פארק עדולם (צילום: יוסי זמיר, מערך ההסברה של קק"ל)
פארק עדולם (צילום: יוסי זמיר, מערך ההסברה של קק"ל)

טיול לפסח באזור ירושלים: פרחים בשלל צבעים בפארק עדולם

"פריחה מטורפת של פרגים, חרדלים ובכלל פרחים מכל הצבעים": בפארק עדולם שבאזור עמק האלה יש גם אתרים היסטוריים מעניינים הנותנים ערך מוסף לטיול

פורסם בתאריך: 21.4.19 15:07

למרות הגשם, יש כאלה שלא מוותרים על הטיולים בחול המועד פסח. מחר, שני, צפויים ממטרים קלים עד הצהריים, ובשלישי הגשם ייפסק ותחל מגמת התחממות. רגע לפני שהקיץ הישראלי יהפוך את כל הירוק לצהוב – במועצה האזורית מטה יהודה, בקק"ל ובחברה להגנת הטבע ממליצים על כמה אתרים באזור ירושלים לטיול בתקופה הזו של השנה, המשלבים טבע, היסטוריה, ארכיאולוגיה ואפילו קצת אקטואליה.

אתר מומלץ באזור עמק האלה בתקופה הזו של השנה הוא פארק עדולם. "יש באזור פריחה מטורפת של פרגים, חרדלים ובכלל פרחים מכל הצבעים", מתארת רחל הראל, ממחלקת התיירות במועצה האזורית מטה יהודה.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

פארק עדולם משתרע על כ-50 אלף דונם והוא נקרא על שם העיר המקראית עדולם. מלבד טבע ופריחה, הוא כולל גם אתרים היסטוריים מעניינים הנותנים ערך מוסף לטיול. בשער הראשי של הפארק ישנו שילוט עם מפת הפארק וקודים שניתן לסרוק עם הסמארטפון כדי לקבל מסלולי טיול.



בפארק יש דרך ראשית סלולה של כ-12 ק"מ, המתאימה למעבר כלי רכב. ניתן לערוך טיול רגלי בפארק, ולהינות ממראה הצמחייה במקום הכוללת עצי חרוב, אלת המסטיק, אלון ואלה ארצישראלית. באתר אפשר לראות שיחי סירה קוצנית, מרווה ואזוב וכמובן, בתקופת האביב, את מיטב פרחי העונה. ומה בנוגע לבעלי החיים? בקק"ל מספרים כי בפארק חיים צבאים, שועלים, גיריות, ארנבות, קיפודים ועוד. הפארק הוא מקום אידאלי לטיולי אופניים, מכיוון שבמקום ישנם שבילי אופניים שסומנו על ידי קק"ל, כאשר אורכו של כל שביל 22 ק"מ.

בפארק ישנו גן ארכיאולוגי שהוקם בשיתוף עם רשות העתיקות. במקום ניתן לצפות בממצאים שנמצאו באזור הפארק כמו גיתות, בתי בד, שחזורים של מערות קבורה ואבני מיל.

אתר מעניין לביקור בפארק הוא חורבת עתרי, אתר חפירות שבו שוחזרו חלקים מיישוב יהודי מימי בית שני (המאה הראשונה לספירה), והשתרע על פני כ-12 דונמים. במקום התגלו בתי בד, מקוואות, מבנה ציבורי ועוד. התושבים שחיו בעיר העתיקה התפרנסו מחקלאות וממרעה. ככל הנראה, היישוב העתיק נפגע במרד הגדול מהרומאים, בשנת 69 לספירה. לאחר מכן שוקם, ואז נחרב בשנית במרד בר כוכבא.

ביום שני של חול המועד (22.4) יתקיים סיור מודרך מטעם קק"ל באזור החורבה. כל הסיורים מטעם קק"ל בחול המועד הם ללא תשלום אך מותנים בהרשמה מראש.

אם מטיילים במקום עצמאית עם ילדים, אפשר לשלב פעילות במסלול ההפתעות של קק"ל. באתר האינטרנט של קק"ל ניתן למצוא את המסלול להדפסה, והוא כולל משימות כמו חידת ניווט, גישוש תבליטים, משימה אסטרטגית, קסם מסתורי, סיפור, מבוך ומשימת צחוק.

עוד אתר היסטורי בפארק הוא חורבת בורגין, מקום בו נעשו חפירות שחשפו עיירה גדולה וקדומה שככל הנראה נפלה אף היא לידי הרומים בימי המרד הגדול. במקום ישנן מערות קבורה, מערות פעמון ושרידי בתים. בנוסף, ישנה נקודת תצפית מרשימה על שפלת יהודה. ביום רביעי של חול המועד יתקיים סיור מאורגן באתר מטעם קק"ל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר