ראש העיר משה ליאון ושר האוצר משה כחלון (צילום: ג'קי לוי)
ראש העיר משה ליאון ושר האוצר משה כחלון (צילום: ג'קי לוי)

כיכר ספרא: חתימת הסכם לקליטת 300 עובדי קבלן בעיריית ירושלים

אחרי השביתות והמאבק הארוך: היום, ראשון, נחתם הסכם לקליטת 300 עובדי קבלן מחברת אריאל בעיריית ירושלים. יו"ר הסתדרות העובדים במרחב ירושלים דני בונפיל אומר הבוקר ל"כל העיר": "מדובר בניצחון גדול לעובדים"

פורסם בתאריך: 17.3.19 08:34

אחרי שורה של הפגנות, שביתות ומאבק ארוך: הבוקר, ראשון, 17.3.19, נחתם בכיכר ספרא הסכם לקליטת 300 עבדי קבלן מ"אריאל" – חברת הבת של העירייה.

בחברת אריאל ישנם כ-1,800 עובדים, רובם 'עובדים שעתיים', שמועסקים לפי צורך לפרויקטים מסוימים. 300 העובדים שייקלטו לעיריית ירושלים – הינם עובדים קבועים, שעובדים "כתף אל כתף" עם עובדי עיריית ירושלים, אולם עד כה לא נהנו מאותן ההטבות ותנאי ההעסקה.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

טקס החתימה התקיים הבוקר, ב-9:30, במעמד שר האוצר משה כחלון, ראש העיר משה ליאון, מ"מ יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות העובדים במרחב ירושלים דני בונפיל וציון תורגמן, מנכ"ל חברת אריאל.

בעירייה מציינים הבוקר כי "העובדים – שלחלקם ותק של למעלה מ-20 שנה – יועסקו בתנאי העסקה זהים לשל כלל עובדי הרשויות המקומיות במדינה ויחולו עליהם גם תנאי הסכמי המסגרת במגזר הציבורי. ההסכם שנחתם היום בין הצדדים קובע כי 300 עובדי אריאל – מרביתם משמשים בתפקידים חברתיים כדוגמת עובדים סוציאליים ועובדים העוסקים בקידום ורווחת נוער וצעירים בבירה – ייקלטו ויועסקו כעובדי עירייה לכל דבר ועניין. על פי ההסכם קליטת העובדים תושלם בתוך כשנתיים. עד עתה, משך עשרות שנים, הועסקו עובדי 'אריאל' כנותני שירותים מטעם העירייה ותחת הגג המוניציפלי שלה, אולם לא הועסקו ישירות על ידה ולא היו זכאים לתנאי העסקה של עובדי עירייה. כתוצאה מהמעבר להעסקה על ידי העירייה, ייהנו העובדים – שלחלקם ותק של למעלה מ-20 שנה – מכל תנאי ההעסקה להם זכאי עובדי הרשויות המקומיות במדינה ואף יחולו עליהם תנאי הסכמי המסגרת במגזר הציבורי".

שר האוצר משה כחלון: "היום אנחנו עושים צדק עם 300 עובדים ועובדות, שנמצאים בחזית החברתית של ירושלים ושל מדינת ישראל. הייתם מספיק טובים כדי להישלח לחזית החברתית במקומות הכי קשים, אבל לא מספיק טובים להיות עובדי קבע. מדברים היום על גנרלים בתקשורת. אתם לא פחות אמיצים וחשובים מכל אלה שמופיעים בטלוויזיה, אתם הגנרלים החברתיים של מדינת ישראל. מאות העובדים כאן בירושלים מתווספים לאלפי עובדי הקבלן שכבר קלטנו בארבע השנים האחרונות בבתי החולים, בעיריות ומוסדות ציבוריים נוספים בשיתוף פעולה עם ההסתדרות. כל עוד אני שר אוצר, נמשיך לעשות צדק ולקלוט עוד עובדי קבלן. בשביל ימים כאלה אני נמצא בפוליטיקה".

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים מצטרפת היום למאבק בתנאי העסקה של עובדי קבלן, השוואת תנאי העסקה בין עובדי העירייה לבין עובדי אריאל זוהי בשורה אמיתית לעובדים, שהחל מרגע קליטתם תנאי העסקה שלהם ישופרו משמעותית. אין לי ספק שאת התוצאות יראו תושבי ירושלים ברמת טיב ואיכות השירות".

עיריית ירושלים, הסכם לקליטתם של עובדי חברת אריאל בעירייה (צילום: ג'קי לוי)

עיריית ירושלים, הבוקר (צילום: ג'קי לוי)

בונפיל אומר הבוקר, ראשון, ל"כל העיר": "מדובר בניצחון גדול לעובדים, ניצחון גדול להסתדרות, עבדנו על זה מאוד קשה. זה אחד הרגעים השמחים ביותר והמשמעותיים ביותר לפעילות שלי בהסתדרות, כמו ביום חתונתי. זה רגע היסטורי, נאבקנו קשה מאוד בשנים האחרונות בשביל זה – כולם זוכרים את ההפגנות ואת ההשביתות. אני רוצה להודות לניר ברקת שהתחיל את המהלך ולראש העיר משה ליאון שמוציא אותו עכשיו אל הפועל. בזכותם זה לא היה קורה".

מנכ"ל עיריית ירושלים, איצק לארי: "מדובר בהסכם חשוב ופורץ דרך אשר יאפשר לאותם עובדים מסורים ליהנות לראשונה מכל ההטבות ותנאי ההעסקה של עובדי העירייה. אני משוכנע שהתוצאה של זה תהיה גם שיפור בשירותים שיקבלו התושבים כי עובד מרוצה הוא גם עובד טוב יותר".

מ"מ יו"ר הסתדרות העובדים, ארנון בר דוד: "עברם של עובדי חברת אריאל להעסקה כעובדי עירייה הוא בשורה חברתית חשובה עבור ציבור תושבי ירושלים והעובדים. מדובר בעובדים המספקים שירותי ליבה חיוניים ובזכות ההסכם הם יזכו לאופן העסקה מכבד העושה צדק עמם ועם מלאכת הקודש שהם מבצעים באופן מסור ויום יומי. אני מודה לכל מי שנרתם לקידום ההסכם ובטוח כי גם בעתיד עוד ועוד רשויות במדינה יבינו כי קליטת עובדים להעסקה ישירה זהו הצעד הנכון והמתבקש ממנו כל הצדדים יוצאים מורווחים".

 



כפי שפורסם ב"כל העיר", ועד העובדים של עיריית ירושלים נאבק בשנים האחרונות לקליטתם של עובדי הקבלן בחברות הבת של העירייה כעובדי עיריית ירושלים. עובדי הקבלן אינם מקבלים את אותם התנאים הסוציאליים של עובדי העירייה. בשנה האחרונה התקיימו מגעים בין ועד העובדים לבין הנהלת העירייה – בין השאר נערכו שביתות במסגרתן לא נאספה אשפה. כאמור, היום, ראשון, לאחר משא ומתן בין הצדדים הושג הסכם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הראל

    טיב השירות זה ממש מעניין.
    למה שהעירייה לא תנסה במקום זה לחפש דרכים להוריד ארנונה? אני בטוח שיש כמה צעדים שמר בונפיל לא ימות עליהם שיוכלו להפוך את המחייה פה לקצת יותר זולה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר