כלא עופר מבחוץ (צילום: אוליבייה פיטוסי)
כלא עופר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

המתיחות הביטחונית בכלא עופר: עד לאן זה יגיע?

שלושה שבועות אחרי הבלאגן בכלא עופר, הממוקם צפונית לירושלים, גורמים בשב"ס מדגישים השבוע בשיחה עם "כל העיר": "יש ענישה למי שהפר את הסדר והמשמעת; ערוכים לכל מצב"

פורסם בתאריך: 10.2.19 18:38

בשבועות האחרונים נרשמו בכלא עופר מהומות והפרות סדר מצד האסירים הביטחוניים. ל"כל העיר" נודע כי טרם הושגו הבנות בין האסירים לבין הסוהרים, "אין שביתת רעב או הפרות סדר. אין גם הבנות בין הצדדים. יש ענישה למי שהפר את הסדר והמשמעת", כך נמסר משירות בתי הסוהר.


 


הסוהרים, למעשה, ערכו פשיטה על תאי האסירים הביטחוניים בכלא עופר ותפסו אמצעי לחימה וטלפונים סלולריים – בתגובה למבצע החיפוש החלו הפרות סדר – האסירים התקוממו ותא מאסר הוצת. בעקבות המהומות והעימותים האלימים שלושה סוהרים נפצעו, ולפי דיווחים כ-17 אסירים פונו לטיפול רפואי.



המהומות החלו ביום ראשון לפני שלושה שבועות לאחר שהסוהרים בכלא ערכו מבצע חיפוש פתע בתאים. במסגרת המהומות נפגעו שני סוהרים ושלושה אסירים, שנפגעו באורח קל ונזקקו לטיפול רפואי. בעקבות האירועים האלימים הוזעקו לכלא יחידות מיוחדות של שירות בתי הסוהר. למעשה, הסוהרים נכנסו לתאי המעצר של האסירים על מנת לאתר ציוד מוברח. בחיפוש נמצאו אמצעי לחימה וטלפונים סלולריים. האסירים החשודים בהחזקת הציוד המוברח נענשו. כמו כן, בחיפוש גופני שנערך על שני אסירים, המשתייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי, נמצאו טלפונים זעירים.

תיעוד הפריצה לכלא עופר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

תיעוד הפריצה לכלא עופר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

גורמים בשב"ס מציינים השבוע בשיחה "כל העיר" כי "מאז הפרות הסדר לפני שלושה שבועות לא היו אירועים חריגים, הכוננות בכלא עופר היא רגילה. כשמדובר באסירים ביטחוניים יש התרחשויות, גם בכלא עופר לא היה משהו שאנחנו לא מכירים, למרות שזה לא משהו שקורה כל הזמן. אנחנו ערוכים לכל מצב. האסירים נמצאים בתוך האגף ולא מאיימים על בית הסוהר. מה שהיה אלו דברים של הפרת משמעת – דפיקות וצעקות. כשהסוהרים נכנסו לחיפושים בתאים באמת נמצאו בהם ניידים ודוקרנים, והאסירים מצידם הפעילו אלימות כלפי הסגל, אבל זה לא דברים שלא מוכרים לנו".

עוד מציינים אותם גורמים בשב"ס כי לא נרשם שינוי במספר הסוהרים הפועלים בכלא עופר: "כוח האדם של הסוהרים נשאר אותו דבר".

כלא עופר מבחוץ (צילום: אוליבייה פיטוסי)


במתקן הכליאה עופר, שממוקם ליד צומת גבעת זאב, סמוך למחנה עופר, נמצאים כ-1,500 אסירים ביטחוניים פלסטיניים, רובם ברמת סיווג ביטחונית גבוהה. בתגובה למבצע החיפוש פרצה מהומה – כאמור, האסירים החלו להתפרע ותא מאסר הוצת. "הפעילות המבצעית של שב"ס בבית סוהר עופר כללה חיפוש פתע", כך סיפרו בשב"ס, "בסרטון נראה רגע פריצת הפתע של הסוהרים, שנועדה לכניסה מפתיעה לתאים ומניעת החבאת ציוד מוברח האסור בהחזקה".

מהתחקיר הראשוני של השב"ס עולה כי שבוע לפני האירוע בכלא עופר אחד האסירים הביטחוניים תקף סוהר שב"ס, וזאת בעת בדיקה שגרתית. לאחר האירוע ערכו הסוהרים בדיקה בתא של אותו אסיר שתקף, ואז נמצאו בו מכשירי טלפונים ניידים. בעקבות החיפוש – ערכו סוהרי השב"ס חיפוש נרחב בתאים נוספים – מבצע החיפושים הצית את העימותים בין הסוהרים לבין האסירים הביטחוניים – בין השאר נשפך שמן והושלכו חפצים לעבר הסוהרים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר