מם. מאת: מיכל פישמן רואה
מם. מאת: מיכל פישמן רואה

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | עכשיו זה הזמן שלי, אל תפריעו

מיכל, שעדיין בחופשת לידה, הצליחה השבוע למרוח לעצמה לק. ההתרגשות בשיאה

פורסם בתאריך: 19.7.18 09:11

בעבר דיברתי פה על זמן אמא, אותו זמן חשוב לנשמה שכל אמא צריכה לזכור ולהעניק לעצמה כדי לשמור על שפיותה. הוספתי לזה גם חלק ב' שבו הרחבתי על זמן זוגי שחשוב באימהות. זמן שמיועד לשמירה על התא המשפחתי ועל ה"אנחנו" בתוך ה"אני" של כל אמא.

השבוע נזכרתי בעוד זמן אמא חשוב מאוד.



וזה אמא אחרי לידה. הזמן הזה שאנחנו לא מוצאות דקה להרים את הראש. התקופה הקסומה הזאת שיום הופך ללילה, ולילה ליום. כשאנחנו לא ישנות, והמקלחות שלנו כולל סיבון וחפיפה אורכות במקסימום עשר שניות. כשלהסתרק הופך לפריווילגיה, וקוקו גבוה בקליפס למילה האחרונה בעיצוב שיער. שלא לדבר על להתאפר. להתאפר? כן, כן, זה עם המברשות והצבעים, והאור שזה מביא לנו לפנים. ואם כבר אקסטרים, אז למרוח לק. לחכות שיתייבש, ואפילו להספיק שכבה שנייה. וכל זה מבלי שנחוש רגשות אשמה, שזה על חשבון שטיפת בקבוק, או הכנת מכונת כביסה, או שהיונקת תתעורר. ובכלל, שנזכור שזה קיים. ונמצא דקה לממש את העניין.

והתובנות טריות מנסיון השבוע שחלף.

אז חגגנו בר מצווה במשפחה (מזל טוב עמיתוש!) ובערב לפני, כשאני מסתמסת עם חברה ומספרת לה כמה אני עייפה, אבל לפחות הכנתי לכולם בגדים ונעליים, והכל מגוהץ ומוכן, ואיזה מזל שהספקתי להכין הכל בזמן לפני שאזלו כוחותי להיום – היא שואלת בשיא הטבעיות – 'לבוא בבוקר לאפר אותך?' מתוך רצון לסייע ולחסוך לי את הזמן. דקה של שתיקה מהצד שלי. גלגלי המוח שלי מעבדים את המידע. להתאפר? אני? וואלה. יש אירוע וזה אכן יהיה נחמד להתאפר. ואפילו, יש לי איפור מצוין שממתין להזדמנות לצאת ולשמח.

אז סירבתי להצעה הנדיבה (נועה את מלכה!), אבל בבוקר הוספתי לחישובי הזמן להתאפר. פייר, היה ממש כיף להרגיש מאופרת, זוהרת עם תחושת התחדשות. רעננה.


בשלל צבעי הקשת (צילום: מיכל פישמן-רואה)

בשלל צבעי הקשת (צילום: מיכל פישמן-רואה)


יומיים אחרי האירוע היתה לי פגישה חשובה. החלטתי לזרום עם האומץ ולמרוח לק. שכבה, ועוד שכבה. הילדה עוד ישנה, כלום לא נהרס, וממש הצלחתי להגיע לשלמות בתוצאה. התרגשתי כל כך, שהרגשתי כמו המם של "ואני רוצה שכל העולם יידע ויעשה לי LIKE". בכנות, מי היה מאמין שאצליח, אבל הצלחתי וזה היה נפלא.

אז אימהות מהממות (בעיקר היולדות הטריות שביניכן), אני מאחלת לכן למצוא דקה. לוותר פעם אחת על מיון הכביסה – רק כדי לפדר את האף, להתפנק על גלוס עשיר או פשוט למרוח לק. שכבה ועוד שכבה, ותחושה נהדרת ונפלאה.


מם. מאת: מיכל פישמן-רואה


בטוחה שלקראת סוף החופש הגדול, עוד אכתוב לכן על זמן אמא, כתבה רביעית בסדרה. ובינתיים, שיהיה בהצלחה.

מיכל פישמן-רואה (צילום: ארנון בוסאני)

מיכל פישמן-רואה (צילום: ארנון בוסאני)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחלי מ

    את כזו מתוקה!! תודה רבה על החיוך הגדול שהעלית על פניי לאורך קריאת הכתבה. לשים שתי שכבות לק זו פריוולגיה שלא תמיד עומדות בה גם האמהות שלא בחופשות לידה

    חופשת לידה נעימה והסתגלות מהירה!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר