הדמיית ההפרדה המפלסית בצומת אורה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיית ההפרדה המפלסית בצומת אורה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

תוכנית המנהרות בצומת אורה נבלמה: הפרויקט יעבור הליך תכנון מחודש

הישג לארגונים הירוקים: ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ביטלה את החלטת הוועדה המחוזית, שאישרה את התוכנית להפרדה מפלסית בצומת אורה, והחליטה כי זו תחזור לתיקונים ולהשלמות; מינהל התכנון בתגובה: "המינהל מתכוון להביא את החלטת ועדת המשנה לעררים לדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה בקרוב"

פורסם בתאריך: 1.3.21 12:06

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ביטלה אתמול, ראשון, את החלטת הוועדה המחוזית ירושלים, שאישרה את התוכנית להפרדה מפלסית בצומת אורה, והחליטה כי הפרויקט יחזור לתיקונים והשלמות. זאת אומרת, התוכנית תעבור הליך תכנון מחודש.

בין המתנגדות לפרויקט – החברה להגנת הטבע. "בחברה להגנת הטבע מברכים את ועדת המשנה לעררים, על ההחלטה לביטול ההפרדה המפלסית וקוראים לוועדה המחוזית ירושלים", מציינים בחברה להגנת הטבע, "לגנוז את התוכנית ובמקום לקדם עוד ועוד תכניות, הרסניות לטבע, לסביבה ולתושבי ירושלים, לקדם, ביחד עם הציבור ועם ארגוני הסביבה, את התכנית של החברה להגנת הטבע, לגן לאומי הרי ירושלים ומעיינותיה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



כפי שפורסם ב"כל העיר", התוכנית, שהוגשה על ידי משרד הבינוי והשיכון ביוזמת צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, מציעה הפרדה מפלסית בצומת אורה באמצעות מערכת של שתי מנהרות נפרדות – מנהרה לכל כיוון – שבהן תזרום התנועה בין דרך קוליץ (כביש גבעת משואה) לכביש הגישה להדסה עין כרם (כביש 396). יתר התנועה בצומת אורה, כולל הרכבת הקלה, תעבור על פני הקרקע. כמו כן, התוכנית מתווה כביש חדש עבור תנועת כלי רכב מכיוון בית החולים הדסה עין כרם לכיוון צומת אורה, במקביל לכביש הקיים כיום, כביש זה עובר בחלקו במנהרה בדופן ההר.

הארגונים הירוקים, שמתנגדים להפרדה המפלסית, גייסו לפני שנתיים שחקן חיזוק – עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, שאינו מתגורר בירושלים ומשמש כיום כמנכ"ל ארגון מגדלי הבקר בישראל. בשיחה עם "כל העיר" הוא הסביר את התנגדותו: "אני חושב שזה מאבק חשוב. הפרויקט מאוד בעייתי, כאשר נושא הפרבור בירושלים הוא בעייתי – ברגע שיש כביש טבעת, אין צורך לבנות דרך חדשה, אלא יש לקחת את מה שכבר יש ולהוסיף מרווח קצר. כביש הטבעת המערבי הוא דרך שלמה להתחלות בנייה בכל מערב ירושלים. בעיני – זו כמו להחזיר את תוכנית ספדי בדרך אחרת, ולכן חשוב להתנגד ולהיאבק בה".

שדולת ירושלים בת-קיימא מברכת על קבלת הערר שהוגש בנושא ההפרדה המפלסית: "שימור הרי ירושלים איננו נדרש רק מכיוון שיש מספיק עתודות קרקע לבנייה בתוך גבולות הבינוי של העיר, אלא גם מכיוון שתשתיות הטבע והמים של הרי ירושלים הן תשתיות נותנות חיים עבור כל תושבי ירושלים ומרכז הארץ".

גם מטה יהודה התנגד לתוכנית. עו"ד איל מאמו, שותף ומנהל (במשותף) של מחלקת נדל"ן תכנון ובנייה במשרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות', שמייצג את מטה יהודה, מסר כי "מדובר בתוכנית הרסנית לאזור, שהוגשו כנגדה אלפי התנגדויות, הן על ידי גופים כמו מטה יהודה, החברה להגנת הטבע ותנו לחיות לחיות והן על ידי תושבי ירושלים ומטה יהודה. תושבי ירושלים טוענים כי חיסול השטחים הירוקים מסביב לעיר למעשה משפיע על ההחלטה שלהם להתגורר בה, ותושבי מטה יהודה טוענים כי על פי התכנית, שטחים השייכים למטה יהודה – ביניהם שטחים חקלאיים רבים, יסופחו לירושלים, ומושב אורה יוצמד לעיר. למעשה השטחים של אורה ועמינדב ייאבדו את אופיים כיישובים כפריים ויהפכו לשכונות בירושלים. לתכנית רכס לבן ישנה השפעה דרמטית מבחינה תנועתית, במקום שנמצא בכשל כבר היום. היום קיבלנו את החלטת המועצה הארצית בערר על התכנית שנועדה לייצר את תשתית תחבורתית לשכונה על ידי הפרדה מפלסית בצומת אורה, אשר ביטלה את החלטת הועדה המחוזית בעניין. ברגע שההחלטה לתשתית התחבורתית בוטלה, תכנית 'רכס לבן' תעוכב עד שיימצא פתרון לנושא הזה אם בכלל, שכן תכנית זו מהווה תנאי לאישור תכנית רכס לבן".

ממינהל התכנון נמסר בתגובה: "קידומה של התוכנית נעשה בתיאום מלא עם היועץ הסביבתי של הוועדה (מתכנן מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה), שקבע שנעשתה בדיקה סביבתית מקיפה ואין צורך בהכנת תסקיר סביבתי נוסף. מדובר בתוכנית קריטית לאיכות חיי התושבים באיזור, שתיתן מענה לעומסי התנועה בצומת אורה העתידיים המורגשים כבר היום, ולשפר באופן משמעותי את יעילות התחבורה הציבורית תוך מתן עדיפות לתנועת הרכבת הקלה העתידה לפעול בצומת. כמו כן, התוכנית תאפשר תנועת באמבולנסים וכלי רכב מהשכונות הדרומיות של ירושלים לבית החולים הדסה עין כרם. מינהל התכנון מתכוון להביא את החלטת ועדת המשנה לעררים לדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה בקרוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יהודי יקר

    מציע לארגונים ולפעילים השונים בנושא
    להפסיק להיות כל הזמן רק "דובי לא רוצה"
    וליזום, כן ממש ליזום חיפוש אחרי קרקעות בגבולות ירושלים, אליהם אפשר להתרחב.
    העניין לא מסובך מאוד, ואם אתם עוסקים בזה, זה יעזור לכם גם פסיכולוגית שלא תיהיו רק באנרגייה שלילית.
    לדוגמה כל הקרקעות מגבעת זאב, הרים שלמים חשופים ללא יער, למה לא להתרחב לשם?
    מאמין שיש עוד מקום לא מיוער, שטוב יהיה שירושלים תתפתח ותבנה לכיוונו.
    בכל מקרה, זה הכיוון הנכון לעסוק בו, ואם ראש העיר רוצה לקדם את זה, הוא יקנה את עולמו.
    הטבע באמת חשוב לירושלים, והבינוי גם, תחפשו דרך לשלב ביניהם.
    דבר נוסף: כל עניין השימור בירושלים לא מטופל כנדרש, והוא חשוב אף יותר מהטבע. מדובר על הרס שיטתי בידי חזירי נדלן, חייבים כוחות חזקים מאוד בשביל להדוף אותם ואף להילחם בהם

  2. אלי

    השטחים הירוקים היחידים שנשארו לירושלים ואסור לוותר ולהרוס אותם בשביל בטון – לא לבנייה של הכביש ולא לשכונת רכס לבן .
    פגיעה בטבע ובחיות הבר .

  3. אזרח שאיכפת לו

    בינתיים היתחמק היום ראש העיר מלהגיע להפגנה
    כנגד הבנייה הצפויה בארמון הנציב ,בגבעת האנטנה.
    המקום ראוי לשמור בגלל צמחיה נדירה ונוף ייחודי. לכן אין ספק כי תהיה ותיזכר לעד ,
    בכייה לדורות אם לא יישמר . כרישי נדלן שפלים ,זוממים להרוס את השמורה במיגדלי שחיתות
    נוסח "מיפלצות הולילנד" . החברה להגנת הטבע הקימה שבילי טיולים במקום וגם תושבי השכונה
    אספו כבר כ:300 חתימות כנגד יוזמת העירייה
    והועדה המחוזית שמניעיה ומגמתם לאפשר לחזירי הנדלן להישתלט ולהרוס את הנוף התנכי הנדיר.
    לכן התושבים יפגינו בעתיד בהמוניהם בכיכר ספרא
    כנגד המזימה הנאלחת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר