מפקד משטרת מחוז ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי (צילום: אוליבייה פיטוסי)
ניצב יורם הלוי, לשעבר מפקד משטרת מחוז ירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ניצב יורם הלוי תוקף את המשטרה: "אין פרגון, אין הערכה"

הבוקר, חמישי, נערך בכותל המערבי טקס החלפת הפיקוד במשטרת ירושלים. מפקד המחוז היוצא ניצב יורם הלוי תקף בדבריו את התנהלות המשטרה: "עולם של רדיפה לא מבוקרת; מתעסקים יותר באגו"; על אי מינויו למפכ"ל אמר: "לא אני קובע. אם ירצו אותי ויקראו לי - אני פה" 

פורסם בתאריך: 7.2.19 12:16

הבוקר, חמישי, נערך בכותל המערבי טקס החלת הפיקוד במשטרת ירושלים. במקומו של ניצב יורם הלוי, שכזכור החליט לפרוש מהמשטרה לאחר אי מינויו למפכ"ל, ייכנס לתפקיד ניצב דורון ידיד. אל הטקס הגיעו קציני משטרה בכירים ומפקדים קודמים של המחוז. בטקס לא נכח המפכ"ל היוצא רנ"צ רוני אלשיך.

ניצב הלוי עלה לשאת דברי ברכה ופרידה, לאחר למעלה מ-38 שנה במשטרה. בין השאר תקף הלוי את ההתנהלות המשטרה, ובין היתר כיוון את דבריו למפכ"ל היוצא רנ"צ אלשיך, ואמר: "כלוחם צעיר בימ"מ שאפתי עם חבריי ליחידה תמיד להיות הטובים ביותר, שאבנו השראה מהמפקדים ומהדרגים שמעלינו. הבטנו עליהם בהערכה וידענו שיש במי לבטוח, על מי לסמוך, שיש מי שיוביל אותנו בבטחה גם כאשר האתגרים היו קשים ומורכבים. את ההשראה קיבלנו מאותם המפקדים שנתנו גיבוי וידעו אחריות מהי".



ניצב הלוי בהמשך הדברים אומר כי "לדאבון לב בשנים האחרונות למדתי וראיתי דברים אחרים למדתי לדעת מקרוב כי אנחנו חיים כיום בעולם שונה. עולם של רדיפה לא מבוקרת, עולם נעדר פרגון והערכה, לפרט ולארגון".



"אתה רואה שהחיים משתנים. מתעסקים יותר באגו", אמר הלוי והוסיף: "יותר בלפגוע אחד בשני במקום להוביל דברים יותר משמעותיים. אנחנו חלק מחברה שמשתנה. לצערי זה ככה. גם אני חוויתי את זה ומניח שגם אחרים חווים את זה".

בנוגע לסאגת מינוי המפכ"ל אמר ניצב הלוי כי "לא אני קובע, אני מכבד כל החלטה. אם ירצו אותי ויקראו לי – אני פה".

ניצב הלוי סיפר על שירותו, וציין: "שירתתי תחילה כלוחם בחטיבת הצנחנים ואחר כך ביחידות המובחרות, שעליהן פיקדתי במשטרה. עשיתי הכי טוב את התפקידים, הייתי רוב הזמן בצללים, השתתפתי בכל המבצעים ובהרבה לוויות, יש לי רזומה שכולם יכולים לקנא בו. אני פורש עם הראש למעלה. אני לא הולך מאוכזב, אני מבין שהגעתי לקצה שבסוף צריך לבחור מי יעמוד בראש הארגון".


מפקד משטרת ירושלים ניצב יורם הלוי (צילום: ארנון בוסאני)

מפקד משטרת ירושלים ניצב יורם הלוי (צילום: ארנון בוסאני)


בטקס נאם גם ראש העיר משה ליאון, שאמר בין השאר: "יש גם ציפייה מהמשטרה – הציפייה שלנו היא שאמון הציבור יגבר בה, לא רק בהתמודדות האמיצה שלה מול הטרור אלא גם בהיבטים הקלאסיים של עבודת המשטרה; שמירת הסדר, אכיפת החוק, הרתעת עבריינות, מניעת פשעים ושמירה על הסדר הציבורי. יורם, אני מאחל לך בהצלחה בדרכך החדשה ומוסר את תודתי על שירותך בשם תושבי ירושלים, עבודתך ראויה להערכה רבה. דורון, הצלחתך היא הצלחתי והצלחת ירושלים, אני סבור שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה".


כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כחודש ניצב הלוי הודיע על התפטרותו לאחר שהתאכזב כי לא מונה לתפקיד המפכ"ל. הלוי היה מועמד לתפקיד פעמיים. הציפייה בדרג המקצועי במשטרה היא שהלוי הוא זה שימונה למפכ"ל, במקומו של רב ניצב רוני אלשיך, וזאת לאחר שמשה (צ'יקו) אדרי הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. כפי שפורסם – היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קיבל מכתב על מועמדותם של המועמדים למפכ"לות, ביניהם ניצב הלוי. לפי דיווחים, המכתב הכיל מידע שיכול היה לפגוע במועמדים לתפקיד המפכ"ל.


מפקד משטרת ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי ומפקד משטרת ירושלים הנכנס ניצב דורון ידיד (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד משטרת ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי ומפקד משטרת ירושלים הנכנס ניצב דורון ידיד (צילום: דוברות המשטרה)


במהלך הטקס אמר השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן: "היתה לי הזכות להוביל עם ניצב הלוי את התכנית לבטחון ירושלים ולחיזוק המשטרה בה ואת הובלת המלחמה בטרור היחידים שהביאה לבלימתו. אני מאחל ליורם הצלחה בהמשך דרכו ומודה לו מעומק הלב על תרומתו הענקית למדינת ישראל ואזרחיה. אין לי ספק שיורם עוד ימשיך ויתרום למדינת ישראל . ניצב דורון ידיד הוא קצין מוערך ובעל הישגים. דורון פיקד בהצטיינות על אגף התנועה החשוב ותחת מדיניותי ובהובלתו, התחזק משמעותית האגף והאכיפה בכבישים ומספר הנפגעים בתאונות הדרכים- ירד משמעותית. אני בטוח שגם כמפקד מחוז ירושלים אותו דורון מכיר היטב הוא יפעל במקצועיות וימשיך לחזק את בטחון בירתנו".


ניצב יורם הלוי תוקף את המשטרהבזמן שקו ירושלים-נתב"ג תקוע, מסביב הכל פורחאלפי דירות, אלפי התנגדויות: התוכנית לבניית שכונה חדשה בכוננות בלימה

מפקד משטרת ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי ומפקד משטרת ירושלים הנכנס ניצב דורון ידיד (צילום: דוברות המשטרה)


מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ציין: "העיר ירושלים מייצרת עבור המשטרה אתגרים רבים, בתחום הטרור, הפשיעה והסדר הציבורי. גל הטרור שפקד אותנו, הבליט ביתר שאת את מלוא כובד האחריות הביטחונית המונחת על כתפיה של משטרת ישראל. ככל שהעורף הופך לחזית, שוטרי ירושלים מרגישים זאת בצורה המוחשית ביותר. למרות הנפגעים והשחיקה האינסופית, רוח המחוז נותרה כשהייתה – רוח לחימה ושירות, כאשר המחוז מקפיד לתת קשב ללחימה בפשיעה, לשיפור תחושת הביטחון ולמתן שירותי משטרה לאזרח".


ניצב משה (צ'יקו) אדרי ומפקד משטרת ירושלים הנכנס ניצב דורון ידיד (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב משה (צ'יקו) אדרי ומפקד משטרת ירושלים הנכנס ניצב דורון ידיד (צילום: דוברות המשטרה)


 

מפקד מחוז ירושלים הנכנס ניצב דורון ידיד: "להיות שוטר זו דרך החיים בה בחרתי ולהיות שוטר במחוז ירושלים זוהי זכות עצומה. התחלתי את דרכי כבלש צמחתי והתבגרתי ברחובות העיר, בהמשך מילאתי תפקידי פיקוד רבים ומגוונים במחוז. היום , אני מתמנה למפקד מחוז ירושלים בהתרגשות, בגאווה ובהוקרה על האמון שניתן בי. מחוז ירושלים התברך במפקדים ושוטרים מקצועיים , חדורי מוטיבציה ושליחות הפועלים ללא לאות במסירות ובחריצות.  הם מודעים לזכות שניתנה לנו לשמור על החוק והסדר, והקניית ביטחון אישי וחברתי לכל תושבי העיר. נוסיף ונבחן בכל העת את התאמת דפוסי פעילותנו בכלל התחומים למציאות המשתנה, אל מול אתגרי העתיד ובעיקרם הטרור, הפשיעה וסדר הציבורי. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מול כלל הרשויות וגורמי הביטחון בתחומי המחוז ונשאף להמשיך לחזק ולזכות באמון הציבור הרחב".


 

ראש העיר משה ליאון, השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, מפקד משטרת ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. טקסס

    יורם, מפקד משכמו ומעלה עם נועם הליכות, צנוע ועניו. עם היכולות האדירות שיש בו ושלל התפקידים שביצע בעוצמה רבה, הוא היחיד שהיה מצליח להצעיד קדימה את משטרת ישראל. מדינת ישראל הפסידה בכלל וירושלים בפרט! חבל.. חבל.. וחבל. יורם, הגיע הזמן שתעשה אתנחתא קלה, תעשה לעצמך ולביתך וימים יגידו, בטוחה שאחרי הבחירות תתמנה למפכ"ל, כי רק אתה מתאים!

  2. אורי

    חבל על קצין כל כך מוכשר , מקצועי , אמין ונאמן שלא ימשיך במשטרה. אין עוד הרבה כאלה

  3. אחת שיודעת

    צודק ,קצין ראוי,מוערך,
    לא הסכים ללקק ולכן לא קודם,
    לא כמו מפקדי מחוז אחרים,

  4. איציק

    עשו ליורם הלוי עוול גדול. מדינת ישראל הפסידה מנהיג מדהים עם יכולות פיקוד ועם כריזמה שנותנת מוטיבציה להשקיע לפקודי. לניצב הלוי יש חשיבה יצירתית מאד, גישה חדשנית ומקורית לפתרון בעיות מורכבות. אני הייתי תחת פיקודו במחוז דרומי וראיתי ת תפקודו מקרוב כקצין זוטר יחסית אבל מספיק קרוב כדי להכיר את יכולתיו, והכרתי אותו גם בתפקידים קודמים כשהייתי במטה רצי, ואני אומר לשר ארדן ומי שיהיה השר הבא , אני בטוח לחלוטין שהלוי יכול להיות מפכ"ל הכי מקצוען, הכי ישר, והכי איכפתי והכי ענייני. עדיין לא מאוחר להחזיר אותו. הלוי הוא איש צנוע ונעים הליכות שאין כמעט כמוהו בדרגות אלו, ועם כל הכבוד למשפטן זה או אחר, גם אם מצאו איזה קישקוש בעברו, וזה קישקוש בהחלט, זה רק תירוץ כי אחרת הלוי לא היה מקודם כבר לפני עשור. תפסיקו עם הרדיפה המוגזמת מאד כי בסוף תמנו כמפכ"ל את "האמא תרזה" אז תהיה לכם צדיקה כשלג אבל לא יודעת לנהל ארגון של 30,000 שוטרים. אז תחזירו את יורם הלוי.

  5. ghanem kheahaiboun

    לכאורה ..כשנפגעים ממערכת השלטון לרבות המשטרה ומשרד ביטחון הפנים, מוציאים לאור את האמת המוחלט ובין היתר השחיתות והשיקולים הזרים וכמובן אנטריס המדינה במינויים של מפקדיה ו/או בעלי התפקיד ..חבל !..שהאמת יוצא לאור בנסיבות כאלה ולא בכל הזמנים הרלוונטיים למחדלים ולמעשים כאמור .. ניצב יורם לוי הוא בעל התפקיד הנכון , וצר לי על התפטרותו האמיצה אשר מאמתת את דבריו !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר