מתחם סדנאות האמנים (צילום: דור קדמי)
מתחם סדנאות האמנים (צילום: דור קדמי)

סדנאות האמנים במלחה | האמנים נגד העירייה: "השאירו אותנו באוויר"

על רקע עבודות שיפוץ בסדנאות שממוקמות מתחת לאצטדיון טדי, האמנים טוענים כי העירייה לא נתנה להם התראה מוקדמת וכי לא נמצא עבורם מקום חלופי. העירייה בתגובה: "הוצעו לאמנים חללי עבודה חלופיים"

פורסם בתאריך: 16.2.19 19:43

האמנים שפועלים בסדנאות האמנים שמתחת ליציע המזרחי באצטדיון טדי מתלוננים כי בנובמבר האחרון הם פונו בהתראה של שבוע לצורך שיפוצים במקום, זאת שנה אחרי שכבר בוצעו שיפוצים במתחם בשנה שעברה. גם אז פונו האמנים לתקופה של מספר חודשים. האמנים קיבלו הצעות לפתרונות חלופיים אך חלקם בעייתיים ולכן רבים מהם עזבו את הפרויקט. העירייה הוציאה קול קורא מחודש לאמנים להצטרף לסדנאות, והאמנים שהתקבלו אמורים לשוב לפעול במקום באפריל.



"בנובמבר באחרון קיבלנו צו פינוי, ותוך שבוע היינו כבר צריכים להתפנות", מספרת חנאן אבו חוסיין, אמנית הפועלת במקום, "ואז הם פרסמו שוב קול קורא והיינו צריכים להגיש מועמדות מחדש. בינתיים היה מסובך להיכנס לסטודיו אפילו כדי להוציא את העבודות שנשארו שם. הם התחייבו לתת לנו מקום חלופי. שתי האופציות שנתנו לי לא התאימו, אחת היתה בבית הספר הניסויי בארמון הנציב, שהוא בית ספר דתי שלא ניתן לעבוד בו בשישי-שבת. השני היה במשכנות שאננים, מקום שאין בו נגישות מתאימה להעברת הציוד שלי, לכן מאז אני עובדת מהבית".



לדברי אבו חוסיין, רבים מעמיתיה האמנים החליטו לעזוב בשל דרך ההתנהלות של המקום. "מאז הרבה מהאמנים התפזרו כי פשוט השאירו אותנו באוויר", היא אומרת, "הגעתי לפני שבועיים למקום ולא רואים בכלל התחלת עבודה. כל האג'נדה היתה שאמנים יישארו בירושלים אבל נראה שהאמנים לא באמת מעניינים את העירייה".

אמנית אחרת, שמעדיפה לא להזדהות, מספרת את השתלשלות העניינים שגרמה לה לעזוב את הסדנאות: "בתחילת 2018, בינואר-פברואר, היתה דליפת מים מהגג והודיעו לנו שהסדנאות סגורות לחודשיים כדי לתקן את הדליפה. הפינוי היה ממש מהיום להיום. חזרנו במרץ 2018 ואז הגיע החורף של סוף 2018 ושוב היו דליפות, למרות שזה היה אמור להיות כבר מתוקן. החליטו שוב שסוגרים את הסדנאות מהיום למחר. המקום היה סגור במשך חודש וחצי ללא פיתרון. בסופו של דבר מצאו פתרון חלופי לחלק מהאמנים וחלק עזבו כי לא התאים להם. בינתיים לא התחילו בכלל לשפץ. לכן החלטתי לעזוב".


פפה אללו (צילום: פרטי)

פפה אללו (צילום: פרטי)


הפעיל החברתי פפה אללו, סגן ראש העיר לשעבר וכיום מנהל מוזיאון הטבע, מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "האמנים פנו אלי שאעזור, ולהרבה מהם כבר נמאס והם מצאו מקומות אחרים. זה פשוט נורא. עכשיו התברר שהמקום עוד לא שופץ וכבר הוציאו קול קורא כדי להזמין אמנים חדשים. ההתנהלות הזו היא פשוט נוראית. אנחנו מנסים להחזיר את הצעירים ואת האמנים בירושלים, וזה הטיפול של העירייה. מה שלא ברור הוא גם איך יכול להיות ששוב צריך לשפץ אחרי שכבר שיפצו לפני שנה? מה עם התיקונים שכבר בוצעו והכסף שיצא? כשאני הייתי סגן ראש העיר ראינו את הביקוש של האמנים ובנינו את החלק שבו כיום יש דליפות. היה מאבק לא פשוט להשגת הכסף והייתי גאה בפרויקט. אני מאוד מאוכזב ממה שקורה שם עכשיו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בסדנאות שעברו שיפוץ ושדרוג במהלך השנה האחרונה, אך עם הגשמים התברר כי העבודות שבוצעו לא נתנו מענה מלא וקיימת דליפת מים. כדי לשמור על רצף עבודה ופעילות, הוצעו לאמנים חללי עבודה ראויים ומתאימים לתעד לסיום השיפוץ, וכן הוארך להם החוזה במספר חודשים. חלק מהאמנים בחרו שלא להאריך את החוזה ולא להשתמש בחללים החלופיים שהוצעו להם. בנוסף הופץ קול קורא לסדנאות טדי – לכלל אמני העיר, שיכולים לתפוס את מקומם של האמנים שהחוזה עמם תם, או שבחרו מקומות אחרים, זאת על מנת ליצור רצף של עבודה ולאפשר לחזור לסדנאות טדי מיד לאחר תום השיפוצים. יצויין כי בקומת הכניסה לגלריה מתקיימות סדנאות ביוזמת ובתמיכת העירייה, המאפשרות לאמנים מקום יצירה ותצוגות בהצלחה. באשר ללוח הזמנים ועלות השיפוצים: חברת מוריה נתבקשה להעביר תכנית שיפוץ ועלויות לעיריית ירושלים – מהנדסי מוריה ערכו מספר בדיקות יסודיות ותוכניות, שיועברו יחד עם הערכת תקציב לעירייה בימים הקרובים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר