מפקח משה לויטן, ראש צח"מ בפרשת הרצח של ורדית בקרקנוט ז"ל (צילום: שלומי הלר)
מפקח משה לויטן, ראש צח"מ בפרשת הרצח של ורדית בקרקנוט ז"ל (צילום: שלומי הלר)

ראש הצח"מ בפרשת הרצח של ורדית בקרקנוט: "פריצת דרך בתחום הפורנזי"

חקירת האונס והרצח של ורדית בקרקנוט ז"ל שנפתחה מחדש לאחר 25 שנה | ראש הצח"מ ביחידה המרכזית במשטרת ירושלים, מפקח משה לויטן, אומר הערב בעקבות מעצר החשוד: "מאז ועד היום בוצעו מאות פעולות חקירה; משטרת ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להגיע לחקר האמת"

פורסם בתאריך: 13.2.19 18:53

אחרי 25 שנה, בעקבות התפתחות טכנולוגית בחקר הדנ"א – הצליחה משטרת ירושלים לעצור בשבוע שעבר חשוד בביצוע האונס והרצח של הצעירה ורדית בקרקנוט ז"ל ביער אשתאול. ראש הצח"מ (צוות חקירה מיוחד) מפקח משה לויטן, אומר הערב, רביעי, כי "היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרה לפני כשבוע את החשוד בביצוע אונס ורצח של המנוחה ורדית בקרקנוט ז"ל. אנחנו מדברים על רצח שאירע בשנת 1993. מאז ועד היום בוצעו מאות פעולות חקירה. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה חלה פריצת דרך בתחום הפורנזי. היחידה החוקרת הגיעה לזיהוי חשוד בביצוע האונס והרצח. יש פה מסר – גם אחרי 26 שנה, משטרת ישראל תעשה הכל, תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להגיע לחקר האמת".



מפקח משה לויטן


מוקדם יותר, הותר לפרסום כי הפרשה שנפתחה מחדש לאחר 25 שנה היא רצח הצעירה ורדית בקרקנוט ז"ל באזור ירושלים. משטרת ירושלים עצרה בשבוע שעבר חשוד ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל, בת ה-27, שנרצחה ב-1993 ביער סמוך לירושלים. בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום, רביעי, לפרסם כי החשוד – ואלרי סאקוביץ, בן 64, תושב ירושלים, נעצר בשבוע שעבר בעקבות דגימת רוק שנלקחה ממנו.




ורדית בקרקנוט ז"ל

ורדית בקרקנוט ז"ל


ורדית בקרקנוט ז"ל, שהתגוררה בקרית ענבים, יצאה בנובמבר 1993 מבית ספר לצילום בתל אביב, שם למדה, לכיוון ירושלים. היא נראתה נכנסת לרכב מסוג סואברו באזור גשר לה גארדיה בתל אביב –  מאז נעלמו עקבותה. בני המשפחה דיווחו למשטרה על היעדרותה, לאחר יומיים נמצאה גופתה עם סימני אלימות קשים וחשד לאונס ביער אשתאול. לאחר מכן נעצרו כמה חשודים, אך הם שוחררו לאחר שלא נמצאו ראיות הקושרות אותם למעשה הרצח. בזירה אותרה דגימת דנ"א, אך במהלך השנים הרוצח לא נתפס – כאמור, עד השבוע שעבר.


ואלרי סאקוביץ, החשוד ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ואלרי סאקוביץ, החשוד ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל (צילום: אוליבייה פיטוסי)


במשטרת ירושלים מציינים כי "במהלך החודשים האחרונים חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ביצעו מגוון פעולות חקירה סמויות לאור פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים הנמצאים מזה מספר שנים בידי משטרת ישראל בתחום הפורנזיקה, ובעקבות הצלבתם יחד עם ראיות וממצאים שאותרו בשנת 1993 בזירת הרצח, נרשמה פריצת דרך משמעותית בתיק החקירה שהובילה לאיתור זהותו של החשוד ברצח. חוקרי המשטרה איתרו ועצרו לפני כשבוע את החשוד ולרי סקוביץ כבן ה-64 כשהוא מתגורר בהוסטל במרכז ירושלים וזאת לאחר ששהה בחו"ל מזה 23 שנים ושב ארצה בשנת 2018".

אתמול, שלישי, האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של החשוד ב 10 ימים עד לתאריך 21.2.19.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר