(מימין) מעין ברהום ז"ל ודורית ברהום; איציק אור, אלה אור ז"ל ושרית אנג'ל-אור (צילומים: אלבום פרטי, פרטי)
(מימין) מעין ברהום ז"ל ודורית ברהום; איציק אור, אלה אור ז"ל ושרית אנג'ל-אור (צילומים: אלבום פרטי, פרטי)

האסון בנחל צפית | אמה של מעין ברהום ז"ל מגבעת משואה: "מקווים שהנאשמים לא יחמקו מעונש כבד"

בעקבות הגשת כתב האישום נגד ראש המכינה והמדריך באסון נחל צפית - מוסיף ואומר ל"כל העיר", איציק אור, אביה של אלה אור ז"ל ממעלה אדומים: "אנחנו מקווים שלא יקלו איתם בשום אופן, למען יראו וייראו"

פורסם בתאריך: 29.10.19 21:08

"המתנו כשנה וחצי שיגישו את כתבי האישום וכשזה הגיע זה פשוט טלטל אותנו מחדש", כך מתארת הערב (שלישי) בשיחה עם "כל העיר" דורית ברהום, אמה של מעין ברהום ז"ל שנספתה באסון השיטפון בנחל צפית באפריל 2018. ברהום, שמתגוררת בגבעת משואה בירושלים, מתארת את התחושות עם הגשת כתבי האישום אתמול (שני) נגד ראש המכינה הקדם צבאת וכנגד המדריך בגין עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לדבריה של דורית ברהום, "היו לראש המכינה ולמדריך המון תמרורי עצור ואזהרה ביום הטיול, והם בזחיחותם ובגאוותם לא שמעו להם. אנחנו מקווים שהנאשמים לא יחמקו מעונש כבד בשום מצב, וזה יהווה תמרור אזהרה וימנע אסונות כאלה בעתיד".

"הם לא רק לקחו את החיים של מעין, אלא גם לקחו את החיים שלנו", אומרת בכאב דורית ברהום.


מעין ברהום ז"ל ואמה דורית ברהום (צילום: אלבום פרטי)

מעין ברהום ז"ל ואמה דורית ברהום (צילום: אלבום פרטי)


כפי שפורסם, הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יובל כאהן, ראש המכינה הקדם צבאית "בני ציון", ונגד אביב ברדיצ'ב, לשעבר מנהל התוכנית החינוכית ששימש כמדריך במסגרת המכינה, בגין מעורבותם באסון בנחל צפית ב-26.4.18. באסון, הנערים והנערות יצאו לטיול גיבוש בנחל צפית נקלעו בדרכם לשיטפון עז, כעשרה מחברי הקבוצה הצליחו לחלץ את עצמם, בעוד שאר בני ובנות הנוער נסחפו בשיטפון ונספו. בין ההרוגים – מעין ברהום ז"ל, תלמידת תיכון בויאר; אלה אור ז"ל, תלמידת אמית בנות במעלה אדומים; ויעל סדן ז"ל, תלמידת התיכון לאמנויות בירושלים.

לפי כתב האישום, כאהן וברידצ'ב מואשמים בעבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה, וזאת בשל אחריותם למותם של 10 מתלמידי המכינה ומהמועמדים ללמוד בה.


מעין ברהום ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

מעין ברהום ז"ל (צילום: אלבום פרטי)


גם איציק אור, אביה של אלה אור ז"ל, שנספתה באסון נחל צפית, תושב מעלה אדומים, מתייחס להגשת כתב האישום, ואומר ל"כל העיר" כי "כתב האישום לא יחזיר את הילדים. אנחנו מכירים טוב את מערכת המשפט במדינה, ולכן אנו מקווים שהשופטים ימצו את מלוא חומרת הדין עם הנאשמים".


אביה איציק אור, אלה אור ז"ל ואמה שרית אנג'ל-אור (צילום: פרטי)

אביה איציק אור, אלה אור ז"ל ואמה שרית אנג'ל-אור (צילום: פרטי)


"הטיול הזה לא היה צריך לצאת בפועל בתאריך הזה", מדגיש איציק אור, "היו המון התראות ובלי בסוף. אנחנו מקווים שלא יקלו איתם בשום אופן, למען יראו וייראו. לפני שמוציאים ילדים לטיולים שיחשבו מה הן הסכנות הכרוכות ביציאה לטיולים בעיתויים שאינם מתאימים. בסוף, הבטיחו שאלה תחזור הביתה בשלום ושהם לא יהיו במקומות מסוכנים, וזה לא קרה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר