זיקוקים בשמי ירושלים, הפרסום לחגיגות יום העצמאות במינהל קהילתי גוננים (צילומים: אורן בן חקון)
זיקוקים בשמי ירושלים, הפרסום לחגיגות יום העצמאות במינהל קהילתי גוננים (צילומים: אורן בן חקון)

סערת יום העצמאות במינהל קהילתי גוננים: האם נשים הודרו מהמופע ומהפרסומים?

חבר הנהלת המינהל הקהילתי יוסי סעידוב טוען כי מופע יום העצמאות בשכונה הדיר נשים. בעירייה מתנערים וטוענים כי לא התערבה בקביעת האמנים או בפרסום. מינהל גוננים בתגובה: "אירוע יום העצמאות תוכנן מסיבות שונות ברגע האחרון ולכן היה קשה למצוא אמניות שיגיעו להופיע; הופקו לקחים להמשך"

פורסם בתאריך: 11.5.22 08:07

יום העצמאות חלף עבר לו, אבל מסתבר שהחגיגות שהתקיימו בשכונות קטמונים ופת עדיין לא נשכחו, ולא לטובה.

בפוסט מתנצל וזועם גם יחד שפרסם הפעיל החברתי יוסי סעידוב, חבר הנהלת המינהל הקהילתי דרום, אשר מאגד בתוכו את השכונות גוננים, קטמונים, רסקו ופת, הוא מעלה טענות אודות הדרה מגדרית באירוע שהתקיים בערב יום העצמאות בבמה בשכונות קטמון ח'-ט' (במגרש הספורט של בית הספר גבעת גונן). את האצבע המאשימה מפנה סעידוב למינהל הקהילתי שבו הוא חבר הנהלה ולעיריית ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בדבריו מתייחס סעידוב להרכב הזמרים שנבחר להופיע ביום העצמאות בשכונה: עדן מאירי, עידן סלע, ליאור עמדי, אבי מטרו ודי ג'יי מושיקו לוי. במופע הפותח הופיעה הליצנית 'זוהר לא הספקתי' במופע לילדים.

"אני מתבייש קודם כל כאבא לשלוש בנות. התעלמות גורפת מזמרות ומוזיקאיות לטובת שורת גברים, הצבתה של אישה כעלה תאנה מגוחך כליצנית לילדים – כל אלה דברים ששייכים למחצית הראשונה של המאה הקודמת", כתב סעידוב בפוסט שפורסם ברשת החברתית פייסבוק. "התירוצים שאומרים לנו מגלגלים את האחריות לעירייה שמממנת את האירוע. צר לי. זו לא תשובה. אם העירייה מעוניינת לקיים אירוע שמדיר נשים מהבמה ודוחק אותם למופע ילדים – שתתכבד להסיר את הלוגו שלנו. ניסינו לדבר, קיבלנו החלטות אבל עיריית ירושלים ומנהל המינהל הקהילתי מתייחסים אלינו כאל אוויר. אני מתבייש ומצטער, ואפילו לא יכול להבטיח שזה לא יקרה שוב. בושה גדולה".


הפרסום לחגיגות יום העצמאות במינהל קהילתי גוננים

הפרסום לחגיגות יום העצמאות במינהל קהילתי גוננים


בכיכר ספרא התנערו מהפוסט ומהטענות ובשיחות עם "כל העיר" הדגישו כי בפרסומי העירייה אודות אירועי יום העצמאות ובבחירת האמנים שהופיעו על במות העיר היו גם היו זמרות ולא היה כל הדרה נשית לא בבחירת המופעים ובוודאי שלא בפרסומים של העירייה לקראת חגיגות ה-74 למדינת ישראל.

באופן רשמי נמסר כי "עיריית ירושלים לא התערבה ברפרטואר האמנים שבחר מינהל קהילתי גוננים ליום העצמאות, כשם שלא התערבה ברפרטואר שבחרו מינהלים קהילתיים אחרים בעיר. עיריית ירושלים מעודדת איזון מגדרי בכל הפעילויות שהיא מקיימת ומובילה. בכל המנהלים הקהילתיים בעיר, וכן על במות יום העצמאות במרכז העיר, היתה נוכחות גדולה ומרשימה של נשים".

 

 

אפרת זוכר אריכה, יו"ר מינהל קהילתי דרום, מוסרת בתגובה: "המינהל הקהילתי והנהלתו תומכים ומקדמים שוויון מגדרי וייצוג מגדרי הולם באירועים השונים. אירוע יום העצמאות תוכנן מסיבות שונות ברגע האחרון ולכן היה קשה למצוא אמניות שיגיעו להופיע, ובסופו של דבר נסגר ההרכב שהופיע. בהרכב השתתפה גם אמנית אחת, שהופיעה בהופעה הפותחת במופע מתאים לילדים, כך שהאירוע בהחלט כלל גם נשים. מעבר לכך, בהחלט הופקו לקחים להמשך, והובהר על ידי הנהלת המינהל ומנהל המינהל שיש להתאמץ לייצר ייצוג מגדרי מגוון בהמשך. אנו בטוחים שאירועים אחרים ייראו אחרת".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר