יהודה בן יוסף, שני עסקים להשכרה במרכז העיר (צילום: פרטי)
יהודה בן יוסף, שני עסקים להשכרה במרכז העיר (צילום: פרטי)

מחזיק תיק העסקים יהודה בן יוסף ל"כל העיר": "60 אחוזים מהעסקים בעיר למדו להסתגל למצב"

בעקבות תיעוד "כל העיר" של עשרות חנויות הרחוב למכירה ולהשכרה במרכז העיר - מחזיק תיק העסקים יהודה בן יוסף מדבר על המשבר הכלכלי הקשה ביותר של העיר: "אני לא רואה את עולם העסקים קורס לגמרי ומתמוטט"

פורסם בתאריך: 4.11.20 08:03

העסקים ברחבי ירושלים נכנסו למשבר הכלכלי הקשה ביותר בתולדותיה של העיר – אולם, מחזיק תיק העסקים בעיריית ירושלים יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח) סבור כי "60 אחוזים מהעסקים למדו להסתגל למצב, 80 אחוז מהם יצליחו לעבור את הגל הזה וגם את השלישי", כך הוא אומר היום בשיחה עם "כל העיר". ולדבריו, כ-60-40 עסקים מהעסקים נסגרו בעיר, שזה המון".

על רקע התמונות הקשות של עשרות חנויות ריקות במרכז העיר המוצעות להשכרה ולמכירה, בן יוסף מתייחס למצוקה הקשה של בעלי העסקים בעיר ולהיערכות העירייה לקראת גל התפרצות שלישי של הנגיף, שבהמשך לכך, לפי כל התחזיות, יגרור סגר שלישי. "יש באמת מספר לא מבוטל של עסקים שנפגעו במרכז העיר, התחושה היא קשה מאוד, מורכבת מאוד, ויש פניות רבות של בעלי עסקים אלי לסיוע כזה ואחר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לדבריו של בן יוסף, "כשישה אחוזים בערך מהעסקים במרכז העיר נסגרו, אני לא יודע אם הם לא ייפתחו בהמשך. אני חושב שצפויה להתרחש ירידה דרסטית במחירי השכירויות של העסקים". לדבריו, במקביל לסגירת העסקים, נפתחים בעיר עסקים חדשים: "יש עסקים חדשים שנפתחים, בשבוע שעבר הייתי ב-4 מקומות שנפתחו בהם עסקים חדשים. צרחך לומר שיש גם פתיחה, ולא רק סגירה של עסקים. אני לא רואה את עולם העסקים קורס לגמרי ומתמוטט, אני כן רואה כללי משחק חדשים – כמו למשל מחירי שכירויות שפויים יותר, שיירדו בצורה משמעותית. בעל בית שלא יתאים את השכירות שלו לעסק ימצא את המקום ריק ואת הנכס סגור, כשבעלי הנכסים יבינו שהם צריכים לחיות בעולם אחר נראה פתאום שפה נפתח עסק ושם נפתח עוד עסק. צריך להבין שיש גם מגמה שהיא לא קשורה לקורונה, וזו העלייה בקניות באונליין. היום אנחנו רוכשים הרבה דברים באמצעות האונליין, והקורונה נתנה לזה חיזוק והאיצה את זה. אנחנו בעירייה שילבנו והנגשנו את האופציה הזאת לעסקים הקטנים".


מרכז העיר, חנות להשכרה בשל משבר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

(צילום: שלומי הלר)


כיצד העירייה מתכוונת להקל על בעלי העסקים בירושלים?
"אני חושב שצריכה להיות התנהלות חכמה שמנטרת את העסקים שנפגעו, ואיתם מיטיבה יותר מהעסקים שפחות נפגעו. נושא הארנונה זה כבר לא דרך העירייה, אלא דרך המדינה שבודקת את המחזור של בעל העסק, ועל פי זה מחליטים מה הלאה, וכיצד היא משפה את בעל העסק על ההפסדים", מבהיר בן יוסף. "אנחנו כרגע בודקים איך אנחנו מעבירים תקציבים מכאן לכאן בשנת התקציב הבאה – 2021, ובודקים הרבה אופציות איתן ניתן להקל על בעלי העסקים ולסייע להם, כמו למשל הארכת ביטול אגרות השילוט והצבת מתקנים בחוץ".

על המצב האבסורדי שבו עסקים רבים ברחבי העיר עדיין לא פתוחים לקהל, באופן שפוגע אנושות בכלכלת העיר, אומר בן יוסף כי "העסקים חייבים להיות פתוחים. ברור לכולנו שגם אם מחר ימצאו חיסון ייקחו כמה חודשים טובים עד שנצא מהברוך הזה. לחסן 10 מיליון איש זה לא ביום אחד, אלא זה תהליך ארוך ומייגע. מה גם שבחודשים הקרובים לא רואים את החיסון באופק, ולכן אין לנו ברירה ונצטרך ללמוד איך לחיות בצל הקורונה. כמו שמערכת החינוך מתחילה להסתגל ללמידה בצל הקורונה, ומפיקה לקחים, כך נצטרך ללמד את העסקים לחיות בצל הקורונה".


מרכז העיר, חנות להשכרה בשל משבר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

מרכז העיר, חנות להשכרה בשל משבר הקורונה (צילום: שלומי הלר)


במתחם התחנה הוצבו קפסולות אירוח לסועדים, שישמשו גם לקראת החורף הקרב. תאפשרו ותתמכו בהצבה של מתקנים כאלו במרחב הציבורי?
"נשמח על כל דבר, יש דברים שנצטרך להביא לאישור משרד הבריאות ואז ניתן את כל התמיכה שלנו, כרגע זה נבחן והכל נמצא על הפרק".

אתה סבור שהעסקים הירושלמים יצליחו לשרוד סגר שלישי?
"80 אחוזים מהעסקים שעדיין פועלים יצליחו לעבור את הגל הזה וגם את השלישי, בתנאי שנעמיד להם כלים. כמו למשל, לבעלי עסקים שלא יודעים להשתמש בכלים טכנולגיים נצטרך להנגיש את הטכנולגיה, אני מעריך שיהיה גם גל שלישי ואנחנו צריכים לחיות בהבנה של איך נתמודד איתו, ולא אם הוא יקרה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב העיר

    יהודה בן יוסף קרא לרחוב שלו שלמה בן יוסף ובניו יזם פינוי בינוי בשלמה בן יוסף
    כמה צרופים

  2. אלירם

    גם בדומינו לא כל הקוביות נופלות בבת אחת.
    כל עסק שנופל זה מכה לעסקים אחרים בסביבה שלו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר