המתפללים בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

הסתיימו תפילות יום השישי האחרון של הרמדאן: המשטרה עצרה שלושה חשודים בהפרות סדר; הכבישים נפתחו לתנועה

לאחר העימותים האלימים בשעות הבוקר, המשטרה עצרה שלושה חשודים בהפרות הסדר, כשבהמשך צפויים מעצרים נוספים. צירי התנועה באזור העיר העתיקה נפתחו

פורסם בתאריך: 29.4.22 07:06

עדכון אחרון: 29.4.22 15:31

תפילות יום השישי האחרון של חודש הרמדאן: עם סיום תפילות הבוקר – פג'אר (שישי, 29.4), שוב החלו התפרעויות בהר הבית, כשמאות מפרי סדר יידו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשוטרה, וחמור יותר – לעבר הכותל המערבי.

ממשטרת ירושלים נמסר: "לפנות בוקר עם סיום תפילת הפג׳אר, החלו מאות מפרי סדר ופורעי חוק, חלקם רעולי פנים, בהפרת סדר אלימה בשטח הר הבית, שכללה ידויי אבנים וירי זיקוקין לכיוון גב הכותל המערבי. אחת האבנים אף ככל הנראה הגיעה לרחבת הכותל המערבי. לאחר שמפרי הסדר המשיכו בידוי אבנים ממושך, כוחות המשטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים נאלצו להיכנס לשטח הר הבית, ולהשתמש באמצעים לפיזור הפרות הסדר על מנת להדוף אותם לאחור. פעילות המשטרה נמשכת".

במשטרה מוסיפים ומציינים כי "בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי ובכך לפגוע בציבור גדול של מתפללים. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו".



היערכות המשטרה בירושלים ליום השישי האחרון של חודש הרמדאן: אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים של משטרת מחוז ירושלים יפעלו מחר, שישי, ברחבי העיר, בדגש על העיר העתיקה והר הבית, כדי לשמור על שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המתפללים, החוגגים, כלל תושבי העיר והבאים בשעריה.

המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים במזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה, במטרה לאפשר את חופש הדת והפולחן למתפללים הרבים שיגיעו אל המקומות הקדושים, וכן לשמירה על הביטחון והסדר ולהכוונת התנועה.


פעילות המשטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


מהמשטרה נמסר כי "מערך הבטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולהעניק שירותי משטרה מיטביים לציבור".

עוד נמסר כי "בתוך כך, משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת הסדר הציבורי, ולפעול למניעה וחקירת פשיעה מכל סוג שהיא, וכן לעסוק בהכוונה וויסות התנועה".


פעילות המשטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


להלן פירוט השינויים הצפויים בהסדרי התנועה מחר ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן: 

החל מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 16:30 ייחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה: סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס.

משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים, יחסמו לתנועת כלי רכב בהתאם לצורך, הצירים הבאים:
• שד' בר לב מצומת מטה ארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול).
• דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם).
• רח' הצנחנים.
• רח' חיל ההנדסה.
• מנהרת צה״ל.
ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין כציר חלופי.

"אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה, ״מוקד 100״, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי", מציינים במשטרה ומדגישים כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לאפשר למתפללים הרבים לפקוד את המקומות הקדושים בבטחה. לא נאפשר אלימות והפרות סדר מכל סוג שהן ונפעל נגד פורעי חוק באשר הם. כמו כן, משטרת ישראל תמשיך לטפל באירועי הסתה ואלימות גם במרחבי הרשתות החברתיות.

"אנו קוראים לציבור לכבד את החג ואת האחר, לחגוג, להתפלל, לטייל ולציין את קדושת ושמחת החג כחוק ולהישמע להוראות השוטרים".

 

 


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר