חפירות בעיר דוד (צילום: אלכס ליבק)
חפירות בעיר דוד (צילום: אלכס ליבק)

טור דעה מאת חגית משה | עתידה של העיר העתיקה

הצעירים והצעירות מבקרים באתרי המורשת - לומדים על העבר המפואר ומדברים על עתידה של העיר העתיקה | מאמר דעה

פורסם בתאריך: 12.6.19 23:39

העיר העתיקה, היא הפרלמנט הבינלאומי שמארח בכל שנה מיליוני אנשים, נשים, צעירים וצעירות, ילדים וילדות, מהארץ ומהעולם. האירועים המשמעותיים ביותר מתקיימים בה, אותם אלה שמסמלים את גבורת עם ישראל, השבעות חיילי צה"ל, יום הזיכרון הממלכתי, חגי שלושת הרגלים ואירועי יום ירושלים ובהם צעדת הדגלים שבה זכיתי לקחת חלק גם השנה. באירועים אלו, רבבות עולים ומתחברים לשורשים ולמורשת יחד.

השורשים שלנו מתחבאים בין סמטאות העיר העתיקה, אתרי התיירות מלאים ובכל שנה ישנה עלייה בתיירות. דבר אשר מתאפשר בזכות ההשקעה האדירה של עיריית ירושלים. כיו"ר ועדת הכספים דאגתי שתמיד יהיה תקציב שיחזק את אתרי המורשת ושהרחובות יהיו נקיים לרווחת התושבים והמבקרים הרבים.

כיום, בתור סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, אני רואה ערך עצום בהגעה של צעירים וצעירות לעיר העתיקה והאפשרות שלהם להכיר את אתרי המורשת, ללמוד על העבר המפואר ולדבר ולחשוב יחד על עתידה של העיר. את התהליך הזה אפשר לחוות רק דרך החשיפה לכל אוכלוסיות העיר, דבר אשר קורה רק בעיר העתיקה שבה ניתן להיחשף מדי יום ליהודים, מוסלמים, נוצרים, צ'רקסיים, ארמנים ולמעשה לאוכלוסיות מכל קצוות הארץ והעולם.



דוגמא לאיש שמורשת חייו היא העברת החינוך לכלל עם ישראל הוא ידידי דוידל'ה בארי, אשר פעל והקים את עמותת אלע"ד, הפועלת להעמקת הקשר אל ירושלים. בשנת 2017 זכה בפרס ישראל למפעל חיים "על תרומתו למדינה, בכינון המפעל היחיד שלו שהיה למפעל לאומי – עיר דוד". הפרס ניתן לו במלאת 50 שנה לאיחוד העיר על כך שהוא יזם, הקים, הוביל ומוביל את העשייה המבורכת שהפכה את עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה.

עוד דוגמא מרגשת היא איליה קהוג'ן, ארמני שסבו ניצול השואה הארמנית הגיע לעיר העתיקה בגיל 10 ללא הורים. הוא למד צילום ברובע הארמני, תיעד את ירושלים משנת 1914 והותיר אחריו את ההיסטוריה של ירושלים בשחור-לבן. את התמונות הקסומות אפשר לראות בחנותו שברובע הנוצרי אשר משקפות את החיים הצבעוניים והמשותפים שהתקיימו בעיר העתיקה.


חגית משה (צילום: יח"צ)

חגית משה (צילום: יח"צ)


בעיר העתיקה ישנם חלומות ודאגה לעתיד! יחד. יש בי גאווה רבה כשאני רואה את דגלי ישראל ליד הכותל, והנאה גדולה כשאני עוברת בשוק המזרח תיכוני. ותמיד, תמיד כשאני נוגעת בכותל אני חשה שאני זוכה כירושלמית לגעת בעבר בהווה ובעתיד.




חגית משה, סגנית ראש העיר מטעם סיעת הבית היהודי, מחזיקת תיקי חינוך קהילות ומשפחות צעירות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר