עמק הצבאים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
עמק הצבאים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

אין מבקרים בפארק הצבאים – בעלי החיים מרשים לעצמם להסתובב חופשי. צפו

פארק הצבאים בימי הקורונה: "הצבאים מהר מאוד שמו לב לעובדה שאין בכלל אנשים בפארק, ולכן מרשים לעצמם להסתובב חופשי, בכל השטח", מתארת יעל המרמן סולר, מנהלת הפארק מטעם החברה להגנת הטבע

פורסם בתאריך: 3.4.20 15:08

פארק עמק הצבאים בירושלים נסגר לפני כשבועיים בעקבות הנחיות משרד הבריאות שאסרו על התקהלויות מחשש להתפשטות הקורונה – מאז, מספרים בפארק, בעלי החיים מסתגלים להיעדר המבקרים שהיו נוהגים לפקוד את הפארק 7 ימים בשבוע.

בפארק, שהינו אתר טבע עירוני, השייך לעיריית ירושלים ומנוהל על ידי החברה להגנת הטבע, מדווחים על שינוי בדפוסי ההתנהגות של החיות. "לצערנו, לפני כשבועיים, נסגר הפארק למבקרים, בהוראת משרד הבריאות. מאז, אנחנו רואים שינוי בהתנהגות של חיות הבר", מתארת יעל המרמן סולר, מנהלת הפארק מטעם החברה להגנת הטבע. "האתר בנוי כך שיש בו ליבה טבעית, המיועדת רק לחיות הבר ואזור לציבור הרחב. שני החלקים מופרדים באמצעות חבלול ושילוט שמבקש מהאנשים לא להיכנס לשטח הטבעי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



"הצבאים כבר התרגלו לכך ובימים רגילים, הם מסתובבים בעיקר בחלק שלהם. ניתן, כמובן, לראות אותם ממרחק של כמה עשרות מטרים ולעיתים אפילו מטרים בודדים", מוסיפה ומתארת המרמן סולר, "אבל הם ממעטים לעבור לחלק היותר אינטנסיבי, בו מסתובבים בני אדם".

"בלילה, לעומת זאת, כשהפארק סגור ואין אנשים, הם מסתובבים חופשי בכל הפארק. זה היופי באתר טבע עירוני, המאפשר את המעברים הללו וכך מגדיל עבור בעלי החיים את אפשרויות התנועה השונות, על פי שעות היום ומאפשר לנו, בני האדם, לצפות בטבע ממש מול העיניים, בהתנהגות הטבעית שלו ולא מאחורי סורגים, כמו בגן חיות".



"בימים האחרונים, בגלל שהפארק סגור ואין בו מבקרים, אנחנו רואים את התופעה הזאת", מציינת המרמן סולר. "גם בכל שעות היום – הצבאים מהר מאוד שמו לב לעובדה שאין בכלל אנשים בפארק, הם מרגישים מוגנים, כמו בלילה ולכן מרשים לעצמם להסתובב חופשי, בכל השטח. עם זאת, מהות המקום, כאמור, הוא אתר טבע עירוני, כלומר שילוב של חיות בר ובני אדם וזה לא כל כך נעים לראות פארק סגור. כולנו ממתינים בסבלנות לתום משבר הקורונה, שהשערים ייפתחו לקהל הרחב וכולם יוכלו ליהנות מהטבע והיופי, שיש פה".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר