צומת דרך משה ברעם-דרך בית לחם, הבוקר

"שבועיים וחצי של סיוט": העבודות בצומת דרך בית לחם-משה ברעם יצאו לדרך

התושבים חוששים מכאוס תחבורתי, במשטרה ובעירייה מזהירים מעומסי תנועה חריגים בעקבות העבודות לכריית מנהרה, שצפויות להשפיע על תלפיות, גילה, הר חומה, ארנונה וארמון הנציב; צפו בסרטון שמסביר מה הולך להיות שם

פורסם בתאריך: 19.5.19 20:06

"יהיו לנו שבועיים וחצי של סיוט. עדיין לא ברור איך נוכל בכלל לצאת ולהיכנס לרחוב שלנו. לכיוון אחד הכביש יהיה חסום ובכיוון השני הרמזורים בצומת לא יעבדו – פשוט בלתי נתפס". כך מתאר היום בשיחה עם "כל העיר" דייר ברחוב דרך בית לחם את תקופת העבודות הצפויה בצומת הרחובות דרך בית לחם דרך משה ברעם.



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", החל מהערב, ראשון (19.5), החלו עבודות הנדסאיות מורכבות בפרויקט הקמת מנהרת אשר וינר. במסגרת העבודות תושבת מערכת הרמזורים בצומת דרך ברעם-דרך בית לחם. כמו כן לא יתאפשר מעבר כלי רכב בין דרך בית לחם (צפון) לרחוב ברעם בשני הכיוונים וברחוב בית לחם (דרום) – התנועה תתאפשר בנתיב נסיעה אחד בלבד.

(באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

העבודות יבוצעו ברחובות האומן, משה ברעם ודרך בית לחם. על פי הערכות המשטרה והעירייה, בשל מרכזיות הצומת והשבתת מערכת הרמזורים, צפויים עומסי תנועה כבדים לנהגים שמגיעים משכונות תלפיות, ארמון הנציב, ארנונה, גילה והר חומה. התנועה בצומת תכוון על ידי שוטרי משטרת התנועה ופקחים של עיריית ירושלים. העבודות בצומת יסתיימו ב-6.6, כשבעיריית ירושלים ובחברת מוריה, שאמונה על ביצוע הפרויקט, מדגישים כי בסופי שבוע (מכניסת השבת ועד מאת השבת) לא יתקיימו עבודות.



חבר מועצת העירייה יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח), לשעבר יו"ר מינהל קהילתי תלפיות מזרח, מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו, מינהל קהילתי תלפיות מזרח, לחץ על ביצוע הפרויקט וזאת בשל ריבוי הפרויקטים למגורים הצפויים באזור כולו. העבודות להקמת מנהרת אשר וינר חשובות מאוד וללא המנהרה האזור כולו היה קורס מבחינה תחבורתית בעוד כמה שנים. אנחנו מבינים את הקושי שצפוי להיות לתושבי האזור ולנהגים באופן כללי, אבל כולם צריכים להתאזר בסבלנות ולהבין שמדובר בפרויקט חשוב מאוד ברמה העירונית וכזה שיתרום לכולם עם סיומו".

דרך בית לחם לכיוון צומת דרך משה ברעם

העבודות, כאמור, מבוצעות לטובת הכנת תשתית לכריית מנהרה מתחת לצומת דרך חברון-משה ברעם. במהלך העבודות הנוכחיות תתבצע חפירת כלונסאות לטובת יצירת קירות הדיפון למנהרה. המנהרה, כפי שניתן לראות בוידאו המצורף, תחל קצת לפני צומת דרך ברעם-דרך בית לחם ותסתיים ברחוב אשר וינר – לאחר צומת הרחובות דרך חברון-משה ברעם. מטרת העבודות הן לווסת את התנועה באופן מיטבי וגם לאפשר את מעבר הרכבת הקלה הצפויה במקום באופן מיטבי. בעיריית ירושלים מציינים כי מדובר בבשורה עבור תושבי ארמון הנציב, ארנונה, תלפיות והבאים מהאזור. "העבודות אושרו במטרה להקל על הפקקים בדרך חברון. ההיתר לשדרוג הכביש והקמת ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר כולל את רחוב האומן ודרך משה ברעם".


ההפרדה המפלסית בצומת הרחובות דרך חברון-אשר וינר (הדמיה: חברת דגן פתרונות ויזואליים)

ההפרדה המפלסית בצומת הרחובות דרך חברון-אשר וינר (הדמיה: חברת דגן פתרונות ויזואליים)


הפרויקט כולו ייארך כשלוש וחצי שנים, אך חשוב להדגיש כי מרבית העבודות יבוצעו מתחת לקרקע, כך שההפרעה לתנועה תהיה מינימלית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ל צ׳

    ההחלטות והתכנונים התקיימו בזמנו של ברקת. משה לאון היה ונשאר למל״מ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר