(צילומים: אילן סביר, אוליבייה פיטוסי, דודי סער)
(צילומים: אילן סביר, אוליבייה פיטוסי, דודי סער)

מטיילים ונהנים – מה עושים בשבת בירושלים?

סדנה צבעונית, הצגת שבת, אטרקציה חדשה לקטנטנים מגילאי 3 ואיפה הילדים יכולים להפוך לפחות לכמה שעות ליערני קק"ל?

פורסם בתאריך: 27.7.17 19:18

מה עושים בשבת (29.7) בירושלים?

במסגרת שבת משפחתית ביס פלאנט ירושלים תתקיים סדנת כפכפי כיף, סדנה צבעונית, אופנתית ומהנה לקישוט כפכפים בעיצוב אישי.

יס פלאנט ירושלים, רחוב נעמי 4, 12:00. הכניסה חופשית.

 

משחקיית אבויויו ביס פלאנט ירושלים (צילום: שמואל כהן)

 

 

בתיאטרון הקרון שבגן הפעמון עולה השבת ההצגה "מרק אבן" – גרסה קצת שונה של אגדה נושנה על קופיפה נבונה ועל חשיבותה של נתינה ולמנה אחרונה, גם תזונה נכונה. ההצגה מבוססת על הסיפור הידוע "מרק אבן" המוכר גם כ"מרק כפתורים". הפעם כל הדמויות הן בעלי חיים: קופיפה שובבה ומאד רעבה מגיעה ליער ופוגשת אוגר שלא מוותר על אף גרגר, ארנבת שרק חושבת שהיא מתחשבת וזאב-בודד… טוב לב, אך רעב. לגילאי 4 ומעלה.

אולם הבית של תיאטרון – גן הפעמון , 11:00, מחיר 45 שקלים, בהצגת כרטיס ירושלמי,  35 שקלים.

 

מתוך ההצגה "מרק אבן", תיאטרון הקרון (צילום: אילן סביר)

מתוך ההצגה "מרק אבן", תיאטרון הקרון (צילום: אילן סביר)

 

כמדי שנה, במהלך החופש הגדול, פותח הגן הבוטני את שעריו לכל המשפחה ומקיים פעילויות מיוחדות. השנה, יציג הגן הבוטני את ההפקה "לילות אפריקה" שתתקיים מדי יום בשעות הערב החל מה-1 ביולי ועד ה-31 באוגוסט 2017.

הגן הבוטני, קמפוס גבעת רם, ימי שבת 17:00- 22:00 מחיר: 55 שקלים

 

אפריקה בגן הבוטני (צילום: עודד אנטמן)

לילות אפריקה בגן הבוטני (צילום: עודד אנטמן)

 

שבתות במתחם התחנה הראשונה – ג'ימבורי ספורט פתוח החל מ- 10:00, תערוכת רכבות חשמליות פתוחה לקהל הרחב. בשעה 12:00 הופעה של להקת "יחס חם" שירים ישראלים וג'אז.

מתחם התחנה הראשונה, דוד רמז 4, 10:00, הכניסה חופשית.

 

מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)

מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)

 

 

מוזיאון המדע ירושלים מציג "בונים בחול". אטרקציה חדשה לקטנטנים. עולם בנייה אתגרי וחווייתי לילדים מגיל 3 הכולל בית חרושת לייצור לבני חול לבנייה, ובעזרתן משימות אתגר מרתקות לילדים ולהורים, המעודדות דמיון, חשיבה יצירתיות ועבודת צוות. בסופה של החוויה עמדת שאיבה וניקיון להמשך ביקור מהנה במוזיאון.
מתאים לכל המשפחה ולמבוגרים.

 מוזיאון המדע ע"ש ברנרד בלומפילד ירושלים, שדרת המוזיאונים סמוך לאוניברסיטה העברית בגבעת-רם, שבת 10:00- 17:00, מחיר למבוגר ולילד 45 שקלים, כניסה חינם עבור ילדים מתחת לגיל 5.

 

מוזיאון המדע (צילום: יעל אילן)

מוזיאון המדע (צילום: יעל אילן)

 

במהלך השבת של גן החיות התנכ"י ישנן האכלות תכופות של פינגווינים, שימפנזים, דובים ועוד מגוון חיות גדולות וקטנות. עמדת מידע על מארג המזון באפריקה- מעגל החיים באפריקה, נמצאת ליד הכניסה למתחם "סיפורה של טיפה". פעילה בשעות 11:00- 13:30 ו- 14:15- 17:00.

בגן החיות לילדים יתקיימו מפגשים עם בעלי חיים ידידותיים בכיתת ה"בית חי" בשעות 11:00 – 17:00 מידי שעה. מתחם הליטוף של העיזים והכבשים פתוח לקהל במהלך כל היום.

גן החיות התנ"כי, דרך אהרון שולוב 1, פארק מנחת, 10:00- 18:00 מחיר: 42 שקלים לילד, 55 שקלים למבוגר.

 

גן החיות התנ"כי (צילום: Yoninah)

גן החיות התנ"כי (צילום: Yoninah)

 

מועדון הסרט הטוב לכל המשפחה, בסינמטק ירושלים – מפגש חווייתי שבמהלכו יסופר על סרטים מלאי המצאות ועל המצאות שהולידו סרטים. אילו המצאות שאנחנו משתמשים בהם מידי יום נולדו בזכות סרטי קולנוע? מהמצאת הקולנוע עצמו, דרך המצאות קולנועיות כמו מכונה שמקטינה אנשים ב”מותק הילדים התכווצו” דרך מכונה שממציאה ממתקים ב”צ’רלי בממלכת השוקולד” ועד המצאת המיניונים וההמצאות המטורפות בסרטיהם. לסיום נצפה ב“מניונים: גנוב על העולם”. בהנחיית הבמאי אלון גור אריה. (לכל המשפחה)

כל שעליכם לעשות בכדי להצטרף למועדון הוא למלא את טופס ההצטרפות, וליהנות מדי אירוע מכרטיס כניסה ב-10 שקלים ופופקורן 10 שקלים.

דרך חברון 11, 11:00, עלות – 10 שקלים לחברי המועדון.

 

 

סינמטק (צילום: ודים מכיילוב)

סינמטק (צילום: ודים מכיילוב)

 

יער צרעה. קק"ל מזמינה משפחות לאירוע סיכום שנת שירות ביער צרעה סמוך לשורש, בו יוכלו ילדים להכיר וללמוד על השמירה, הטיפול והאהבה לעצי היער ולקבל תעודת "שומר יערות" – שנת השירות של קומונת (ט"ז) מדריכי קרן קימת לישראל מגיעה לסיומה, וקק"ל מזמינה משפחות עם ילדים להשתתף באירוע סיכום מיוחד בו יוכלו המשתתפים לטייל ביער, להכיר את העצים ואת הצמחייה שבו ולהבין כיצד קק"ל נוטעת יערות ושומרת עליהם. במהלך האירוע יכירו הילדים את היער טוב יותר וילמדו על הטיפול בו ממש כמו יערני קק"ל. בסיום הפעילות, יקבלו המשתתפים תעודת "שומר יערות".

יער צרעה, שבת, 16:00. עלות השתתפות בתשלום סמלי של 10 שקלים בלבד, מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער" מוקד המידע של קק"ל:  1-800-350-550. משך הפעילות 3 שעות. לא מתאים לעגלות ילדים.

 

יער צרעה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

יער צרעה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר