מרכז הפרישה העירוני (צילום: נוגה זיו)
מרכז הפרישה העירוני (צילום: נוגה זיו)

הכתובת החדשה ליוצאים לפנסיה: נחנך מרכז הפרישה העירוני לבני 60 ומעלה בירושלים

בטקס חגיגי חנכו אתמול, רביעי, ראש העיר משה ליאון, השרה לשוויון חברתי מירב כהן ומנכ"ל אשל-ג'וינט יוסי היימן את מרכז אפ +60 - מרכז הפרישה העירוני, שיעניק שירותים ייחודיים לפורשים מעולם העבודה

פורסם בתאריך: 16.12.21 13:11

אתמול, רביעי, במעמד ראש העיר משה ליאון, השרה לשוויון חברתי מירב כהן ומנכ"ל אשל-ג'וינט יוסי היימן, נחנך מרכז הפרישה העירוני לבני 60 ומעלה – מרכז אפ +60. המרכז החדש יעניק שירותים ייחודיים לפורשים מעולם העבודה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


העבודה מהווה מרכיב חשוב בחיינו. ביום בו אדם מפסיק לעבוד באופן קבוע, הוא ניצב בפני אתגר חדש למציאת מקורות חלופיים שיעניקו לו תחושות ערך, שייכות ומשמעות. תהליך הפרישה מציב אתגרים במישור האישי, הזוגי, הכלכלי והחברתי. זהו שלב קריטי ביכולתו של האדם להתמודד עם תקופת חיים חדשה, לנהל אותה בהצלחה ולחיות חיים שלמים בעלי משמעות. הצלחה או אי הצלחה של האדם לנהל את תקופת חיים זו, תשפיע עמוקות ותעצב את המשך חייו ואת תהליך הזדקנותו.

"מרכז אפ +60 של עיריית ירושלים, המשרד לשוויון חברתי וג'וינט-אשל, משמש כתובת עירונית המסייעת לפורשים למצוא את עצמם מחדש, מעודד לחיים של זקנה פעילה ומעניק מעטפת תמיכה לניהול תקופת החיים החדשה ולהזדמנויות הרבות שלצדה", מציינים בעיריית ירושלים ומדגישים כי "הדבר נעשה באמצעות מגוון פעילויות הכוללות בין השאר ליווי ואמון אישי, סדנאות לקידום אורח חיים בריא, קורסי מחשב וסמרטפון, סדנאות להתנהלות כלכלית נכונה ועוד. הסדנאות מועברות על-ידי מיטב אנשי המקצוע, מרביתן ניתנות חינם או בהשתתפות סמלית בלבד".


חנוכת מרכז הפרישה העירוני לבני 60+ (צילום: יוחאי צוברי)

חנוכת מרכז הפרישה העירוני לבני 60+ (צילום: יוחאי צוברי)


ראש העיר משה ליאון: "מדובר בשירות חשוב ומשמעותי המסייע לתושבי העיר הפורשים מעבודתם להתמודד עם מעבר לשלב חדש ובלתי מוכר, המלווה לעיתים בחששות ומייצר אתגרים לא פשוטים. עיריית ירושלים פועלת לפיתוח ולהרחבת המענים עבור התושבים הוותיקים ומשקיעה בקידום רווחתם למען שמירה על איכות חייהם".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "הרבה פעמים כשחושבים על תקופת הפנסיה היא נתפסת כתקופה שאפשר לנוח, ליהנות, וממש לנצל את הזמן החדש שנוצר. אבל לרוב האנשים זה ממש לא המצב. אני פוגשת יום יום אנשים שהיציאה לפנסיה תפסה אותם בהפתעה גמורה. לא כי הם לא ידעו שזה עתיד להגיע, פשוט כי המעבר בין ההילוך הגבוה של העבודה, תחושת משמעות, והתחושה של יציבות כלכלית וחיוניות, למצב שבו החיים שלהם משתנים- משאיר אותם עם הרבה מאוד סימני שאלה וחוסר ביטחון בנוגע למצבם החדש. במשרד לשוויון חברתי הקמנו מרכזי הכנה לפרישה, שעונים בדיוק על הנקודה הזו. עד היום, במסגרת פיילוט שעשינו, עברו במרכזים אלו כ-11,000 אזרחים ותיקים והתוצאות מצוינות. בימים אלו אנו פועלים על מנת שבקרוב ייפתחו 12 מרכזים חדשים בערים שונות, דבר המהווה בשורה גדולה. לצד ההתרחבות שלנו על פני כל המדינה אנחנו בונים תכנית שתסייע לנו להגיע אל הפורשים שבדרך באופן שיטתי ולהציע להם את מגוון הכלים הללו שיכולים לסייע להם בתכנון השלב הבא בחייהם".

מנכ"ל ג'וינט-אשל יוסי היימן: "מרכזי אפ +60 הם הפתרון המתקדם ביותר כיום בישראל ולאחריותה של הרשות המקומית במעבר מעולם העבודה לתקופת החיים החדשה, והמשך מעורבותם של האזרחים הוותיקים כמשמעותיים בעיר. אני מקווה שתושבי ירושלים יפיקו תועלת מן המרכזים ויצליחו באמצעותם לקבל כלים שיסייעו להם לחיות בביטחון כלכלי, בתחושת שייכות לחברה ובבריאות טובה תוך נרמול השינויים הכרוכים בתקופת חיים זו".

יצוין כי מרכז הפרישה העירוני, הממוקם ברחוב הפלמ"ח 53 עבר במהלך השנה האחרונה שיפוץ נרחב ומושקע, ומזמין את תושבי העיר הפורשים מעבודתם להגיע וליהנות ממגוון התוכניות והסדנאות המתקיימות במקום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית שמזהה בלבולי מוח פופוליסטים

    אל דאגה.עוד כמה שנים המבנה יהפוך לישיבה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר