אסף גרניט, הזוג מיכאל ומיסי ויט (צילומים: מיכה לובטון, הפקת "מהפכה במטבח")
אסף גרניט, הזוג מיכאל ומיסי ויט (צילומים: מיכה לובטון, הפקת "מהפכה במטבח")

בוריטו חי וקיים: אסף גרניט עשה מהפכה במטבח של השכנים בשוק

"בוריטו חי" בשוק מחנה יהודה, בבעלות הזוג מיסי ומיכאל ויט, עברה "מהפכה במטבח" בפרק ששודר אתמול, ראשון: "אנחנו מקווים מאוד שהתוכנית תיתן לנו פרסום חיובי ושהקהל שלנו יגדל"

פורסם בתאריך: 20.11.17 11:18

התכנית "מהפכה במטבח" עם שף אסף גרניט הגיעה בפרק ששודר אתמול, ראשון, ברשת 13, לעשות סדר במטבח של מסעדת "בוריטו חי" הירושלמית שברחוב האשכול 4, בשוק מחנה יהודה, לא רחוק מהמסעדות של שף גרניט – "מחניודה" ו"יודל'ה" ברחוב בית יעקב. המסעדה המקסיקנית נפתחה לפני כשנה וחצי בבעלות זוג ירושלמי מנחלאות, מיסי (30) ומיכאל (25) ויט. "בוריטו חי" היא מסעדה כשרה, שמגישה טאקו, נאצו'ס, צ'ימיצ'נגה, טקילה, מרגריטה ועוד, כל זאת לצד מוזיקה ואווירה טובה, אבל היה נראה שהאוכל, לדברי גרניט, לא היה ראוי למאכל – הכנת מנה מדג קפוא ועוף שטוגן יתר על המידה היו רק חלק מהמראות בתוכנית אתמול. במהלך הפרק הוסיף גרניט לתפריט מנות מיוחדות ועשה מהפך של ממש בעבודת הצוות והניהול.

 



 

 

אז למה ביקשתם להצטרף ל"מהפכה במטבח"?

מיסי: "כמעט התמוטטנו כלכלית וסגרנו אחרי השנה הראשונה. זה העסק הראשון שלי וכל הטעויות שעשינו תפסו אותנו בסוף השנה. לא לקחתי בחשבון שצריך מספיק כסף לפתוח את המקום, ובענף המסעדנות צריך לשמור מספיק כסף בצד לדברים שקורים. אנחנו מוקפים באנשים תומכים לאורך כל התהליך. יש לנו עליות וירידות, אבל אני רוצה להצליח ולא רק להיות יציבה, ולכן זאת היתה הזדמנות מדהימה".

איך אסף גרניט עזר לכם?

מיסי: "היתה חוויה מדהימה לעבוד עם אסף גרניט, שף מפורסם בכל העולם שיש לו ניסיון בתחום. זה היה יותר ממה שיכולתי לחלום עליו. הוא נתן ביקורת בונה, שלפעמים היה לי קשה לשמוע, כי לא הכרתי אותו, והוא נכנס למטבח שלי. אני צריכה להתמודד עם האמת, זה קשה. במיוחד בשבילי כי אני פרפקציוניסטית. אבל ברגע שנפתחתי, הצלחתי לראות מה קורה ואיך להתקדם ולשפר דברים, אז עכשיו אנחנו חברים טובים. בתפריט אסף הוסיף מנות חדשות מדהימות שאנחנו מתרגשים להגיש".

 


מיסי ומיכאל ויט, בעלי מסעדת "בוריטו חי" (צילום: הפקת "מהפכה במטבח")

מיסי ומיכאל ויט, בעלי מסעדת "בוריטו חי" (צילום: הפקת "מהפכה במטבח")


 

ויט עלתה לארץ לפני שש שנים משיקגו לאחר שהתאהבה בירושלים במסגרת פרויקט "תגלית". היא פתחה את המסעדה כשלא ידעה כמעט עברית, ונעזרה בשכנים שיתרגמו שיחות עם ספקים. את בעלה, מיכאל היא הכירה כשמכרה אוכל מקסיקני בשוק. ויט מספרת כי הכירה את גרניט עוד לפני התוכנית, אחרי הכל הוא שכן שלה בשוק – המסעדות "מחניודה" ויודל'ה", בבעלות גרניט, פועלות לא רחוק מהם – ברחוב בית יעקב ובפרק ששודר אתמול ויט ביקרה ב"מחניודה" וראתה איך אפשר גם לעבוד באופן מקצועי וגם להנות. " אסף שכן שלי בשוק. הכרתי אותו במסעדה, אבל אולי בגלל שאני לא ישראלית במקור, ואין לי טלוויזיה, לא ידעתי כמה הוא מפורסם", היא אומרת. "עכשיו אני מכירה אותו באופן אישי וזה הרבה יותר חשוב לי. הוא באמת בחור נהדר, ואני שמחה שהכרתי אותו".

 

 

איך זה לנהל עסק בתחום המסעדנות בירושלים?

מיסי: "אני צוחקת בפני הסכנה. למרות שאני כנראה לא צריכה לעשות את זה כשזה נוגע לכסף. אבל אני לוקחת סיכונים. כשנכנסתי לזה בקושי ידעתי עברית, זאת תעשייה אינטנסיבית, אבל אני אוהבת לעבוד תחת לחץ. אני מקיפה את עצמי באנשים מדהימים שעוזרים לי לאורך הדרך. גם אם הכל יתמוטט בהמשך, לפחות צברתי את הניסיון הזה. זה היה קשה וזה ממשיך להיות קשה אבל זה מדהים".

מהי חלוקת התפקידים בינך לבין מיכאל?

"חלק מהמתכונים שלי, אני ממלצרת, משווקת, עושה את הקייטרינג ומנהלת את המקום באופן כללי. מיכאל מנהל את המטבח עם השף שלנו".

מיכאל ויט מספר כי "הצילומים נמשכו שלושה ימים. והתוכנית עזרה לנו בעיקר בעניין של הסדר והניהול. אסף לימד אותנו להגיש את האוכל יותר יפה, וגם המליץ לנו על מתכונים חדשים. אם השף הכי מפורסם בארץ מציע לבוא לעזור איך אפשר להגיד לא"?.

מה הרקע שלכם בתחום?

מיכאל: "היה לנו בימי שישי דוכן של אוכל מקסיקני במתחם התחנה, ולאחר מכן היינו עושים מסיבות בבית על הגג – כל חמישי בערב. היו מגיעים הרבה אנשים, גם היינו עושים קייטרינג וחתונה".

איך היה לעבוד עם אסף גרניט?

"בהתחלה זה היה קצת אינטנסיבי כי הוא היה מאוד ביקורתי. אחרי שהכרנו אותו קצת יותר ראינו שהוא באמת בא לקראתנו ורוצה לעזור לנו".

מה אתם מצפים שיקרה אחרי שידור התוכנית?

"אנחנו מקווים מאוד שזה ייתן לנו פרסום חיובי ושהקהל שלנו יגדל".

אסף גרניט (צילום: מיכה לובטון)

אסף גרניט (צילום: מיכה לובטון)

"את מיסי ומיכאל פגשתי במסעדתם "בוריטו חי" בשוק מחנה יהודה ממש ליד אחת המסעדות שלי בירושלים". אומר שף אסף גרניט, "המסעדה היתה רגע לפני סגירה. התכנית 'מהפכה במטבח' נועדה בדיוק בשביל זה – לעזור למסעדות שנמצאות בקשיים ועומדות להיסגר ולתת להם את האפשרות להמשיך ולהתקיים בעזרת הניסיון המקצועי, הטיפים והליווי שהענקתי להם בזמן שלנו יחד. כשהגעתי למסעדה, נתקלתי בזוג צעיר ומלא מוטיבציה ורצון להצליח אך ללא כלים וידע קודם בתחום הניהול והקולינריה. האוכל היה לא ראוי לאכילה, הצוות לא שלט במנות והמסעדה לא התנהלה נכון מהיסוד. למיסי היה קושי לקבל את הביקורת שלי, אך לאחר כמה פגישות במסעדה היא למדה להקשיב ולהפנים את הדברים ובזכות זה המסעדה עוד עובדת, חלק מהתפריט שונה וההתנהלות במקום השתפרה. אני מקווה שהם ימשיכו ליישם את העצות שנתתי להם וימנפו את החשיפה והעזרה ש'מהפכה במטבח' אפשרה להם לקבל, ואני מאחל להם המון הצלחה בהמשך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר