את ירושלים"; ויהודה בן יוסף, מס' 2 בסיעת "ירושלים תצליח" – אשר שניהם היו חלק מהגוש של סיעת התעוררות – חתמו על הסכמים קואליציוניים בנפרד מברקוביץ, החליטו בהתעוררות לשנות כיוון. לדברי מקורבים למשא ומתן בין ליאון לברקוביץ, למעשה, לאחר שחביליו ובן יוסף פרשו מהגוש של ברקוביץ, ההצעה הקואליציונית שהונחה על השולחן של התעוררות השתנתה. במהלך יום שני התנהל משא ומתן בין הצדדים במהלכו הוצע להתעוררות כי ברקוביץ ישמש סגן ראש עיר לקדנציה מלאה, ואילו עינב בר-כהן, מס' 2 בהתעוררות, תשמש סגנית ראש עיר למחצית קדנציה, במקום לקדנציה מלאה לפי ההצעה המקורית. התעוררות, לאחר התייעצויות שניהלו בסיעה, החליטה, כאמור, לדחות את ההצעה וללכת לאופוזיציה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר