פעילות משטרה בעיסאוויה, מעצרים, שוטרים בלילה - דוברות המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

"תקפו אותו באלות, בסלעים ובשוקר חשמלי" – הורשעו שניים ממבצעי הלינץ' בשייח ג'ראח

בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים הרשיע שני קטינים ערבים שהיו מעורבים בלינץ' נגד צעיר יהודי שיצא לטייל עם כלבו סמוך לשכונת שיח ג'ראח. על פי כתב האישום, השניים קיללו אותו ותקפו אותו באלות עץ, אבנים, סלעים, שוקר חשמלי וחפצים נוספים

פורסם בתאריך: 16.2.22 10:37

בית המשפט המחוזי בירושלים (פלילי) הרשיע השבוע שני קטינים ערבים שהיו מעורבים בלינץ' נגד צעיר יהודי שיצא לטייל עם כלבו סמוך לשכונת שייח ג'ראח. האירוע הקשה התרחש בימי חודש הרמדאן בהם התרחשו לא מעט התפרעויות ותקיפות אלימות על רקע גזעני ומתוך מטרה לפגוע ביהודים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אהוביה שטרן, בימי חודש הרמדאן 2021 התרחשו ברחבי הארץ ובייחוד בירושלים התפרעויות ותקיפות שכללו אלימות, זריקות אבנים וחפצים לעבר אנשים וכלי רכב בעלי חזות או סממנים יהודיים, מתוך מניע גזעני, וכן התפרעויות ותקיפות על רקע לאומני נגד כוחות המשטרה והביטחון.

בכתב האישום נטען כי באותה העת יצא המתלונן בשעת לילה מאוחרת לטיול עם כלבו וכשעשה דרכו מקבר שמעון הצדיק לעבר ביתו שבשכונת שמואל הנביא, הוא חלף על פני הצעירים הערבים ובהם שני הנאשמים, שהחלו לצעוק "זר, זר", "מתנחל, מתנחל" ו"להכות, להכות".

לאחר מכן הפורעים החלו, כפי שנטען בכתב האישום, לזרוק לעבר המתלונן אבנים וכשניסה להימלט, הם רצו לעברו ותקפו אותו באגרופים ובעיטות באמצעות אלות עץ, אבנים, סלעים, שוקר חשמלי וחפצים נוספים. בכתב האישום מתואר כי ניידת משטרה הגיעה לזירה ולמול עיניהם של השוטרים זרק אחד הפורעים עגלת סופר לעברו של המתלונן. המשטרה חילצה את המתלונן מן המקום, והפורעים המשיכו ליידות אבנים על הניידת.

לאחר שהמתלונן נמלט, הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. במהלך הבדיקות הרפואיות התגלה כי הוא סובל מנפיחויות, חתכים ושברים בחוליות. כתב האישום מייחס לנאשם הראשון עבירה של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה ואישום נוסף על התפרעות. הנאשם השני הואשם בעבירה של התפרעות ובעבירה של ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

בפסק הדין נכתב כי הנאשם נטל חלק בלינץ' כשנכנס לתוך ההמון ובעט במתלונן, ביודעו היטב את מהותו של האירוע. אשמתו הוכחה בשל כך שהוא ביצע את המעשים המיוחסים לו. יש לציין כי דיון טיעונים לעונש וגזר דין ייערכו ככל הנראה בתחילת מרץ.

 


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר