רישיונות הנהיגה והדרכונים המזויפים שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
רישיונות הנהיגה והדרכונים המזויפים שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

עשרות רישיונות נהיגה זויפו במזרח ירושלים; המחיר: 40-30 אלף שקלים

הותר לפרסום: משטרת ירושלים חשפה מסכת זיופים של רישיונות נהיגה מזויפים, שנמכרו לתושבי מזרח העיר שלא הוציאו מעולם רישיון. מעצרם של שני החשודים המרכזיים, תושבי מזרח העיר, הוארך עד ליום שני

פורסם בתאריך: 18.4.19 11:34

משטרת ירושלים חשפה מסכת זיופים שיטתיים של רישיונות נהיגה במזרח העיר. כך הותר הבוקר לפרסום. המחיר לרישיון נהיגה מזויף: בין 30 ל-40 אלף שקלים.

עד כה עצרה המשטרה 6 חשודים – 2 החשודים המרכזיים, תושבי מזרח העיר בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, אשר נחשדים בעבירות של זיוף, קבל דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד, ועוד 4 חשודים, אשר נחשדים כי רכשו רישיון מזויף. החשודים נעצרו בשבוע שעבר, ואתמול, רביעי (17.4), הם הובאו בפני בית משפט השלום בעיר, שהאריך את מעצרם עד ליום שני הקרוב, 22.4.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

במשטרה מציינים כי "בעקבות דיווח שהגיע למשטרה במהלך החודשים האחרונים, נפתחה חקירה סמויה שממנה עלה חשד כי מנהל משרד עורכי דין במזרח ירושלים, שפעל יחד עם חשוד נוסף, מכרו עשרות רישיונות נהיגה לאזרחים שמעולם לא הוציאו רישיון נהיגה כדין ועלו על הכביש תוך סיכון משתמשי הדרך".



על פי החשד, כך לדברי המשטרה, "תושבי מזרח ירושלים שלא הוציאו רישיון נהיגה, פנו לחשודים שזייפו והנפיקו עבורם רישיון נהיגה זר, עם הרישיון המזויף היה פונה אחד מהחשודים אל משרד הרישוי ודורש להמיר את הרישיון הזר לרישיון ישראלי. בעקבות כך הונפקו מעל 100 רישיונות נהיגה לנהגים שאינם מוכשרים ושעלו על הכביש, תוך שהם מסכנים את משתמשי הדרך הנוסעים ברכבם ואת עצמם".

בעבור כל רישיון נהיגה מזויף, כך על פי החשד, גבו החשודים בין 30 ל-40 אלף שקלים, ובסף הכל כרפו החשודים לכיסם סכום שמוערך בכ-4 מיליון שקלים.


רישיונות הנהיגה והדרכונים המזויפים שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)


במשטרה ממשיכים ומספרים כי "במסגרת החקירה הסמויה הצליחה המשטרה ליצור קשר עם החשודים באמצעות שוטר סמוי, ולאחר משא ומתן, דאגו החשודים להנפיק רישיון זר מזויף לשוטר ואיתו הצליחו להנפיק רישיון ישראלי".

בעקבות הפעילות של הסוכן הסמוי, הפכה החקירה מסומיה לגלויה, ובמהלך השבוע שעבר פשטה המשטרה על המשרד בו עבד אחד החשודים. במהלך החיפוש נתפסו רישיונות מזויפים, דרכונים ומסמכים מזויפים.

"שני החשודים המרכזיים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, נעצרו", נמסר מהמשטרה. "יחד איתם נעצרו, עד שלב זה, עוד 4 חשודים אשר רכשו רישיון בדרך זו. החשודים נחשדים בעבירות של זיוף, קבלת דבר במרמה, וכן, רישום כוזב במסמכי תאגיד".

"זיוף, מרמה ורישומים כוזבים במסמכי תאגיד הינן מהעבירות החמורות בתחום ההונאה", מסמכים במשטרה, "ובדגש על זיוף שתכליתו הנפקת רישיונות נהיגה לאלו שאינם מוסמכים לעלות על הרכב ובכך מסכנים באופן ברור את כלל הציבור ומשתמשי הדרך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טוב נו

    גם לרוב האנשים שיש רשיון הם נוהגים כאילו אין להם למי איכפת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר