ח"כ יועז הנדל (צילום: אילן בשור)
ח"כ יועז הנדל (צילום: אילן בשור)

ח"כ יועז הנדל ל"כל העיר": "כל עוד המשטרה מפחדת לאכוף, הרוב השפוי בירושלים יסבול"

ח"כ יועז הנדל, חבר מפלגת "תקווה חדשה" בראשותו של גדעון סער, מתייחס בשיחה עם "כל העיר" לסוגיות הבוערות ביותר של ירושלים: האכיפה הסלקטיבית במגזר החרדי, קריסת בעלי העסקים והשלכות הסגר

פורסם בתאריך: 4.2.21 18:33

חבר הכנסת יועז הנדל, 45 , לשעבר שר התקשורת, יו"ר רשימת "דרך ארץ", מאדריכלי ממשלת האחדות, כשהיה בסיעת "כחול-לבן" – כיום, לאחר שהצטרף למפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער, הוא תוקף בחריפות את ממשלתו של בנימין נתניהו ומאשים אותה במצב תחלואת הקורונה הקשה שבו נמצאת ירושלים.

"דרושה אכיפה אחידה בכל מקום", מציין הנדל בשיחה עם "כל העיר", "לא יכול להיות שיש אזורים אפורים אליהם המשטרה לא נכנסת. אני עוסק בירושלים שנים רבות, ולא מדובר רק במגזר החרדי – יש גם שכונות ערביות שהן לכאורה חלק מירושלים אך בפרקטיקה לא אוכפים בהן חוק וסדר. אני לא מאשים את הדרג המבצע, אלא את דרג מקבלי ההחלטות. בסופו של דבר נפגע הרוב השפוי שרוצה לחיות בשלום ובבריאות. כל עוד המשטרה מפחדת לאכוף, וכל עוד ישנה הזנחה מתמדת מצד הממשלה והמשרד לביטחון פנים, הרוב השפוי בירושלים יסבול. הסגר בירושלים לא היה אפקטיבי כי לא בוצעה אכיפה שוויונית בכל מקום, ואוחנה לא מוכן לתת את ההנחיות הנכונות למשטרה. אני לא מאשים את השוטרים, אני מאשים את מי שבמשך עשור מזניח את המשטרה מטעמיו האישיים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


היית שר בממשלה – פעלת על מנת שהאכיפה תהיה שוויונית?
"כשר תקשורת זיהיתי מגמה בעייתית במגזר החרדי ובמגזר הערבי: היעדר תשתיות – גם בנושא של חוק וסדר. ביקשתי לשמש פרויקטור למגזרים אלו, ושבמסגרת תפקידי אהיה אמון גם על האכיפה. כמובן שהצעתי לא התקבלה כי אז היה נראה שאנחנו 'אחרי', ואף אחד לא רצה לחשוב טיפה קדימה. נתניהו לא רצה להתעסק עם האזורים הבעייתיים במדינת ישראל והגענו לסגר שלישי עם אותן הבעיות שהיו. לכאורה – נבואה שהגשימה את עצמה".

מרכז העיר ירושלים מלא בחנויות שעומדות להשכרה, למכירה ולמסירה, עסקים רבים כבר נסגרו. בזמן שאנו שומעים הבטחות לגבי סיוע נוסף – נראה שאין מתווה ממשי על הפרק שיסייע לאותם אנשים שקורסים או כבר קרסו. כיצד תפעל לסייע להם?
"המציאות הזו איומה ונוראה. היא מתחילה ונגמרת בחוסר יציבות פוליטית, שמובילה להחלטה של נתניהו לא להעביר תקציב מטעמיו האישיים, וממשיכה לעובדה ששר האוצר מתעסק בטריקים פוליטיים במקום בקידום כלכלי. בסוף הוא גם נכשל במשימה היחידה שהיתה לו – להעביר תקציב למדינה. חלק מההתמודדות עם הקורונה היא לוודא שיש תמריץ להפוך אזור לירוק. אם אין אכיפה אחידה ואין יציאה דיפרנציאלית אז גם אין תמריצים. התמריץ הכי טוב הוא להחזיר את בתי העסק בירושלים לשגרה כמה שיותר מהר ברגע שהאזור הופך ירוק. כשאין תמריץ, מה שאנחנו מוצאים זה הרבה עסקים, שפשטו את הרגל. צריך להעניק כסף כדי לעזור לאותם עסקים לקבל חכות ולא דגים. הדגים האלה שמחלקים – 500 שקל, 200 שקל, זה לא רציני. זה אומר שישראל כץ מעולם לא החזיק עסק בימי חייו. גם אם מחר בבוקר יש כאן 100 אחוזים מחוסנים ואפס הדבקה – את המשבר עם העסקים הקטנים לא פתרנו. לכן, המשימות המרכזיות הן יציאה דיפרנציאלית ואפס הדבקה, ואת זה עושים בעזרת עצירת נתב"ג לחלוטין וסגירת שכונות אדומות, ולאחר מכן סיוע ישיר ומשמעותי לעסקים".

הנדל, 45, מתגורר עם משפחתו בנס הרים, בעל תואר דוקטור להיסטוריה, ועד לפני עשור הוא שימש כראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, בראשות נתניהו, אך לאחר פחות משנה בתפקיד הוא התפטר בעקבות פרשת נתן אשל. הנדל, כזכור, יחד עם צביקה האוזר והמזכיר הצבאי דאז יוחנן לוקר פנו ליועץ המשפטי לממשלה ומסרו לו מידע על חשד לפיו אשל הטריד מינית עובדת בלשכה, בהמשך הורשע אשל בדין משמעתי בעסקת טיעון על "צילום לא מקובל".


ח"כ יועז הנדל (צילום: אילן בשור)

ח"כ יועז הנדל (צילום: אילן בשור)


הנדל, שבעבר היה עיתונאי, מגיש רדיו וראש המכון לאסטרטגיה ציונית, נחשב למשתייך למחנה הימין הליברלי, ונדמה כי כעת, מתוך שורות מפלגתו החדשה של סער, כירושלמי לשעבר, הוא מנסה איכשהו לקרוץ גם לקול החילוני בירושלים.

נראה שתמיד שוכחים את החילונים שגרים בירושלים – יותר ויותר שכונות בעיר הופכות לחרדיות ואין תחבורה ציבורית בשבת. כיצד תפעל עבור הצרכים של המגזר החילוני?
"שאלו אותי לא מזמן במועצה אזורית: 'מה תעשה בשביל היישובים באזור?' עניתי: 'כלום. מה שאני אעשה בשביל שאר מדינת ישראל'. אז גם ירושלים לא שונה משום מקום אחר. יש לה שוני אחד – שהיא עיר הבירה שלנו. אני באמת מאמין בנשמה היתרה של העיר, מעבר לכך שגם גרתי בטשרניחובסקי ובסן סימון, כך שאני עדיין חצי ירושלמי בלבי. אכן בירושלים יש גם תהליכים של התחרדות ובריחת צעירים, ולכן מוקצים משאבים מיוחדים במטרה להשקיע בעיר, לפתח אותה וליצור מקומות עבודה ואטרקציות. את זה עושה ראש העיר ברמה המוניציפלית מתוך הבנה ורגישות. אין ספק שצריך להביא לעיר יותר צעירים, ולספק הרבה יותר אפשרויות עבור התושבים".

אז אתה תומך בתחבורה ציבורית בשבת, או מתנגד אליה? אתה לא חושב שיש להפעיל תחבורה מצומצמת למקומות חיוניים כמו בתי החולים הדסה ושערי צדק ולמתחמי בילוי בעיר כמו מרכז העיר ומתחם התחנה?
"יש כיום מקומות ברחבי הארץ שמפעילים תחבורה של העירייה בשבת, כמו ברמת גן ובתל אביב. בוודאי שאני בעד תחבורה ציבורית בשבת במקומות חילוניים בירושלים, אבל זה צריך לקרות מתוך רגישות לעיר – בה יהיה יותר מסובך לעשות זאת".

אתה למעשה מיוזמי ממשלת האיחוד, ואחר כך גם היית ממפרקיה. אזרחים רבים שהצביעו לכחול לבן הרגישו שהוליכו אותם שולל. כעת הצטרפת למפלגתו של סער. אחרי הזיגזג הזה, למה שיצביעו לך?
"בדקנו את הסקרים אודות מצביעי כחול לבן, וראינו שיש הרבה מאוד מצביעי ימין שהתחייבנו בפניהם שלא נקים ממשלה עם הגורמים הקיצוניים שלא מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – המשותפת והכהניסטים. ואכן עמדנו בהתחייבותנו. 'תקווה חדשה' זוהי קבוצה של מרכז-ימין שם נמצא רוב הציבור הישראלי שרוצה להחליף את נתניהו. אני, כמי שדווקא תמך בממשלת האחדות, כיוון שחשבתי שהחלופות האחרות רעות יותר, אומר חד וחלק שלא תהיה הזדמנות נוספת. בסוף הבחירות האלו הן סביב העובדה שאמון הציבור נפגע, ואנחנו המדינה הדמוקרטית היחידה שהולכת לבחירות בפעם הרביעית בשנתיים. האכזבה הזו מחייבת אותנו להציב תקווה ולהתמודד עם הפילוג, חוסר היציבות וחוסר האמון בצורה אחרת. הצטרפתי לגדעון סער כי אני מאמין ויודע שהאפשרות היחידה להחליף את נתניהו היא הוא".

לסיום, אנחנו מקבלים לא מעט הודעות למערכת מתושבים מודאגים בירושלים על טכנולוגיית ה-G5, רשת התקשורת החדשה. כשר התקשורת לשעבר, מה יש לך לומר להם?
"אין שום סיבים ב-G5, לא זנבות ולא קרניים. מדובר בהתקדמות טכנולוגית, שהיתה לי הזכות להוביל. האנטנות שנפרסות ברחבי הארץ מורידות את הקרינה ולא מעלות אותה, הן מצילות חיים – מאפשרות לרכבים לדבר עם רמזורים, חקלאות מתקדמת, רפואה מרחוק, ניתוחים מרחוק, יש הרבה מאוד השלכות לכניסה לעולם הטכנולוגיה הזה שבעצם מאפשרת למדינת ישראל עוד מנועי צמיחה. אני שמח שגם בירושלים, אחרי הרבה מאוד בקשות של תושבים ואחרי כמעט עשור שלא הוקמה אפילו אנטנה אחת – הצלחנו בשנה האחרונה לקדם את הצבתן של כמה אנטנות. כעת תושבים ברמות ובאזורים נוספים נהנים מקליטה סלולרית טובה יותר". 


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליועז

    ידעת שנתניהו לא יתן לכם כוח והשפעה ולמרות זאת במו ידיך יצרת את הממשלה הזו. ידעת שנתניהו מושחת ולמרות זאת סירבת לכל אופציה אחרת.
    אם אחרי הבחירות האלו תקום ממשלת שחיתות לעולם לא אסלח לך

  2. ליועז

    התשובה שלך לגבי ממשלת האחדות לא משכנעת. רוב תומכי כחולבן התנגדו לישיבה עם נתניהו.
    הדרך ההוגנת היחידה הייתה לעשות הצבעה בין חברי המפלגה ולבדוק מה רוב חברי המפלגה רוצים- אחדות או ממשלה עם המשותפת. אתם הטלתם וטו ומנעתם את מימוש רצון רוב המצביעים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר