גלילה רון פדר (משמאל עם כיוום השעון) מרים נאור, חיים זקן, אברהם ישראל גליס, נדים שיבאן, אריה ויסמן (צילומים: יעקב, מארק ניימן-לע"מ, פרטי, באדיבות קבוצת ויסמן, באדיבות ארגון בוני ירושלים, שרון דרעי)
גלילה רון פדר (משמאל עם כיוום השעון) מרים נאור, חיים זקן, אברהם ישראל גליס, נדים שיבאן, אריה ויסמן (צילומים: יעקב, מארק ניימן-לע"מ, פרטי, באדיבות קבוצת ויסמן, באדיבות ארגון בוני ירושלים, שרון דרעי)

יקירי ויקירות ירושלים 2022: בין מקבלי האות השופטת מרים נאור, הסופרת גלילה רון פדר והקבלן חיים זקן

ועדה בראשות השופט דוד חשין בחרה ב-12 יקירות ויקירי היר, אשר יקבלו את האות ביום ירושלים הקרוב. עוד נבחרו: הגב' מרים בן דוד, פרופ' משה בר אשר, הגב' דניאלה גולן, מר אריה ויסמן, הרב אברהם ישראלי גליס, ד"ר יצחק ליפשיץ, הרב אליהו מדינה, עו"ד שוקי קרמר ומר נידם שיבאן

פורסם בתאריך: 20.1.22 14:43

הגב' מרים בן דוד, פרופ' משה בר אשר, הגב' דניאלה גולן, מר אריה ויסמן, מר חיים זקן, הרב אברהם ישראלי גליס, ד"ר יצחק ליפשיץ, הרב אליהו מדינה, השופטת מרים נאור, עו"ד יהושע (שוקי) קרמר, הסופרת גלילה רון פדר ומר נידם שיבאן – אלו הם 12 הנבחרות והנבחרים אשר יזכו לקבל ביום ירושלים הקרוב (בסוף חודש מאי) את אות יקיר ירושלים מידיו של ראש העיר משה ליאון.

"את יקירי העיר בחרה ועדה מקצועית בראשון השופט דוד חשין", נמסר מעיריית ירושלים, "כש-12 הנבחרים והנבחרות הם אנשי מפתח אשר תרמו לעיר בצורה יוצאת דופן, כל אחת ואחד בתחומם. הרשימה תובא לאישור מועצת העיר ירושלים בישיבתה הקרובה".

12 הנבחרים באות 'יקיר ירושלים' (לפי סדר הא'-ב' של שם משפחתם):

הגב' בן דוד מרים ילידת 1941, נולדה בניו יורק. עלתה לארץ ב-1969. שנים רבות מתנדבת בארגונים שונים וברבים מהם היא פעילה במקביל. זכתה באות הנשיא למתנדב. העיטור ניתן לגברת בן דוד על פעילות התנדבותית מגוונת במכון פוע"ה וליווי משפחות שכולות. על סיוע בהתנדבות בהתאמת משפחות לאימוץ בעמותת 'אמציה'. בנוסף, על פועלה כמייעצת ומגשרת בין שכנים במחלקת שי"ל בעיריית ירושלים.
פרופ' בר אשר משה – יליד 1939, נולד במרוקו ועלה במסגרת עליית הנוער. התגורר במוסררה בירושלים. פרופ' אמריטוס וחבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. מילא תפקידים אקדמיים רבים באקדמיה ללשון העברית. העיטור ניתן לפרופסור בר-אשר על פתיחתה של האקדמיה ללשון עברית לציבור ולקהלים רבים בזמן כהונתו כנשיא האקדמיה. על פועלו להנגשת השפה העברית ולחקר תולדותיה. בנוסף, על התנדבותו במתן הרצאות בפני ציבורים מגוונים והקמת משכן חדש ללשון העברית בירושלים.

הגב' גולן דניאלה – ילידת 1953. לימדה שנים רבות במכללת בית וגן ובאולפנה ע"ש וינגרטן. אשת חב"ד, מייסדת המוסד העולמית לאישה היהודית "אור חיה" ועומדת בראשו. העיטור ניתן לגב' דניאלה גולן על יוזמה והקמת מרכז תרבותי-חברתי-תורני להעצמת נשים 'אור חיה'. בנוסף, על פעילותה בסיוע לעמותות ועולות חדשות. נוסף על כך, על פעילותה לפיתוח הרובע היהודי ומתן סיוע למשפחות ירושלמיות רבות במגוון דרכים.

מר ויסמן אריה – יליד 1948. שירת ביחידת מודיעין מובחרת. למד בגרמניה הנדסת עץ והצטרף לעסק המשפחתי שהקים אביו בשנת 1932 בירושלים. דור שני לתעשיית הרהיטים שהחל בה אביו, ליאו ויסמן. העיטור ניתן למר ויסמן על תרומתו לקהילה ותמיכתו במוסדות וארגונים ירושלמים ביניהם; הפועל י-ם, מרכז שלווה ונוספים. בנוסף, על מתן עזרה וסעד ליחידים במצוקה ביניהם קבוצות עולים חדשים, משפחות במצוקה, דיירי מעון 'נופים' ונוספים.

מר זקן חיים – יליד 1943. נולד בעיר זאכו בעירק. עלה לארץ ב-1951 וגר במעברת תלפיות. התגייס לצנחנים ושירת במלחמות ישראל. בתום שירותו הסדיר פתח חנות בשר ולאחר שש שנים החליט לעסוק בתחום הבנייה. העיטור ניתן למר זקן על תרומתו רבת השנים לבניין ירושלים. על חברותו בהנהלת ארגון בוני ירושלים והסביבה. בנוסף, על תרומתו לארגוני הצלה, צדקה וחסד.

הרב אברהם ישראלי גליס – יליד 1951. נולד בירושלים, דור עשירי בעיר. מספר את סיפורה של ירושלים של פעם ברדיו ובטלוויזיה ובהרצאות. העיטור ניתן לרב גליס על פעילותו להעלאת שמה של העיר ירושלים בארץ ובעולם, על פעילותו הרבה למען העיר באמצעות סיפורים, הרצאות, פרלמנטים, מפגשים עם חיילים ועוד. בנוסף, על היותו גשר בין הציבור החרדי לחילוני, העלאת קרנו של הקולנוע החרדי והתנדבותו במספר ארגונים ירושלמים.

ד"ר ליפשיץ יצחק – יליד 1951. נולד בחיפה. שירת ביחידה מסווגת של חיל האוויר. למד רפואה בבית הספר לרפואה בירושלים. רופא בניידת טיפול נמרץ במד"א. 40 שנה היה רופא משפחה בשכונת קרית היובל. העיטור ניתן לד"ר ליפשיץ על עבודתו המסורה כרופא משפחה בשכונות רבות בירושלים ועיסוק מגוון באוכלוסיות מצוקה. בנוסף, על כהונתו כרופא הכנסת ועל קידום יוזמות למען החברה בשכונת קטמון.

הרב מדינה אליהו – יליד 1944. נולד בקזבלנקה. ב-1960 עבר עם משפחתו לצרפת ושנה אחר כך עלה לישראל. למד בישיבת פורת יוסף בשכונת קטמון. ב-1970 עבר עם אשתו להתגורר ברובע היהודי. העיטור ניתן לרב מדינה על פעילותו בניהול חיי הדת ברובע היהודי, הקמה והפעלה של מפעלי חסד ביניהם גמ"ח למשפחות ירושלמיות במצוקה. בנוסף, על פועלו בהתנדבות להנחלת מורשת ישראל.

השופטת נאור מרים – ילידת 1947. נולדה וגרה בירושלים. למדה משפטים בירושלים. ב-1980 מונתה לשופטת בבית משפט השלום, ב-1989 – לשופטת בבית המשפט המחוזי, וב-2001 לשופטת בבית המשפט העליון. בשנת 2015 התמנתה לנשיאת בית המשפט עד לפרישתה בשנת 2017. העיטור ניתן לשופטת מרים נאור על פעילותה בתחום המשפט, על קידום דיאלוג חוקתי עם הכנסת תוך שמירה על איזונים ראויים בין הרשויות.

עו"ד קרמר יהושע (שוקי) – יליד 1946. שירת כקצין מודיעין. בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. יו"ר בית הדין המשמעתי בלשכת עורכי הדין בירושלים. כיהן בהתנדבות כיו"ר אגודת ידידי קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל ויו"ר אגודת הפועל ירושלים. העיטור ניתן לעו"ד קרמר על פעילותו כיו"ר בהתנדבות של אגודת ידידי קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל, יו"ר בהתנדבות של אגודת הפועל ירושלים וכן יועץ משפטי של האגודה. בנוסף על פעילותו בהתנדבות בלשכת עורכי הדין.

 

 

הגב' רון פדר גלילה ילידת 1949. נולדה בחיפה. החלה לכתוב מגיל תשע. סופרת ילדים ומבוגרים וכתבה כ 400 ספרים. מתגוררת בשכונת בית הכרם. העיטור ניתן לגברת רון-פדר על תרומתה לתחום הספרות בישראל. על פעילותה הספרותית של גברת רון-פדר בתחום ספרות הילדים הישראלית והשראה לכותבים ולכותבות. בנוסף, על כך שרון-פדר מהווה מקור השראה לכתיבה יצירתית בקרב ילדות וילדים.

מר שיבאן נדים יליד 1951. הגיע לירושלים בשנת 1972 מכפר ראמה שבגליל ללימודים באוניברסיטה העברית. היה מנהל מוזיאון האסלאם, התמחה מקצועית בעמותת כן לזקן, מנהל הפרויקטים של הקרן לירושלים ומילא תפקידים רבים באגף הרווחה בעיריית ירושלים. העיטור ניתן למר שיבאן על הובלת תוכניות חינוכיות ותרבותיות לחיים של שיתוף בתחומים תרבותיים וחיזוק השיח בין הקהילות. על פעילות למען החלשים והנזקקים בעיר והתנדבות בתחומי רווחה, קידום זכויות חברתיות ושכונות העיר.

ראש העיר משה ליאון: "כבוד גדול הוא עבורי להעניק את פרס יקיר העיר ירושלים לאנשי העיר אשר פועלים במשך שנים רבות למען העיר ותרמו תרומה מהותית לבירת ישראל ולהאדרת שמה. יקירי ירושלים הם הפסיפס האנושי המאפיין את ייחודיותם של תושבי ירושלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר