התיכון ליד האוניברסיטה, ליד"ה (צילום: יהונתן ויצמן)
התיכון ליד האוניברסיטה (צילום: יהונתן ויצמן)

התמונה החינוכית של משרד החינוך: ליד"ה בצמרת הזכאות לבגרות בהצטיינות

מנתוני התמונה החינוכית לשנת 2018 עולה כי תיכון ליד"ה במקום ה-2 הארצי באחוזי הזכאות לבגרות בהצטיינות עם 61.2 אחוזים. עוד ברשימה 'פלך' והמרכז הישראלי למצוינות. ארבעה בתי ספר ירושלמים סיימו את השנה עם 100 אחוזי זכאות לבגרות. ומי הצטיין באנגלית ובמתמטיקה? הנתונים בפנים

פורסם בתאריך: 14.7.19 20:06

תיכון ליד"ה (ליד האוניברסיטה) נמצא בצמרת הדירוג הארצית באחוזי הזכאות לבגרות בהצטיינות, ובאחוזי הזכאות לבגרות ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה ובאנגלית. כך עולה מנתוני התמונה החינוכית לשנת 2018 שפרסם היום (ראשון, 14.7) משרד החינוך.

מהנתונים עולה תיכון ליד"ה מדורג במקום השני בארץ בדירוג הזכאות לבגרות בהצטיינות עם 61.2 אחוזים. תיכון ליד"ה, יש לציין, הוא לא התיכון הירושלמי היחיד בצמרת הרשימה הארצית. במקום החמישי ניצב בית הספר התורני ניסויי בנות פלך עם 50 אחוזי זכאות לבגרות בהצטיינות, ובמקום התשיעי מדורג המרכז הישראלית למצוינות בחינוך בירושלים. במקום הראשון, יש לציין, ממוקם בית הספר הדרוזי למנהיגות ומדעים בירכא (68.18 אחוזים).



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

מהנתונים של משרד החינוך עולה כי ב-53 בתי ספר ברחבי הארץ הושגו 100 אחוזי זכאות לבגרות. ברשימה מככבים 4 בתי ספר ירושלמים – ישיבת מקור חיים, אולפנה תיכונית חורב, עירוני דתי רוטשילד ותורני ניסויי הרטמן.



בתמונה החינוכית של משרד החינוך נבחן מדד נוסף כדי למפות את בתי הספר – אחוז המסיימים בהצלחה בגרות ב-5 יחידות לימוד במקצועות המתמטיקה והאנגלית. גם בדירוג הזה יש לירושלים נציגות בעשירייה הראשונה – במקום הרביעי ממוקמת הישיבה התיכונית תורה ומדע עם 75.8 אחוזים, במקום החמישי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך, ובמקום העשירי תיכון ליד"ה עם 56.7 אחוזי זכאות לבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה.



במדד הזכאות לבגרות 5 יחידות לימוד באנגלית מדורג המרכז הישראלי למצוינות בחינוך במקום השלישי עם 98.6 אחוזי זכאות, אחריו, במקום ה-4, בית הספר עירוני דתי רוטשליד עם 97.6 אחוזים. במקומות ה-8 וה-9 מדורגים תיכון ליד"ה עם 92.1 אחוזים ובית הספר התורני ניסויי בנות פלך עם 91.2 אחוזים.

ברמה הכלל ארצית נרשמה עלייה של 1.7 אחוזים בשיעור הזכאות לתעודת בגרות – 69.9 אחוזים בשנת 2018 לעומת 68.2 אחוזים בשנת 2017. עוד עולה מהדוח כי גם באחוזי הזכאים לבגרות בחמש יחידות במתמטיקה ובאנגלית נרשמה עלייה – 1.2 אחוזים במתמטיקה ו-2 אחוזים באנגלית.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס לנתונים הכללים שפורסמו וציין כי הוא "מברך על התוצאות המרשימות שעולות מן התמונה החינוכית. הן מצביעות על המשך מגמת העלייה בה נתונה המערכת לצד צמצום הפערים שהיא רושמת". לדבריו, "אנחנו רואים את השיפור במרבית המדדים, גם בהישגים הלימודיים וגם בהיבטים הערכיים: יותר זכאים לתעודת בגרות ויותר ניגשים ל-5 יחידות לימוד במתמטיקה ובאנגלית. בד בבד, גם שיפור ביחסי הקרבה והאכפתיות בין המורים לתלמידים ובצמצום הפער שבין העשירונים הנמוכים לגבוהים. מערכת החינוך משקיעה משאבים רבים לאורך כל השנה כדי לצמצם את הפער ולהמשיך ולזנק קדימה. אבל מחוללי השינוי המשמעותיים הם המנהלים והמורים שעובדים ללא לאות כדי להבטיח את הצלחת הבוגרים והצלחת המערכת. הם ראויים לכל הערכה והוקרה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר