מרכז הטלפונים של מד"א (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מוקד ההסעות של עיריית ירושלים יוסב להיות מוקד מד"א נוסף

ל"כל העיר" נודע כי משל"ט מערך ההסעות של החינוך המיוחד יוסב לטובת מוקד מד"א נוסף בעיר, שייתן מענה לזינוק האדיר בפניות; בעירייה הוקם מערך מתנדבים לחירום עבור תושבים ותיקים ומשפחות שלהן בן משפחה עם מוגבלות

פורסם בתאריך: 18.3.20 20:11

מרכז השליטה על מערך ההסעות של החינוך המיוחד יוסב להיות מוקד מד"א נוסף בעיר. ל"כל העיר" נודע כי בעיריית ירושלים החליטו להפוך את המשל"ט למוקד טלפוני נוסף של מגן דוד אדום על מנת לתת מענה לזינוק במספר הטלפונים ביום – מדובר בעשרות אלפי פניות למד"א.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"עיריית ירושלים עושה בימים האחרונים מאמצים רבים", נמסר מהעירייה, "על מנת לשלב ידיים בכל התחומים ולסייע כמה שניתן לתושבים".


מרכז השליטה של הסעות התלמידים בירושלים (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)


ראש העיר משה ליאון הגיע היום כשהוא מוגן במסכת פנים לסניף מד"א ירושלים על מנת לעודד את העובדים. "העיר ירושלים נמצאת במצב מעולה ובידיים טובות. מד"א וכל גורמי החירום והרפואה עושים עבודה נפלאה. אני גאה בכם ועומד מאחוריכם", כך אמר להם ליאון.


ראש העיר היום במוקד מד"א (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)

ראש העיר היום במוקד מד"א (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)


במד"א מציינים השבוע כי עשרות אלפי שיחות מתקבלות בכל יום במוקד 101, אל מול כ-6,000 שיחות ביום רגיל. "מערכת השליטה והבקרה של מגן דוד אדום, אשר פותחה בארגון, מאפשרת להתמודד באופן מיטבי עם העומס הרב", נמסר ממד"א. "על עשרות העמדות שפועלות בשגרה, נוספו לטובת הפניות בנושא הקורונה עוד יותר מ-200 שלוחות טלפוניות במוקדי 101 ברחבי הארץ, מאה מתוכן הוצבו באוהל מיוחד שהוקם במתחם המוקד הארצי של מגן דוד אדום בקרית אונו. כל זאת על מנת להמשיך לתת שירות מהיר ומקצועי, ולהמשיך לענות לכל אזרח המתקשר למוקד 101 של מד"א בתוך שניות בודדות, הן בקריאות שגרה והן בנושא הקורונה".

מנהל התקשוב במד"א, עדו רוזנבלט: "מוקד 101 של מד"א ערוך תמיד להתמודד עם מגוון תרחישים, ונוקט אמצעים נוספים שונים כאשר גובר באופן משמעותי העומס על המוקד ועל הצוותים. עובדים ומתנדבים רבים במגן דוד אדום, בהם אנשי הטכנולוגיה של הארגון, נרתמו בשבועות האחרונים ועבדו ימים כלילות, על מנת להמשיך ולתת מענה מיטבי לכל אזרח, אם בנושא נגיף הקורונה ואם במקרי שגרה, בהם תאונות דרכים, פציעות שונות ומחלות".


בתוך כך, עיריית ירושלים החלה להפעיל מערך מתנדבים לחירום, עבור תושבים ותיקים ומשפחות שלהן בן משפחה עם מוגבלות. "בזמנים מאתגרים, הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על סולידריות חברתית", מוסר ראש העיר משה ליאון, "לעזור אחד לשני, לסייע כמה שניתן במיוחד לאוכלוסיות שמתקשות להתמודד עם המצב אליו נקלענו. ירושלים תמיד היתה דוגמא ומופת לערבות הדדית, וליחסים המיוחדים והחמים בין תושביה. אני בטוח שיחד נעבור את המשבר הזה מחוזקים ומלוכדים".

להלן רשימת הארגונים שמעניקים סיוע בימים אלו:


צילום: מסך - רשימת ארגונים התנדבותיים

 


בעירייה מציינים כי המיקוד נעשה כרגע בשתי אוכלוסיות ייחודיות הצריכות סיוע מהותי בעת הזאת – התושבים הוותיקים ומשפחות להן בן משפחה עם מוגבלות. כל תושב הזקוק לסיוע מוזמן להתקשר למוקד 106 ולקבל מענה מקצועי ומיידי.

העירייה גייסה לטובת המשימה גם את ארגוני ההתנדבות הרבים והמסורים הקיימים בירושלים איתם קיים שיתוף פעולה לאורך כל השנה. "אנו קוראים לכל התושבים שרוצים לקחת חלק במערך המתנדבים הפועל בעיר, ומי שמעוניין מוזמן/ת לפנות לארגונים השונים הרשומים מטה", נמסר מהעירייה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמי מתבייש

    בושה וחרפה שלא נעזרים באנשי מקצוע אמתיים שכבר בתחום איחוד הצלה אירגון נפלא כל כך שרואים להערכה רבה מאוד .במקום זה לוקחים מקום שצריך להשמיד אותו יש מוקד מוכן על מלא בכניסה לעיר ובגלל פוליטיקה מסריחה של משרד הבריאות ושות לא משתמשים כראוי במה שיש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר