חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)
חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)

הצניחה בתחלואת הקורונה בירושלים – לצד הזינוק בהיקף המתחסנים

במחלקות הקורונה בבתי החולים בירושלים מדווחים על ירידה משמעותית במספר החולים במצב קשה; אירועי התחסנות נערכים ברחבי העיר. הנתונים המעודכנים

פורסם בתאריך: 23.2.21 08:31

כשפורים בפתח ואיתו ההגבלות הצפויות במהלך החג – נראה כי ירושלים מצליחה להוריד את היקף התחלואה, ולצד זאת נרשם זינוק במספר המתחסנים בעיר, וזאת אחרי תקופה של האטה מדאיגה.

אם לפני חודש מספר החולים הפעילים בירושלים היה למעלה מ-10,000, כיום ישנם בעיר 4,590 מאומתים, כאשר אתמול אובחנו ביממה האחרונה 451 נדבקים חדשים. חלוקת החולים היא – 218 במזרח העיר, 111 – במגזר הכללי, 97 – במגזר החרדי ו-25 למגזר לא משויך. כמו כן, באותה יממה 821 תושבים דיווחו כי החלימו מהנגיף.

לפי נתוני הרמזור גם היקף השכונות האדומות בירושלים הצטמצם. כיום אלו השכונות האדומות בעיר – שועפאט, עיסאוויה, א-טור, כפר עקב, בית צפאפא, ראס אל עמוד, מ.פ שועפאט, ענאתא ובית חנינא.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גם במחלקות הקורונה בבתי החולים בירושלים מדווחים על ירידה משמעותית במספר החולים הקשה. בהדסה מאושפזים הבוקר, שלישי, 89 חולים – מתוכם 65 במצב קשה וקריטי, 22 מהם מונשמים; בשערי צדק מאושפזים הבוקר, שלישי, 75 מטופלים – 35 במצב קשה, מתוכם 16 במצב קריטי.

ובהרצוג מאושפזים, הבוקר, שלישי, 22 חולים – 8 במצב קשה, 1 במצב בינוני, 13 במצב קל. לדברי ד"ר קובי חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג: "לאור הירידה המשמחת בכמות החולים הקשים, אני צופה שבתקופה הקרובה, נקלוט חולי פוסט קורונה מונשמים רבים. כמרכז הרפואי המוביל בישראל בתחום ההנשמה, בהחלט ערוכים לטפל בהם".

לצד זאת נראה כי מבצע החיסונים בירושלים נכנס להילוך גבוה. לפי נתונים שנמסרו מעיריית ירושלים ביום ראשון בוצעו 8,222 חיסוני מנה ראשונה בירושלים. עד כה חוסנו בעיר 299,927 איש במנה הראשונה ו-192,776 במנה השנייה.


חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)

חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)


כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" – היום, שלישי, צפוי אירוע מתחסנים ענק בארנה המיועד לבני נוער ולצעירים, בהשתתפות משפיעני הרשת ליאל אלי ואוראל צברי. 

בנוסף, יפעל מתחם חיסונים לקורונה של מד"א במעבר קלנדיה במזרח ירושלים, בין השעות 10:00 ל-20:00, המיועד לקהל יעד של אלפי מתחסנים תושבי כפרי האזור, גם אלו המתגוררים מחוץ לגדר, בעלי תעודת זהות כחולה.

כמו כן, מתחמי חיסונים נוספים יפעלו בכיכר ספרא מהשעה 10:00 עד השעה 20:00; בשדרות גולדה מאיר 474, אולם ספורט, מעלה רמות מהשעה 16:00 עד השעה 21:00; וברחוב תורה ועבודה 6, בית וגן, מהשעה 16:00 עד השעה 21:00.


חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)

חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)


אתמול, שני, נערך הפנינג חיסונים בשוק מחנה יהודה – מאות הגיעו להתחסן ללא צורך בהזמנת תור."אנשי מד"א חיסנו כ-500 עוברי אורח מגיל 16 ומעלה, בהם קשישים, שחלפו במקום והתחסנו באופן ספונטני וללא צורך בקביעת תור", מסרו במד"א ירושלים.

מנכ"ל מד"א אלי בין מציין כי "מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי גאה לקחת חלק במבצע החיסונים הלאומי ולהנגיש את החיסונים כלל אזרחי המדינה. אני קורא באופן אישי ומבקש מכל מאות אלפים מאזרחי מדינת ישראל מעל גיל 50 אשר טרם התחסנו – הגיעו אלינו והתחסנו למען בריאותכם ובריאות משפחתכם. יחד, בערבות הדדית ובפרויקט משותף לכלל הקהילה – נצליח למגר את המגפה ולשוב לשגרת חיים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חחחח

    חחח מה זאת החלוקה הזאת?!
    מזרח העיר, חרדים אוכלוסייה כללית…

    תגידו ערבים יא גזענים

  2. נעמה

    זו חלוקה שבאה לפאר ולרומם את החרדים,שככה הם נפרדים במכוון מן העם,מתעלים על כולנו באלף רמות ,ופתאום נתן הם האל מכה ניצחת,והם שוב ניצחו את המגפה.מעתה והלאה יהיה יום מיוחד בו ירקדו,חס וחלילה על קברו של הרבי ביבי,שהצליח למגר את החיסון,כי נתן לו האל ישועות ושמחות,אוי…צריך למצוא איזה הר לא בנוי שם ניתן יהיה להדליק את מדורות השמחה.חהחהחה

  3. איש של אמת

    אתם חסרי אחריות ומעודדים אנשים בריאים להתחסן.. הדם שלהם יהיה על הידיים שלכם.
    אין רופא בעולם שיודע מה ההשלכות של החיסון מהסיבה הפשוטה שהוא יצא רק מלפני כמה חודשים בודדים, אז מספיק עם השקרים וההטעיות. אנחנו רוצים חיים נורמלים בישראל, לא חיים בהם אנו חייבים להיות שפני ניסיונות של חיסון ניסיוני שלא יהיו ידועות תופעות הלוואי שלו בשנים הקרובות. שוב, אם אתם מעודדים אנשים בריאים להתחסן, הדם של המחוסנים בידיים שלכם. תזכרו את זה
    ותזכרו ש99.7% מהציבור לא מושפע מהקורונה, למה צריך לסכן מיליוני ישראלים בריאים שיחלימו מהקורונה, בחיסון ניסיוני שעלול לסכן את בריאותם של אותם מיליונים?
    הדם שלהם יהיה על הידיים שלכם.

  4. יודעת דבר

    כנראה שלא קראת שהטכניקה עליה מבוסס החיסון, MRNA,
    קיימת יותר מעשור . כנראה לא קראת שלא מזריקים נגיף מומת, אלא חלבון שיוצא מהגוף בהקדם. כנראה שלא קראת שלא נברא החיסון שיש לו תופעות לוואי אחרי שנתיים.
    הקורונה הורגת, החיסון לא.
    לך לקרוא על תופעות פוסט-קורונה של "מחלימים", שנשארים עם קוצר נשימה, פגיעה באיברים פנימיים ועוד תופעות כרוניות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר