תחנת האומה (נבון) -הקו המהיר מירושלים (צילום: שלומי כהן)
תחנת האומה (נבון) -הקו המהיר מירושלים (צילום: שלומי כהן)

תחנת הרכבת האומה: הפועל שצנח מגובה הגיש תביעה

לפי התביעה, לפני כשנתיים נדרש הפועל לפרק קונסטרוקציה של מתכת כבדה בגובה של כחמישה מטרים ללא שימוש במנוף - בעת העבודה הוא נפל לקרקע ונפצע באורח קשה. חברת אלקטרה בנייה: "העובד עבר תדריך בטיחות מקיף וצויד באמצעי הבטיחות הנדרשים"

פורסם בתאריך: 5.7.20 13:30

כתב תביעה הוגש לאחרונה לבית משפט השלום ברמלה נגד חברת "אלקטרה בנייה" על ידי פועל שעבד באתר הבנייה להקמת תחנת הרכבת "האומה" בכניסה לעיר, שצנח מגובה ונפצע.

העובד הגיש את התביעה באמצעות עורכת הדין יוליה שנקר, שבה נטען בין השאר כי בספטמבר 2018 נדרש העובד לפרק קונסטרוקציה של מתכת כבדה בגובה של 5 מטרים. התובע, יחד עם עובד נוסף, ביקשו, לפי כתב התביעה, מהאחראי בשטח להביא מנוף לפירוק הציוד, כיוון שלטענתם אין באפשרותם לרתום את עצמם כפי שדורשות תקנות הבטיחות על מנת להבטיח שלא יפלו. מנהל העבודה סירב לבקשתם להביא למקום מנוף, והורה להם להוריד את הקונסטרוקציה הכבדה לבדם. בכתב התביעה נכתב כי בעת שניסו העובדים לפרק את המתכת הכבדה ולמשוך אותה, נפלו העובדים מגובה של כ-5-4 מטרים, והתובע הוטח בעוצמה רבה ארצה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מכאן נפל הפועל - מתוך חומר התביעה של פועל שנפל מגובה בתחנת נבון (צילום: פרטי)

מכאן נפל הפועל – מתוך חומר התביעה (צילום: פרטי)


בתביעה מצוין כי מעוצמת הפגיעה נחבל העובד קשות בכל חלקי גופו ובעיקר ברגליו ובידיו, תוך שהוא סובל משברים מרוסקים ברגליו, שבר בשורש כף יד ימין, פגיעה עצבית ביד ופגיעה עצבית ברגל. בעודו נאנק מכאבים, פונה התובע למרכז הרפואי הדסה שם אובחנו פציעות קשות ושברים בגופו. בתביעה נטען כי במשך תקופה ארוכה מאוד התובע לא יכל לדרוך על רגליו והיה מושבת לחלוטין כשהוא ללא משפחה בישראל, מצב רוחו הדרדר מאוד והוא שקע בדיכאון. לאחר בדיקות מקיפות, הוחלט לנתח את התובע, אך עקב בעיות טכניות הוא לא נותח, והתובע המשיך לקבל טיפול בבית החולים קפלן ובמרפאה בקהילה.


מכאן נפל הפועל - מתוך חומר התביעה של פועל שנפל מגובה בתחנת נבון (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


בתביעה עוד נטען כי מעבר לנזק שנגרם לתובע ברגליו ובידיו בין היתר צליעה ברגל, התאונה הותירה בו חותם כבד בפן הנפשי ובפן הנוירולוגי, ומאז שאירעה ועד היום, הוא סובל מדיכאון כבד, מצב רוח ירוד, קשיי תפקוד בכל מישורי החיים, כמו גם העובדה שהתובע אשר היה אדם עצמאי לחלוטין לא יכול לבצע כיום פעולות בסיסיות.

הפועל תובע את חברת אלקטרה בנייה על סך 350 אלף שקלים עבור נזק מיוחד, ועוד סכום לשיקול בית המשפט עבור נזק כללי.


עו"ד יוליה שנקר (צילום: מיכל קושרוב)

עו"ד יוליה שנקר (צילום: מיכל קושרוב)


עו"ד יוליה שנקר, שמייצגת את התובע, מוסרת כי " לצערי קיים זלזול גדול מצד המעסיקים בתקנות הבטיחות שנכתבו בדם. כתוצאה מכך אנו שומעים חדשות לבקרים על תאונות קשות בעבודה ולעתים אף על קיפוח חיי אדם. על המעסיק להבטיח את תקינות העבודה באתר בנייה בכלל ובעבודה בגובה בפרט. אלמלא הפרה והזלזול העמוק של הנתבעת את חובתה, לא היה התובע נפגע כל כך קשה".

מאלקטרה בנייה נמסר בתגובה לתביעה כי "מדובר בתביעה כנגד חברת הביטוח של עובד קבלן משנה של חברת כוח אדם, שעבר תדריך בטיחות מקיף וצויד באמצעי הבטיחות הנדרשים. התביעה מטופלת בימים אלה בערכאות המקצועיות כנדרש".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר