הצייר סאליק כץ (צילום: יבגני קיסטרסקי)
הצייר סאליק כץ (צילום: יבגני קיסטרסקי)

מציורי נוף, דיוקנים ורגעי היסטוריה: הכירו את הצייר הירושלמי שגם בגיל 98 ממשיך ליצור אמנות

סאליק כץ, המתגורר בדיור המוגן של עמידר בירושלים, הוא צייר מחונן. השנה זכה לחגוג את יום הולדתו ה-98, ולא מתכוון לעצור. "את ההשראה ניתן לקבל מכל מקום, הגיל הוא לא קושי, הוא יתרון, של ניסיון והבנה עמוקה יותר, שעוזרים ליצור אמנות טובה יותר"

פורסם בתאריך: 20.2.22 19:06

סאליק כץ, תושב בית גיל הזהב "משה דיין" בירושלים, שבהנהלת חברת עמידר, מצייר מגיל צעיר, וגם בגיל 98, הוא ממשיך ליצור אמנות, ולעטר את בית הדיור המוגן בו הוא מתגורר ב-25 שנים האחרונות.

סאליק, שלחם במלחמת העולם השנייה ואף נפצע מכדור בגבו, לפני שהספיק להגיע לגיל 20, מצייר כבר מעל 80 שנה. הוא עלה מברה"מ בשנות ה-90 לירושלים, והיה חלק מאירועים היסטוריים משמעותיים, שאותם הוא מבטא בציורים שלו. סאליק מתגורר בבית הדיור המוגן מאז שנת 1996, והוא ממשיך לצייר.


(צילום: יבגני קיסטרסקי)

(צילום: יבגני קיסטרסקי)


השנה הוא חגג את יום הולדתו ה-98 והוא לא מתכוון להניח את המכחול. השקט והביטחון של הדיור המוגן, לו הוא קורא בית ב-25 שנים האחרונות, מאפשר לו סביבה נוחה להמשיך ליצור. ציוריו מעטרים את קירות בית הדיור המוגן, כבר כמעט 30 שנים, והיום קיימת תערוכה של ציוריו בבית הדיור המוגן.

הציורים של סאליק מאוד מגוונים: מציורי נופי ירושלים, דיוקנים, ורגעים חשובים מההיסטוריה. "את ההשראה ניתן לקבל מכל מקום, הגיל הוא לא קושי, הוא יתרון, של ניסיון והבנה עמוקה יותר, שעוזרים לצור אמנות טובה יותר", ציין סאליק.



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר