טראסות עין כרם (צילום: רון חביליו)
טראסות עין כרם (צילום: רון חביליו)

מסלול ייחודי בתוך העיר – בעקבות שביל ישראל בירושלים

מסלול הליכה מומלץ וחינמי בתחומי העיר - בעקבות שביל ישראל בירושלים, שעובר דרך שכונות קרית מנחם ועין כרם

פורסם בתאריך: 23.4.19 18:48

עם העלייה בטמפרטורות היום, שלישי, המשפחות הירושלמיות בילו באתרי הטבע, בפארקים ובמתחמי הבילוי השונים ברחבי ירושלים. אז מה עושים מחר? הנה אופציה מעניינת לטיול בתוך תחומי העיר.

מדובר במסלול הליכה בעקבות שביל ישראל בירושלים. לפני כשנה הוסט תוואי שביל ישראל לכיוון מזרח, וכיום הוא עובר רשמית בירושלים, דרך שכונות קרית מנחם ועין כרם. הטיול משלב טבע וביקור גם בשכונות, מתאים למשפחות וגם לזוגות שמחפשים טיול קצר לשבת.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

אם אתם מגיעים ברכב, בחברה להגנת הטבע ממליצים לחנות ברחוב הנרייטה סולד. על אחד מעמודי הרחוב שבכביש הראשי ניתן להבחין בסימון שביל ישראל. השביל מוביל את המטיילים לירידה במדרגות המובילות אל שטח פתוח לאחר הליכה קלה מגיעים לשביל רחב, שבו תצפיות מהממות על שכונת עין כרם ובית החולים הדסה. ניתן לראות גם את ההרים ממול בהם היישובים מבשרת והר אדר.



אחרי השביל הרחב ממשיכה הדרך בירידה לבור נעמי, בור מים המלא במשך השנה כולה. שם ניתן לנוח, לשתות או לאכול משהו וליהנות מהתצפית. משם ממשיכים ללכת לפי תוואי השביל, לירידה לכיוון עין כרם. כשמגיעים לשכונה אפשר לעשות סיור בגלריות, במנזרים ובכנסיות או לשבת באחת המסעדות או בתי הקפה.


ואדי עין כרם (צילום: רון חביליו)

ואדי עין כרם (צילום: רון חביליו)


אם אתם מעוניינים להמשיך בשביל אפשר להמשיך בדרך עין כרם עד לסמטת "מדרגות גן עדן", והסיור מסתיים בגינה הקהילתית עמק התימנים. יש לציין כי מקטע שביל ישראל שעובר בירושלים מתחיל בצובה, עובר דרך הר צובה, הסטף נחל שורק, ואז הוא מגיע לשכונות עין כרם וקרית מנחם.

מהשכונות הוא ממשיך אל עין לבן, נחל רפאים, תצפית בתיר ועין קובי. אורך המקטע הוא 26.7 ק"מ, כשכמו כל שביל ישראל – ההליכה בו אינו כרוכה בתשלום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר