קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: דוברות האוניברסיטה)
קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: דוברות האוניברסיטה)

למרות התנגדות המשטרה: הפרופ' "המסיתה" מהעברית שוחררה ממעצר

הנהלת האוניברסיטה העברית קוראת לשחרורה המידי של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, שנעצרה בחשד להסתה. "במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות, מקוממות ככל שיהיו"

פורסם בתאריך: 19.4.24 13:20

***עדכון***

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום בצהרים, שישי, 19.4, את נדירה שלהוב קיבורקיאן ממעצר, זאת למרות התנגדות המשטרה.

***

מוקדם יותר פרסמנו: הנהלת האוניברסיטה העברית יוצאת נגד מעצרה של פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן. היום, שישי, כ-12 שעות לאחר שנעצרה הפרופ' בשל אמירות מסיתות, קוראים ראשי האוניברסיטה העברית לשחררה באופן מידי.

"האוניברסיטה העברית מתנגדת נחרצות לרבים מהדברים שאמרה פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לפני כחודש, וגם פעלה בתקיפות בנושא זה", נמסר מהאוניברסיטה. "יחד עם זאת, אנו מוטרדים מאוד ממעצרה של פרופסור שלהוב-קיבורקיאן, אם אכן המעצר מבוסס על הדברים שאותם אמרה בפומבי. במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה, מקוממות ככל שיהיו. אנו קוראים לשחרר את פרופסור שלהוב-קיבורקיאן ממעצר באופן מיידי".

כאמור, אתמול, חמישי, 18.4, עצרה משטרת ירושלים את פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לחקירה, לאחר שקיבלה את אישור הפרקליטות.

 

 

כזכור, כפי שפורסם בסוף חודש אוקטובר ב"כל העיר", בתחילת המלחמה טענה שלהוב-קיבורקיאן, פרופ' לקרימנולוגיה ועבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה. בעקבות התבטאות זו – קראו לה ראשי האוניברסיטה לעזוב את המוסד ולמצוא לעצמה אכסניה התואמת את דעותיה ועמדותיה.

פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לא נענתה לקריאה, ויתרה מכך – המשיכה, כך על פי הפרסומים השונים, באמירות בעייתיות, על גבול המסיתות, כנגד ישראל. ב-11 במרץ השנה פורסמו בחדשות 14 אמירות מסיתות ובעייתיות של הפרופ' בראיון שנתנה לפוסקאסט 'Street Makdisi', שבו, כך נטען בפרסום, הכחישה את מעשי הרצח והאונס שבוצעו ב-7/10 על ידי מחבלי החמאס.

בעקבות התבטאויות אלו, החליטו ראשי האוניברסיטה להשעות שת פרופ' שלהוב-קיבורקיאן, אך תקופת השעייתה הסתיימה. בהמשך, לאחר שיחה שקיימה עם מנהל בית הספר לעבודה סוציאלית, הוחלט להחזירה לעבודה – אולם בכך, כאמור, הפרשה לא הסתיימה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר