בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)
בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בירמן ביסטרו בר: הופעות חיות, בירה ואווירה

מועדון ג'אז? ביסטרו? מסעדה? איך נקרא לך? פשוט - ''בירמן''. מנות משובחות, הופעות החיות, בירה צוננת ואווירה ייחודית, על כל אלה מנצח דן בירון, אישיות ירושלמית ותיקה, מי שהיה מחלוצי רשות השידור, במאי, מוזיקאי, עיתונאי ואיש בידור, רדיו וטלוויזיה

פורסם בתאריך: 28.10.19 15:14

"בירמן" הוא בית קפה מסעדה, ביסטרו פאב ירושלמי, שכמו הקושי בהגדרתו כך גם הכיף והצבעים שבהוויה שלו, כמקום שנחשב למוסד ירושלמי ותיק ואהוב, המציע שפע, איכות ומגוון קולינרי ומוזיקלי (וגם אלכוהול טוב – אסור לשכוח!). בירמן מספק חוויה מופלאה ומיוחדת למבקרים בו ועושה זאת בדרכו יפה ובצורה האידיאלית דרך המנות המשובחות, ההופעות החיות, הבירה הקרירה והאווירה הייחודית שישנה במקום. "בירמן" הוקם בשנת 2005  על ידי דן בירון, אישיות ירושלמית מוכרת מאוד, מי שהיה מחלוצי רשות השידור, במאי, מוזיקאי, עיתונאי ואיש בידור, רדיו וטלוויזיה. בשיחה בינינו הוא מספר לי על הפנינה התרבותית שבנה: "הזהות של המקום סובבת סביב אהבת המוזיקה והאוכל ביחד". האוכל במקום עממי, המחירים נוחים מאוד, מה שמתאים לקהל במקום (סטודנטים, בוגרי האקדמיות השונות לאמנות, וצעירים מכל רחבי האזור), והייחודיות של בירמן טמונה ללא ספק בפן המוזיקלי – עם הופעה חיה שנערכת במקום בכל ערב מחדש, עם אנרגיות חדשות, קולות חדשים ופרצופים שכיף לשמוע ולראות.

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בכל מוצאי שבת נערך במקום ג'אם סשן הכולל עשרות נגני ג'אז, בכל יום חמישי מתקיים "בסביבות 11", ערב שבמהלכו דן בירון בעצמו מנגן באקורדיון (הכלי המזוהה איתו יותר מכל – עוד בשנת 60' הצטרף כאקורדיוניסט ללהקת הסטודנטים ירושלים ומאז ועד היום מנהל את הלהקה). ובכל יום ראשון נערך ערב רישום, שנקרא "ירושומון" (שילוב של השמות 'ירושלים', רישומים, וגם מחווה לבמאי היפני אקירה קורוסאווה שקיבל אוסקר על הסרט המצוין "רשומון"). העיצוב במקום כולו חגיגה לעיניים, והוא מאופיין בעיקר על ידי ציורים של מיטב האמנים בישראל, שמו כמו נחום גוטמן, אורי ליפשיץ, לקיצביץ', חנה וילכר, שאול נמרי ועוד, אשר מעטרים את קירות המקום, ומהווים חלק מאוסף ציורים מקוריים שאותם קיבל הבעלים, יחד עם רעייתו, אשת הטלוויזיה שרי רז, מחבריו האמנים לאורך השנים.

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מעבר ליצירות הנדירות והחשובות, אפשר להציץ גם בתערוכה נוספת שמתנוססת על קירות המקום, תערוכה המציגה עבודות אמנות של אמנים צעירים בהם "בירמן" תומכים מאז ומתמיד. העבודות האלה מוצעות למכירה עבור הקהל הרחב. קהל הלקוחות במקום מגוון, וכולל גם נגנים שמגיעים לג'אם סשן, צעירים מכל רבדי האוכלוסייה, ובעיקר חבר'ה טובים מהאקדמיה למוסיקה, מבצלאל, וממכינות שונות לעיצוב שחוזרים שוב ושוב ומוצאים מעבר לאוכל המצוין והמוזיקה המשחררת, גם בירות מעולות – בבירמן מציעים 9 סוגי בירות מהחבית ובנוסף בקבוקי בירה הישובים על בר עשיר שכולל את מיטב הבירות מהמותגים המובילים בארץ ובעולם, ואם אתם מתעקשים אז כמובן שאפשר למצוא גם וויסקי איכותי, וודקה טובה, וכל מה שתרצו כדי לתפוס ראש טוב ולהשאיר את הדאגות בבית.

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

ובואו נדבר עוד קצת על האוכל בבירמן, אחד הדברים הכי טובים שיש להם להציע זה הקבב הייחודי והממכר, לדבריו של בירון: "הקבב הכי טוב בעיר", הוא אמנם לא אובייקטיבי, אבל עם קהל מעריצים שרק הולך וגדל מיום ליום, באמת קשה להתווכח. דן בירון: "אנחנו מקפידים מאוד על האיכות המוזיקלית. בא לך לשמוע ג'אז משנות ה50', ה–60', או ה-70? זה המקום. בא לך גם לאכול משהו טוב על הדרך, אני ממליץ על הקבב, אבל התפריט עשיר ומגוון". בתפריט אפשר למצוא גם כמה מנות ששווה לנסות כמו הדג המלוח המעולה – תוצרת הבית, שב"בירמן" גאים בו מאוד, נקניקיות עגל מבושלות בבירה ומוגשות עם כרוב כבוש וחרדל, בשרים, המבורגרים, תבשילים ומרקים. רוצים לקבל עוד קצת תיאבון? קדימה – בבירמן תמצאו מאכלים כמו גולש הונגרי, קבבונים, רוסטביף, סלטים ירוקים ועוד מלא מנות מגניבות וטעימות ביותר.

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

המיקום המעולה ברח' דורות ראשונים במדרחוב מאפשר להגיע בנוחות כבילוי כיפי במרכז העיר בין ערביים, או לקראת השעות הקטנות של הלילה. המיקום באמת מושלם. מצד אחד מרכזי מאוד, ומצד שני אינטימי, קצת בפינה, מאפשר לך למצוא את השקט שלך בין החנויות והמסעדות הסואנות. הצוות במקום מסתובב מחויך בין הלקוחות, חלקו עובד כבר 10 שנים רצוף. רוב המלצרים סטודנטים בפקולטות השונות, טבחים, ברמנים, וכמובן דן בירון, שהוא הנפש החיה מאחורי המקום, והלב הפועם שלו, שאחראי לא מעט על האווירה המשפחתית, הקלילה והכיפית ששורה בבירמן. במקום ישנם כלי נגינה שרק מחכים לכם שתבואו לנגן עליהם – בין היתר: שני פסנתרים, קונטרה בס, מערכת תופים, מערכת הגברה, אקורדיון, סקסופון ועוד. גיטריסטים, לרוב מגיעים עם הגיטרה האישית שלהם, והמקום נחשב למעין בית ועד של סצנת המוזיקאים בירושלים. הליינים החזקים הם ערבי שלישי, רביעי, חמישי ומוצ"ש.

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

אתה מוצא את עצמך יושב על הבר, לוגם בירה טובה, ונהנה ממוסיקה חיה בליווי פנתרן הבית (לב ליפלבק), ועם סגנון שמתחלף מדי ערב, ונע בין: ג'ז רך, סטנדרטס, בלוז, רג טיים, סול, מוסיקה אקוסטית, קטעי סולו קלאסיים באקורדיון, גיטרה, חליל וכינור. המעצבים הם לרוב להקות והרכבים תל אביביים וירושלמיים שמתמחים בניגון בלוז, ג'אז, פולקלור, בוסה נובה וזמרים מקוריים.

כתובת: דורות ראשונים 8, ירושלים (מדרחוב)

שעות פתיחה:

א' – ה'   19:00 – עד הלקוח האחרון

ש'        19:00 – עד הלקוח האחרון

טלפון: 02-6236115

לפייסבוק: Birman – בירמן

לאתר: בירמן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר