יוצאים לחופש הגדול (צילום אילוסטרציה: PeopleImages.com-depositphotos.com)
יוצאים לחופש הגדול (צילום אילוסטרציה: PeopleImages.com-depositphotos.com)

הצלצול הגואל: כ-180 אלף תלמידים ותלמידות בירושלים יצאו לחופש הגדול

בתי הספר היסודיים והגנים העירוניים מצטרפים היום, שישי, 30.6.23, אל כ-110 תלמידי ותלמידות חטיבות הביניים והתיכונים בחופשת הקיץ הארוכה. המספרים, האתגרים והאירועים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 30.6.23 06:54

שנת הלימודים תשפ"ג מגיעה היום, שישי, 30.6.2023, לסיומה באופן רשמי. אמנם מסגרות בית הספר והגנים של החופש הגדול יצאו לדרך כבר ביום ראשון הקרוב עבור ילדי הגנים עד כיתות ג', אבל חופשת הקיץ הארוכה יוצאת בעוד שעות ספורות לדרך.

מערכת החינוך בירושלים, הגדולה ביותר בישראל, מונה למעלה מ-290 אלף תלמידים מכלל המגזרים. כידוע, כ-110 אלף תלמידי ותלמידות חטיבות הביניים והתיכונים כבר יצאו לחופשת הקיץ שלהם לפני כשבוע וחצי (20.6), מתוכם – 19,044 תלמידים ותלמידות (כולל החינוך המיוחד) נפרדו באופן סופי ממוסדות החינוך עם סיום לימודיהם. (כולל תלמידי ותלמידות חינוך המיוחד). 19,464 תלמידים ותלמידות סיימו חטיבה עליונה, וצפויים לעלות לתיכון (כיתה י').


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בנחלאות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ומהגדולים היישר לקטנים – בקרב גני הילדים בעיר, כ-8,140 ילדים וילדות סיימו את גני העירייה, וצפויים להתחיל את כיתה א', בשנת הלימודים הקרובה. רובם ככולם, כמו גם תלמידי כיתות א'-ג' יישארו במסגרת הבית ספרית בשלושת השבועות הקרובים תחת בית הספר של החופש הגדול.
בגזרת קייטנות הקיץ, עיריית ירושלים תקיים כמדי שנה את קייטנות החופש הגדול עד אמצע אוגוסט, במספר תוכניות שונות:

תוכנית בית הספר והגנים של החופש הגדול – בין התאריכים 20.7-2.7 (למעט ימי שישי), עבור כיתות א'-ג', בין השעות 13:00-8:00. בגנים (גילאי 6-3), בין השעות 13:00-7:30.

פעילות הבוקר (עד השעה 13:00) הינה ללא עלות. בנוסף, קיימת אפשרות לצהרון עד השעה 16:00, בעלות חודשית מסובסדת של 630 שקלים. כמו כן, קיימת אפשרות לצהרון לגני ילדים בחינוך המיוחד ל-4 שבועות בחודש יולי, בעלות של 690 שקלים עבור כל החודש.

קייטנת סוף יולי – בשבוע הרביעי של חודש יולי, בין התאריכים 27.7-23.7, בין השעות 16:00-8:00, עבור החטיבות הצעירות כיתות א'-ג' (לא כולל ט' באב). עלות הקייטנה: 430 שקלים. הקייטנה תתקיים דרך עמותת לביא בבתי ספר.

קייטנת קיץ מחזור ב' – בין התאריכים 10.8-23.7 (שלושה שבועות, לא כולל שישי וט' באב), בין השעות 16:00-8:00 עבור ילדי הגנים. הקייטנה תתקיים דרך המנהלים בגני הילדים. עלות הקייטנה: 1,430 שקלים.


אילוסטרציה קייטנה, תלמידים, pixabay.com

אילוסטרציה קייטנה (pixabay.com)


חודשי הקיץ מהווים עבור הילדים את החופש הגדול (והארוך), אבל עבור מינהל החינוך בעיריית ירושלים מדובר על התקופה המאתגרת בשנה – זו שבא יוצאים אל הפועל השדרוגים, שיפוצי העומק וההתאמות למוסדות החינוך.

בכיכר ספרא יודעים לספר כי "בשנת הלימודים החולפת השקיעה העירייה כ-453 מיליון שקלים בבניית 124 כיתות לימוד חדשות ובשיפוצי עומק בכלל בתי הספר והגנים בעיר, נתוני שיפוץ גבוהים משמעותית משנים קודמות, לטובות תנאי לימוד טובים וחדשניים עבור תלמידי בתי הספר וצוותי ההוראה".

אם לשפוט מהחופש הגדול של השנים שעברו, הרי שבתחילת שנת הלימודים תשפ"ד ייהנו אלפים רבים מבין התלמידים מבתי ספר, מכיתות ומרחבים חדשים וחדשניים, שייחנכו אחר כבוד ב-1.9.2023.

***

הקיץ מהווה אתגר לא פשוט עבור ההורים אבל גם עבור בני הנוער והילדים. כדי לנסות ולסייע ולו במעט, צפויים להתקיים בחודשיים הקרובים מגוון אירועים ברחבי העיר עבור בני ובנות הנוער וכאלה שיהיו מותאמים לילדי וילדות העיר, כולם ביוזמת העירייה.


נפרדים משנת הלימודים (צילום: ריקי רחמן)

נפרדים משנת הלימודים (צילום: ריקי רחמן)


בנוסף, בני ובנות הנוער אשר מחפשים עבודה לימי הקיץ, מוזמנים להיעזר באתר מחפשי עבודה שהושק באחרונה עבורם, זאת כדי להקל עד כמה שאפשר על מחפשי ומחפשות העבודה.

 

 

להלן מגוון אירועים שיתקיימו בחופש הגדול ברחבי העיר:
שתי מסיבות רחוב FRONT STAGE יום ו', 14.7, מסיבת טראנס במדרחוב בן יהודה עם מגוון הרכבים מוזיקליים; יום ו', 11.8, מסיבת רחוב בהלל.

מחנה קיץ ירושלמי – ב' עד ד', 19.7-10.7, עשרה ימים חווייתיים בצפון הארץ ובירושלים לבוגרי כתות ז'-י' סביב תכני זהות, מנהיגות וכמובן שלל אטרקציות ואירועי שיא. (הרשמה מלאה)

גדנ"ע עירוני לנוער מטעם בית נחמיה – א' עד ד', 2.8-30.7, בשדה בוקר למשך ארבע ימים, כולל לינה במסגרת תוכנית ההכנה לצה"ל.

פסטיבל 'באלגן' – חמש הופעות של אמנים מהשורה הראשונה בגן הפעמון במחירים מוזלים. (פרטים נוספים אודות תאריכים והאומנים יפורסמו בהמשך).


פסטיבל 'באלגן' בגן הפעמון (צילום: רפי בן חקון)

פסטיבל 'באלגן' בגן הפעמון (צילום: רפי בן חקון)


פסטיבל 'באלגן' בגן הפעמון (צילום: רפי בן חקון)

פסטיבל 'באלגן' בגן הפעמון (צילום: רפי בן חקון)


אירועי ספורט ילדים ובני נוער:
סטריטבול – ג'-ד', 5.7-4.7, בכיכר ספרא.

גמר אליפות השכונה בקט רגל – ב', 10.7, בגן הפעמון.

אליפות השש-בש – ד', 23.8, בשער החדש בעיר העתיקה.

אטרקציות:
"קרח בארנה" – במהלך כל חודש אוגוסט.

בנוסף לשלל הפעילויות, המופעים והאטרקציות ברחבי העיר, עיריית ירושלים באמצעות יחידות הנוער בשכונות מקדמת ברחבי העיר, מגוון של פעילויות וסדנאות העוסקות בספורט, כושר ואורח חיים בריא. במסגרת התוכנית יפעלו בשכונות טורנירים של כדורגל וכדורסל, זומבה, היפ-הופ, קרב מגע, טיולי אופניים בשטח ועוד.

יתקיימו אטרקציות במחירים מסובסדים מחוץ לירושלים, כולל הסעות: לונה פארק, מג'יקאס, מימדיון, אקווה כיף, I-JUMP, לייזר טאג, קארטינג, ערבי בריכה, עמדות מולטימדיה, רכיבה על סוסים, קיר טיפוס, באולינג ועוד.

כמו כן, יערכו התנדבויות עם אוכלוסיות ייחודיות, התנדבויות חקלאיות ועוד, וטיולים ברחבי הארץ – טיולים חד יומיים או כמה ימים כולל לינה. כולל הסעות, ארוחות, מסלולים ואטרקציות. בנוסף, יתקיימו קורסים מקצועיים לנוער מבית מרכז מא"י ומרכז החדשנות והיזמות, JLM SPARK. את הקורסים בחרו בני הנוער הירושלמים, ביניהם: בריסטה, ערבית מדוברת, איפור, פייתון, דיג'יי ועוד.

מעיריית ירושלים נמסר: לאחר השקעה ותשומת לב רבה, העירייה נרגשת להציג את שלל הפעילויות, המופעים והאטרקציות שיהיו בקיץ בכל רחבי העיר. שנת הלימודים תשפ"ג הגיעה לסיומה, ואין דרך מתוקה ונהדרת מלסיים את השנה עם כלל הפעילויות שהעירייה מציעה לילדי העיר ובני הנוער הנפלאים של עירנו. הקיץ יהיה חם בירושלים, תהנו ותבלו".

יצוין כי חלק מן המופעים והפעילויות בתשלום, יש להתעדכן באתר העירוני לגבי זמנים מדויקים ומחירים: https://www.jerusalem.muni.il/.


פעילות קיץ בשכונות (צילום: יחידת הנוער בקעה רבתי)

פעילות קיץ (צילום: יחידת הנוער בקעה רבתי)


***

לצד השמחה והששון של התלמידים והתלמידות שיוצאים לחופש הגדול – כ-290 אלף – ישנם אתגרים לא פשוטים שמלווים את ההורים, ומדובר על הרבה מעבר לתעסוקה ולבילויים, אלא על בטיחות.

הנתונים, אם תהיתם, שמגבים את החששות הכבדים. המספרים שתכף תקראו מתייחסים לשנים 2022-2018 והם נוגעים במעורבות ילדים ונערים בתאונות דרכים בירושלים. מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר עובדו על ידי עמותת אור ירוק עולה כי בירושלים נפגעו 376 ילדים (גילאי 14-0) הולכי רגל בתאונות דרכים, 12 מהם נהרגו. בשנת 2022 לבדה נפגעו ברחבי העיר 81 ילדים כהולכי רגל, מתוכם 5 נהרגו.

נתון מדאיג נוסף הוא כי בשנת שעברה נרשם זינוק של 40 אחוז במספר הילדים הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בירושלים לעומת 2021. את הזינוק ניתן לזקוף גם לסיום הקורונה – אבל גם, ואולי בעיקר, למצב התשתיות ברחבי העיר להולכי רגל – כאשר במקומות רבים בירושלים נאלצים הולכי הרגל לרדת אל הכביש כי המדרכות חסומות בשל עבודות או על ידי כלי רכב שחונים עליהן באין מפריע. שיהיה קיץ בטוח.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר